Vraag
Reacties
Oplossing
Aankondigingen
Ronaldstander
Level 1

het regelmatig wegvallen van interactieve tv en internet

Goedemorgen iedereen,
Ik ben al wat jaartjes trouwe klant van Ziggo maar de laatste tijd gebeurt het zeer regelmatig dat de mediabox offline staat. De monteurs zijn nu al een paar keer langsgekomen en hebben in beide gevallen geconstateerd dat de eindversterker in de straat een erg zwak signaal geeft met gevolg dat er te weinig is om een goed signaal te geven. Hoelang duurt het meestal voordat de netwerk mensen dit oppakken en de versterker vervangen en het probleem oplost. Ter verduidelijking, We zitten regelmatig uren zonder internet en het is al uitgesloten dat de verstoring in de mediabox of kabels zit. Dit is vastgesteld door de monteurs.
Het adres is *** verwijderd door moderator ***
Alvast bedankt voor het meedenken.
0 Kudos
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Ronaldstander
Level 1
Topicstarter
Be rt Lycke Ziggo
Ik zou jullie op de hoogte houden wat er allemaal gedaan is door de monteur.
De monteur heeft het signaal bij de AOP gemeten en kwam tot de conclusie dat het signaal erg zwak binnenkwam en het niet bij ons binnen zat.

Hij heeft toen de buiten kabel doorgemeten en is daarna naar het kastje buiten gegaan en heeft daar het kabelwerk nagekeken, bekeken en gemeten.

Het bleek een kabel in het kastje te zijn, die is nu vervangen en we hebben weer normaal signaal. Er bleek soms een dip van 20 tot 30 Db te zijn.

Tot zover lijkt alles te werken.

Bekijk in context

7 Reacties 7
Meldingen
Aan Uit
Bert
Level 21
T.E.A.M.
Ronaldstander Ik leg je probleem direct bij een Ziggo moderator neer, er is al veel gebeurd.

Zij kunnen diep in het systeem kijken en zien wat er zich afspeelt.

Dit is een klant helpt klant forum waar Ziggo moderators, zij hebben Ziggo achter hun naam staan, vrijwel iedere paar werkdagen langskomen in ieder topic, maar nu iets sneller.
0 Kudos
Ronaldstander
Level 1
Topicstarter
Dank je wel Bert
0 Kudos
Lycke
Community Moderator
Community Moderator
Hey Ronaldstander . Welkom hier.
Goed dat je ons gevonden hebt om je verhaal te delen. Het kan absoluut niet de bedoeling zijn dat je regelmatig zonder diensten zit.

Nu zie ik inderdaad wat monteurs afspraken. Vorig jaar oktober zie ik dat je een afspraak afgezegd hebt. De monteur die in april kwam heeft je AOP vernieuwd en geeft aan dat het signaal daarna in orde was.
De eerst volgende monteur hierna is in augustus geweest. Heb je deze 4 maanden lang problemen met uitval van je diensten gehad?
Ik lees dat de monteur van augustus aangeeft dat het AOP (door jezelf, denk ik?) weer was aangepast en hij heeft het wederom goed gemaakt en juiste signalen getest.

Nu zie ik een nieuwe monteur ingepland voor 5 september. Hou je ons op de hoogte hoe het gaat na deze afspraak? 🙂
0 Kudos
Ronaldstander
Level 1
Topicstarter
Goedemorgen Lycke Ziggo ,

Bedankt voor je reactie.

De afspraak van vorig jaar heb ik inderdaad afgezegd omdat het leek dat het probleem zich zelf had opgelost.

Sinds enige tijd is het dagelijks raak met het niet hebben van internet of interactieve tv. Vorig jaar heb ik de AOP veranderd en een kabel aangelegd die niet gevoelig is voor LTE signalen. Daarmee leek toen de tijd dat de verbinding stabiel.

Ik vind het bijzonder dat de tweede monteur geschreven heeft dat hij dingen veranderd heeft. Hij heeft overal signalen doorgemeten en verder niks. De laatste monteur heeft ook signalen doorgemeten en wel de AOP vervangen om te kijken of dat de oorzaak was en dat bleek het ook niet te zijn. Signaal bleef zwak binnenkomen.

De volgende afspraak is gezet om verder te gaan kijken of het verholpen kan worden. Ik houd jullie op de hoogte.
Bert
Level 21
T.E.A.M.
Ronaldstander Een vraag puur uit interesse naar deze situatie en als je er zin in hebt en tijd voor hebt?

Kun je hier uit je modem de volledige pagina's van downstream en upstream waarden plaatsen met een screenshot en het onderste deel van de Netwerk historie?

Waar vind ik de up- en downstreamwaardes van mijn modem?
https://community.ziggo.nl/deel-je-tip-91/waar-vind-ik-de-up-en-downstreamwaardes-van-mijn-modem-29212

En kun je een foto hier plaatsen van de eerste plaats waar Ziggo je huis binnenkomt met eventuele splitters en versterkers op de foto?
0 Kudos
Ronaldstander
Level 1
Topicstarter
Be rt Lycke Ziggo
Ik zou jullie op de hoogte houden wat er allemaal gedaan is door de monteur.
De monteur heeft het signaal bij de AOP gemeten en kwam tot de conclusie dat het signaal erg zwak binnenkwam en het niet bij ons binnen zat.

Hij heeft toen de buiten kabel doorgemeten en is daarna naar het kastje buiten gegaan en heeft daar het kabelwerk nagekeken, bekeken en gemeten.

Het bleek een kabel in het kastje te zijn, die is nu vervangen en we hebben weer normaal signaal. Er bleek soms een dip van 20 tot 30 Db te zijn.

Tot zover lijkt alles te werken.
Bert
Level 21
T.E.A.M.
Ronaldstander Oeps, dat was een lange zoektocht.:thinking:

Veel kijkplezier verder gewenst.:relaxed: