1
Vraag
2
Reageer en help mee
RodneyFortuna

Level 10
  • 363Posts
  • 28Oplossingen
  • 69Likes

helaas moet ik overstappen

Beste leden,

 

Ik heb vandaag besloten om over te stappen naar de concurrent, aangezien die vele malen sneller zijn en bovendien veel goedkoper. De keuze is snel gemaakt als ik 52 euro per maand kan besparen, dus stap ik over naar glasvezel waar ik wel up en down dezelfde snelheden heb.

 

Ik had nooit overgestapt als ziggo hetzelfde kon bieden voor dezelfde prijs, maar helaas is dat niet het geval. Ik zal dus op korte termijn ook niet meer te zien zijn op deze community.

95 Reacties 95
RoWi.

Level 20
  • 18189Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

https://www.kpn-wholesale.com/producten-diensten/breedband/uitfaseren-koper.htm

 

Ook dit gaat gefaseerd niet bij alle aansluitingen tegelijk. Het wordt vanaf die datum uitgezet.

 

Lees ook hier

 

@MR_CHIP ja deels denk je te simpel. Een VvE kan enkel aanmoedigen om toegang te verlenen niet verplichten.

Jonathan-458

Level 16
  • 2489Posts
  • 168Oplossingen
  • 498Likes

Er zullen altijd uitzonderingen gemaakt worden door elke partij echter denk ik niet dat deze uitzondering heel erg lang gaan duren en alleen van toepassing zijn bij aanleg problemen en niet als er niet meegewerkt wordt. Geen enkele partij heeft zin om die legacy zaken langdurig in de lucht te houden en bijv. op uitfasering trajecten zoals ISDN te wachten.

 

@RoWi. Dit zal ongetwijfeld gefaseerd gaan, echter gaat het wel gebeuren. In 1 keer is onhaalbaar.

 

Maar denk niet meer dat het zulke elle langen trajecten worden zoals jaren geleden.

RoWi.

Level 20
  • 18189Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

Het gaat ook gebeuren echter niet in een keer, en voorlopig al helemaal niet waar geen glasvezel van kpnnetwerk ligt.

 

Die nuance is wel belangrijk. Daarom dat ik daar de nadruk op leg. Klanten van providers die nu nog 'goedkoop' via DSL internet afnemen worden zo verplicht een 'duurdere' abonnement via glasvezel af te nemen.

 

DON PAPA

Level 17
  • 3836Posts
  • 61Oplossingen
  • 3257Likes

@Pasi Schreef: Gisteren een brief ontvangen, dat ze volgend jaar bij ons in de wijk glasvezel gaan leggen

 

Hier ook al een aankondiging binnen gekregen dat zowel T-Mobile als Delta met een glasvezel aansluiting gaan komen begin volgend jaar, dus genoeg keus straks 😀

RoWi.

Level 20
  • 18189Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

Fijn twee ftu's voor exact hetzelfde.  Dat is dus iets wat ik niet zou willen dan maar minder keuze. Zo jammer dat de overheid via de ACM dit niet heeft voorkomen. Het blijft idioot, stel je voor drie of vier gas en electra meters.

 

Als Ziggo ooit via glasvezel naar binnen wil hebben ze vermoedelijk pech op mijn adres. 

Om meerdere redenen zullen ze het niet doen, maar in principe kunnen ze op mijn adres nu al via ftth leveren. Er zal een RFoG converter moeten komen dat is alles.

 

DON PAPA

Level 17
  • 3836Posts
  • 61Oplossingen
  • 3257Likes

@RoWi. Schreef: Fijn twee ftu's voor exact hetzelfde.  Dat is dus iets wat ik niet zou willen dan maar minder keuze.

 

Zolang het voor extra concurrentie zorgt (lagere prijzen), mogen ze van mij de hele meterkast vol hangen met aansluitingen.

RoWi.

Level 20
  • 18189Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

@DON PAPA lagere prijzen ik geloof niet in sprookjes. Keuze ja concurrentie zeer zeker niet, op prijs gebied is er nu al geen of zeer weinig concurrentie.

Nookes

Level 5
  • 49Posts
  • 3Oplossingen
  • 15Likes

@Pasi  schreef:

T-mobile

Glasvezel.jpg


Ik heb deze brief in februari 2022 gehad en nu aanstaande 15 november wordt de glasvezel daadwerkelijk binnen gelegd. Vermits de partner van T-Mobile niet weer de afspraak verzet...

DON PAPA

Level 17
  • 3836Posts
  • 61Oplossingen
  • 3257Likes

@RoWi. Schreef: lagere prijzen ik geloof niet in sprookjes. 

 

Ik ook niet, ik kijk gewoon naar de cijfers 😉

 

@RoWi. Schreef: op prijs gebied is er nu al geen of zeer weinig concurrentie.

 

Nou klein voorbeeldje: 

Screenshot_20221113_225904_Edge.jpg

Screenshot_20221113_224610_Edge.jpg

Ik vind bijna 9,50 euro per maand minder (het eerste jaar zelfs 17 euro minder, zonder dat ik de nieuwe klantenkorting voor de eerste 3 maanden meereken) en 95% meer upload, toch aardige concurrentie voor Ziggo, maar daar denk jij blijkbaar anders over....

RoWi.

Level 20
  • 18189Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

Daar denk ik zeker niet anders over. Zelfs al zou de prijs gelijk blijven is de hogere upload genoeg reden.

Een lagere prijs dan Ziggo heeft nagenoeg elke provider. Mijn uitspraak was meer in het algemeen bedoeld en vooral met de aanbieders op het KPN netwerk in gedachte.

 

En om even te nuanceren de 10 euro meer van Ziggo is te verwaarlozen omdat er ook toegang is tot de ongecodeerde TV kanalen.  Mocht Ziggo die kanalen kunnen blokkeren kan hun prijs voor internet only ook omlaag. Want niemand maakt mij wijs dat de toegang tot kabelTV niet meegerekend is in de prijs van wat internet only wordt genoemd.

 

Delta is dus ook iets goedkoper dan KPN. Wel 5 hele Euro's. Die actie prijs van €10  voor drie maanden is wel bizar laag.

Screenshot_20221113-231001_Chrome.jpg

Maar duurder dan Tmobile 

Screenshot_20221113-231324_Chrome.jpg

Er is dus momenteel wel iets meer prijs verschil dan een paar jaar geleden. 

DON PAPA

Level 17
  • 3836Posts
  • 61Oplossingen
  • 3257Likes

@RoWi. Schreef: Hoewel nee uiteindelijk zal Delta dus € 62,50 gaan kosten. Die € 52,50 is een actie prijs.

 

Nee de actie prijs is 45 euro per maand het eerste jaar (buiten de eerste 3 maanden om van 10 euro per maand), en daarna ga je de standaard prijs van 52,50 euro per maand betalen.

 

Schermafbeelding 2022-11-13 231127.png

 

@RoWi. Schreef: Delta is dus ook iets goedkoper dan KPN. Wel 5 hele Euro's. 

 

Nou als ik één jaar lang 1Gbit/s KPN neem, betaal ik 555 euro (incl kortingen) en als ik één jaar lang 1Gbit/s bij Delta neem, betaal ik 435 euro (incl kortingen), dan is het zelfs een verschil van 120 euro, dat zijn 10 hele euro's 😉 Toch wel fijn hé, die concurrentie en keuze mogelijkheden 😀

RoWi.

Level 20
  • 18189Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

Maar dan kijken we naar de kale internet prijzen gebaseerd op de maximale snelheden, voeg daar nu TV aan toe dat zal toch van menigeen nog de standaard keuze zijn, en telefonie.

Interessanter wordt het waarschijnlijk pas als er lagere snelheden worden gekozen, wat zijn dan de verschillen. Op mijn adres zal Delta en de andere EQT dochters zoals Caiway nooit kunnen leveren. Ik verwacht in ieder geval niet dat in onze woonplaats snel een tweede of derde glasvezelnetwerk komt. Hooguit dat Ziggo de laatste meters tot in de woning mag verglazen.

DON PAPA

Level 17
  • 3836Posts
  • 61Oplossingen
  • 3257Likes

@RoWi. Schreef: Interessanter wordt het waarschijnlijk pas als er lagere snelheden worden gekozen, wat zijn dan de verschillen. 

 

Ik heb je dat al eens eerder gezegd, zolang de providers (maakt niet uit welke) met grote kortingen blijven strooien, voor nieuwe klanten. Dan blijft elk jaar overstappen gewoon de beste keus om veel geld te besparen (want daar creëer je zelf ook lagere prijzen mee, nee dat zijn sprookjes). En dan helpt het alleen maar dat de keus in providers zo groot mogelijk is, vandaar dat ik de concurrentie juist toe juich 😉

 

@RoWi. Schreef: Op mijn adres zal Delta en de andere EQT dochters zoals Caiway nooit kunnen leveren. 

 

Dat dacht ik ook toe een aantal jaar geleden de aanleg van glasvezel door tweak niet door ging door te weinig animo. Maar nu zijn er zelfs huizen in de gemeente die drie glasvezel aansluitingen (Delta, T-Mobile & KPN) en kabel van Ziggo in huis krijgen/hebben. 😉

DON PAPA

Level 17
  • 3836Posts
  • 61Oplossingen
  • 3257Likes

Ik bedoel hierboven "nee dat zijn geen sprookjes" 🙈

RoWi.

Level 20
  • 18189Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

Klopt, wat dat overstappen betreft maar daar heeft lang niet elke klant zin in. EQT/Delta Fiber is alle omringende plaatsen aan het verglazen die Reggefiber destijds heeft overgeslagen. Toen was de intresse nog van belang. Dat speelt niet meer KPN Netwerk zal langzaam maar zeker alles verglazen dan kan het hele dsl net uit.

We zien het wel Delta zou nog kunnen met een eigen net Tmobile verwacht ik niet die hebben hier hun eigen apparatuur in de pop, en daardoor niet van KPN WBA afhankelijk. En die methode zou Ziggo ook kunnen gebruiken.

 

DON PAPA

Level 17
  • 3836Posts
  • 61Oplossingen
  • 3257Likes

@RoWi. Schreef: maar daar heeft lang niet elke klant zin in

 

Ja dan zal je inderdaad niks van de lagere prijzen merken die door de concurrentiestrijd gecreëerd worden. Wat ik ook weer toe juich, want hoe minder mensen er wel gebruik van maken, hoe groter de beloning zal zijn voor de mensen die wel deze moeite doen, want elke provider wil extra klanten krijgen 😉 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic