1
Vraag
2
Reacties
peter f

Level 2
  • 6Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

haperende wifi sinds installatie wifi boosters (TP-Link Deco M4)

Ik heb sinds een week de wifi boosters die ik via Ziggo heb ontvangen geinstalleerd. Hiervoor moest ik de wifi van mijn ziggo connect box uitschakelen en de eerste (van 3) wifi booster verbinden met de connect box. Installatie verliep daarna vlot. Alleen heb ik sinds dat moment dat mijn internet hapert en continu wegvalt. Heelrg vervelend met thuiswerken en muziek of film kijken/luisteren op je laptop/smartphone ;-(

Zoals de handleiding aangeeft netjes de instellingen van Deco op 'geavanceerd' gezet en 'Acces point modus' aangevinkt.

Sinds de installatie heb ik wel beter bereik in huis, maar wel een continu haperende internetverbinding. Werken wordt zo bijna onmogelijk iedere halve minuut of zo blijft het even een aantal seconden 'hangen'

Heb al met de chatfunctie van ziggo contact gehad, maar sinds ze me vroegen of ik bovenstaande instellingen op Deco heb ingesteld, zwijgen ze....

Tips hoe dit op te lossen zijn welkom, zolang de 'gewone' man dit maar kan uitvoeren.

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
peter f
Topicstarter
Level 2
  • 6Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Hoi Marcel,

Bedankt voor je reactie en je ideeën.

Het lijkt erop dat het inderdaad de locatie was waar de 2e en 3e Deco stonden. Gek genoeg wordt er in de handleiding geadviseerd deze verschillend door je woning te zetten, terwijl het dus beter werkt als ze recht boven elkaar staan. Mijn huis heeft houten vloeren, dus zou m.i. toch minder tegenhoudend vermogen hebben dan betonnen vloeren. Wat ik me verder afvraag is hoe je dat in het geval doet dat je meterkast onder je badkamer is gelegen (wat in 75% van de nederlandse huizen het geval is).

Anyway, probleem lijkt met het min of meer recht boven elkaar plaatsen opgelost.

Alleen mijn laptop blijft haperen, maar dat kan natuurlijk ook een serverprobleem van mijn baas zijn...

Bekijk in context

7 Reacties 7
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21923Likes
peter f
Topicstarter
Level 2
  • 6Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Hoi Bert,

Allereerst bedankt voor je snelle reactie. Dit is echter de standaard installatie handleiding. Ik de installatie volgens deze handleiding uitgevoerd.

Ik zou een poging kunnen ondernemen om de hele installatie nogmaals te doen, maar dan moet ik vast weer van alles resetten....

Kreeg overigens net via de ziggo chat de mededeling dat ik het eens moet proberen door de wifiboosters zoveel mogelijk boven elkaar te zetten (ipv verspreid door de woning)...dus die heb ik maar vast uitgevoerd, maar kan me haast niet voorstellen dat het daaraan ligt. Mijn woning is niet zo groot....

jansmarcel

Level 16
  • 1410Posts
  • 68Oplossingen
  • 697Likes

@peter f  Is de laatste Firmware geïnstalleerd op de Deco's? Vaak worden hier stabiliteitsproblemen mee opgelost als deze bekend zijn bij TP-Link. 

peter f
Topicstarter
Level 2
  • 6Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Yep, Deco zegt dat het systeem up-to-date is.

versie 1.0.2 build 20220401

jansmarcel

Level 16
  • 1410Posts
  • 68Oplossingen
  • 697Likes

@peter f  Is de 2e en 3e deco draadloos met de eerste verbonden? Als alleen de 1e deco aan staat is dan de wifi stabiel? Als het dan wel stabiel is zou het probleem alleen optreden als een apparaat is verbonden met nr 2 en 3. Dan zou het inderdaad om de plaatsing van de deco t.o.v. van de eerste gaan.
Wat zit er tussen de 1e en 2e deco (muren/plafond en van welk materiaal) en eventueel tussen de 2e en 3e.

Ik zal niet zeggen dat ik je zelf zal kunnen helpen met de antwoorden, maar wellicht dat een andere expert (hoeft niet iemand te zijn die dit letterlijk bij zijn/haar naam heeft staan) dan ook nog met een idee komt.

peter f
Topicstarter
Level 2
  • 6Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Hoi Marcel,

Bedankt voor je reactie en je ideeën.

Het lijkt erop dat het inderdaad de locatie was waar de 2e en 3e Deco stonden. Gek genoeg wordt er in de handleiding geadviseerd deze verschillend door je woning te zetten, terwijl het dus beter werkt als ze recht boven elkaar staan. Mijn huis heeft houten vloeren, dus zou m.i. toch minder tegenhoudend vermogen hebben dan betonnen vloeren. Wat ik me verder afvraag is hoe je dat in het geval doet dat je meterkast onder je badkamer is gelegen (wat in 75% van de nederlandse huizen het geval is).

Anyway, probleem lijkt met het min of meer recht boven elkaar plaatsen opgelost.

Alleen mijn laptop blijft haperen, maar dat kan natuurlijk ook een serverprobleem van mijn baas zijn...

jansmarcel

Level 16
  • 1410Posts
  • 68Oplossingen
  • 697Likes

@peter f  Voor beide manieren van opstellen is iets te zeggen natuurlijk. iedere deco heeft natuurlijke een bepaald bereik tot waar hij uitzend. Als dan de deco's recht boven elkaar staan dan zitten ze bijna altijd wel binnen elkaars bereik tenzij natuurlijk er materialen tussen de apparaten zitten die het zenden en ontvangen bemoeilijken.
Bij de andere methode van plaatsen en ze zijn niet bedraad met elkaar verbonden dan moet je dus min of meer meten waar het bereik van een deco eindigt zeg maar. Dan is het dus lastiger om ze met elkaar verbonden te houden wat ook weer snelheids- en connectie problemen kan veroorzaken. 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic