syrup

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

haperende verbinding

Beste,

 

Ik heb een probleem met mijn netwerkverbinding dat hij soms uitvalt of hapert bij videobellen. Dit heb ik geprobeerd op Wi-Fi en de kabel. Mogelijk zit het probleem bij het modem. Hierbij de aansluiting van mijn modem:

1.jpeg

Ziggo komt binnen op de zwarte kabel.

2.jpeg

Deze gaat naar een splitter/versterker, die ook andere TV's in het huis voorziet van coax en het modem.

3.jpeg

De aansluiting van de splitter naar het modem.

 

Hierbij foto's van de waarden van het modem:

4.png

5.png

6.png

Is hier iets mis en wat zou er aan te doen kunnen zijn?

5 Reacties 5
KBX458

Oud Community-lid
  • 8462Posts
  • 377Oplossingen
  • 2929Likes

Zou je ook een schermprint van de netwerkhistorie willen plaatsen? 

 

Er is ruis aanwezig, gezien de post RS errors.

Daardoor worden vaak T3 errors getriggerd.

Ook de upstream ondervindt problemen, gelet op de afwijkende frequenties.

Een modem achter een versterker levert vaak problemen op.

De hedendaagse aansluitwijze is: AOP > POA-01-B splitter > op de ene uitgang een IEC/F kabel rood / groen gemarkeerd van 1,5m naar modem >

op de andere uitgang de kabel naar de versterker.

syrup
Topicstarter
Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ik ben nu niet thuis en zou later de netwerkhistorie kunnen plaatsen.

De versterker die ik nu heb is denk ik geen POA-01-B?

KBX458

Oud Community-lid
  • 8462Posts
  • 377Oplossingen
  • 2929Likes

Op het AOP zit momenteel geen splitter . Die kan een Ziggo-moderator je gratis toesturen, samen met de genoemde kabel.

Moderators komen meestal binnen 1 of 2 werkdagen langs de topics.

Ik zie de netwerkhistorie wel verschijnen zodra je in de gelegenheid bent.

Maud
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2197Posts
  • 230Oplossingen
  • 415Likes

Goedemorgen @syrup, welkom op de Ziggo Community! Fijn dat je al geholpen wordt. De coaxkabel en splitter zijn opgestuurd 🙂 Deze komen zo snel mogelijk je kant op! 

Mariska
Community Developer
Community Developer
  • 5739Posts
  • 596Oplossingen
  • 3331Likes

@syrup Heb je het pakketje intussen mogen ontvangen? En wat is je ervaring met je verbinding nu? We horen het graag!

Uitgelicht topic