MaartenVdB
Ontdekker
  • 5Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

groene kabel ingekort, lampjes blijven knipperen

Beste, 

Vandaag heb ik de groene ziggo kabel ingekort (ong. 6m) daarna keurig gestript en alles aangesloten. 
Helaas kan het modem nu geen data verbinding opzetten.
Hier volgen wat plaatjes van de situatie. 
(Ik heb even alle plastic plaatjes eraf gelaten totdat alles goed werkt)

Ik hoop dat iemand mij een goede tip kan geven. 

1 Geaccepteerde oplossing

Geaccepteerde oplossingen
MaartenVdB
topicstarter
Ontdekker
  • 5Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Ha, toch nog 1 schroefje vergeten aan te draaien.. Het werkt weer.

Ik zal de wand contact doos een mooi plekje geven, en mijn excuses aan Ziggo dat ik eraan heb gezeten.

Bekijk in context

6 Reacties 6
MaartenVdB
topicstarter
Ontdekker
  • 5Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Hierbij de docsis gegevens

MaartenVdB
topicstarter
Ontdekker
  • 5Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Wat achtergrond informatie: tijdens de verbouwing is de ziggo kabel verlengd door ziggo monteurs en zij hebben mij de aansluiting zelf laten afmaken. Heeft 7 jaar prima gewerkt. Vandaag de kabel korter gemaakt om het modem te verplaatsen met bovenstaand resultaat. 

Jan F.
Super Expert
Super Expert
  • 16628Posts
  • 1309Oplossingen
  • 2897Likes

De groene kabel is eigendom van Ziggo en daarop hoort een wandcontactdoos, AOP, te zijn aangesloten. U mag daar niets mee doen. Bestel een monteur om alles voor u in orde te laten brengen.

Overigens is de gebruikte splitter ook verouderd en zal ook door Ziggo worden vervangen.

Pasi
Expert
Expert
  • 4215Posts
  • 237Oplossingen
  • 1616Likes

Hallo,

Uw eerste topic, dus : dit is een openbaar Ziggo forum, waar Ziggo klanten elkaar proberen te helpen. Tevens komen Ziggo moderators/medewerkers ( zij hebben “_Ziggo” achter hun naam staan ) om de zoveel tijd langs in ieder topic. Zij hebben t.o.v. de helpdesk meer kennis, meer mogelijkheden, meer rechten en kunnen 'dieper' het Ziggo-systeem inkijken.

Overigens is het ( volgens ) Ziggo verboden om ook maar iets aan de groene Ziggo caox te veranderen. Dit mag alleen door een Ziggo monteur gedaan worden.

Toch maar weer een monteur laten komen ?

Edit: tijdens het schrijven is er wat extra informatie bij gekomen.

MaartenVdB
topicstarter
Ontdekker
  • 5Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Dank jullie wel voor de snelle reacties! 
Ik zal ziggo bellen dan om een monteur te laten komen. 
ik had gehoopt dat met een ‘harde reset’ o.i.d. het probleem zou kunnen worden opgelost. 

MaartenVdB
topicstarter
Ontdekker
  • 5Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Ha, toch nog 1 schroefje vergeten aan te draaien.. Het werkt weer.

Ik zal de wand contact doos een mooi plekje geven, en mijn excuses aan Ziggo dat ik eraan heb gezeten.

Bekijk in context

Uitgelicht topic