1
Vraag
2
Reageer en help mee
H. van Mierlo

Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

groen lampje Connectbox Wifi brandt niet

Op mijn Ziggo connectbox brandt van de drie lampjes het lampje van de Wifi niet. Als ik op de knop wps druk gaan alleen het internet lampje en telefoonlampje groen branden. Voorheen ging ook het lampje van de Wifi aan. Dus als ik op de knop drukte gingen voorheen alle drie lampjes continu groen branden.

Ik heb wel gewoon Wifi. Het lampje is niet kapot want bij herstart van de modem gaat het wifi lampje eerst groen knipperen en dan continu groen branden, maar vlak voordat de telefoon geactiveerd wordt gaat het groene wifi lampje uit.

Op zich geen man overboord maar het “irriteert” mij dat iets zonder aanwijsbare reden plotseling niet goed functioneert maar ook niet kapot is.

Wie weet de oorzaak of hoe dit te verhelpen. Herstarten geeft steeds hetzelfde resultaat. Lampje knippert eerst, brabdt dan continu groen en gaat uit vlak voor de telefoon actief wordt.

6 Reacties 6
Jan F.

Level 20
  • 17046Posts
  • 1330Oplossingen
  • 2617Likes

Als de connectbox volledig is opgestart en correct functioneert brandt in de router mode alleen het witte powerlampje. In de bridge mode is dat lampje groen. Als er meer lampjes branden is er iets mis.

Template

Level 16
  • 2512Posts
  • 59Oplossingen
  • 802Likes

Bij de connectbox horen de lampjes alleen te branden met opstarten. Bij volledig opgetard moet alleen het witte power lampje branden 

H. van Mierlo
Topicstarter
Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Jan F. wrote:

Als de connectbox volledig is opgestart en correct functioneert brandt in de router mode alleen het witte powerlampje. In de bridge mode is dat lampje groen. Als er meer lampjes branden is er iets mis.


Was al bang dat dit het antwoord zou zijn. Waar het om gaat is dat bij het opstarten van de modem gedurende het opstartproces de lampjes gaan branden. eerst de wifi, dan internet en als laatste de telefoon. Als het modem geheel is opgestart brandt uiteindelijk alleen het powerlampje, in mijn geval wit. Als ik op de “pair WPS” knop druk geven de drie lampjes de status aan van wifi, internet en telefoon. In geval alles goed functioneert zijn deze groen en gaan na enige tijd weer uit. Vanochtend zag ik dat alleen de lampjes internet en telefoon groen oplichten. Het lampje Wifi geeft helemaal niets aan, terwijl Wifi actief is en gewoon aanwezig is. Voorheen gaf dit lampje ook groen. Het lampje zelf is niet kapot, want bij herstarten kleurt dit lampje groen. De vraag is waarom nu het groene lampje van de Wifi bij status controle niet meer op licht, terwijl de wifi gewoon werkt. 

H. van Mierlo
Topicstarter
Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Template wrote:

Bij de connectbox horen de lampjes alleen te branden met opstarten. Bij volledig opgetard moet alleen het witte power lampje branden 


Zie mijn antwoord aan Jan F.

Alex
Community Moderator
Community Moderator
  • 8992Posts
  • 1059Oplossingen
  • 4003Likes

Hi @H. van Mierlo, welkom op de Ziggo Community!

Een raadselachtige situatie in ieder geval. Ik heb allereerst even je modem gecheckt aan deze kant en alles ziet er keurig uit. Ik vermoed dan in ieder geval ook dat er geen problemen zijn met je verbinding, maar het eerder op een ander vlak misgaat (een bug, softwarefout bijvoorbeeld). Je maakt in dit geval van de WPS-knop die je indrukt, heb je nog gecontroleerd hoe deze staat ingesteld in je modem? Dat vind je bij ‘Geavanceerde instellingen > Draadloos > WPS’.

H. van Mierlo
Topicstarter
Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

WPS KNOP: enable

WPS-pincode: disable

 

Voeg WPS apparaat toe: druk knop in

 

dit zijn de instellingen onder de WPS gegevens

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic