Vraag
Reacties
Oplossing
Aankondigingen
Nieuw op de Community? Laat ons in 3 minuten weten wat je verwacht van je bezoek. Vul nu de vragenlijst in.
hubo60
Level 3

geen wifiscan met de smart wifi app.

Heb sinds kort een nieuwe smartphone. Daarop geïnstalleerd de smartwifi app. Nu komt het vreemde. De app werkt de smart wifispot en modem zijn zichtbaar onder mijn apparaten. Kan ook mijn giga modem en smart wifi pod via de app gewoon opnieuw opstarten. Dus modem ziet de app den ik dan.

Echter bij de wifiscan de melding kan geen verbinding maken met het modem.

App verwijderd. Modem teruggezet naar fabrieksinstellingen. 20min gewacht en de app opnieuw geïnstalleerd. 

Ziet onder mijn apparaten keurig modem en smartwifi pod. Bij maken wifi scan . De melding kan geen verbinding maken met het modem. Alles werkt verder perfect, wilde het toch even kwijt.

0 Kudos
e-mail meldingen
Aan Uit
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Pbrl
Level 4

Ik heb hetzelfde gehad. De oorzaak was dat mijn telefoon met wifi verbonden was via een pod.

Oplossing, wifi verbinding op je telefoon verbreken, dichtbij het modem gaan staan en wifi op tel. weer aanzetten, de wifi gaat als het goed is nu via je modem.

Daarna werkte de thuisscan goed.

Bekijk in context

5 Reacties 5
Bert
Level 21
T.E.A.M.

"Echter bij de wifiscan de melding kan geen verbinding maken met het modem."

Het is een bekend probleem dat dit niet altijd goed lukt, Ziggo is aan het werk om dit op te lossen.

0 Kudos
hubo60
Level 3
Topicstarter

oke ik wacht af

Pbrl
Level 4

Ik heb hetzelfde gehad. De oorzaak was dat mijn telefoon met wifi verbonden was via een pod.

Oplossing, wifi verbinding op je telefoon verbreken, dichtbij het modem gaan staan en wifi op tel. weer aanzetten, de wifi gaat als het goed is nu via je modem.

Daarna werkte de thuisscan goed.

hubo60
Level 3
Topicstarter

Dat was het blijkbaar dus.

Bert
Level 21
T.E.A.M.

Ook dat werkt niet overal als SmartWifi met pods geïnstalleerd zijn, het mesh systeem bepaald met welke je verbonden bent.

Hier blijft de telefoon verbinding houden met een pod, zelfs als ik naast het modem sta en de wifi uit en aan zet op de telefoon.

De Thuisscan is bedoeld als wifi test om te zien hoe de wifi verbindingen zijn als je telefoon makkelijk oversprint van wifipunt naar wifipunt, maar met de SmartWifi bepaald je telefoon dit niet, maar het mesh systeem.

Loop je dus van punt naar punt in je woning, zal de telefoon niet telkens snel overspringen naar een ander wifipunt voor een goede Thuisscan.