Heb sinds kort een nieuwe smartphone. Daarop geïnstalleerd de smartwifi app. Nu komt het vreemde. De app werkt de smart wifispot en modem zijn zichtbaar onder mijn apparaten. Kan ook mijn giga modem en smart wifi pod via de app gewoon opnieuw opstarten. Dus modem ziet de app den ik dan.
Echter bij de wifiscan de melding kan geen verbinding maken met het modem.
App verwijderd. Modem teruggezet naar fabrieksinstellingen. 20min gewacht en de app opnieuw geïnstalleerd.
Ziet onder mijn apparaten keurig modem en smartwifi pod. Bij maken wifi scan . De melding kan geen verbinding maken met het modem. Alles werkt verder perfect, wilde het toch even kwijt.
Opgelost! Ga naar oplossing.
Ik heb hetzelfde gehad. De oorzaak was dat mijn telefoon met wifi verbonden was via een pod.
Oplossing, wifi verbinding op je telefoon verbreken, dichtbij het modem gaan staan en wifi op tel. weer aanzetten, de wifi gaat als het goed is nu via je modem.
Daarna werkte de thuisscan goed.
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
"Echter bij de wifiscan de melding kan geen verbinding maken met het modem."
Het is een bekend probleem dat dit niet altijd goed lukt, Ziggo is aan het werk om dit op te lossen.
oke ik wacht af
Ik heb hetzelfde gehad. De oorzaak was dat mijn telefoon met wifi verbonden was via een pod.
Oplossing, wifi verbinding op je telefoon verbreken, dichtbij het modem gaan staan en wifi op tel. weer aanzetten, de wifi gaat als het goed is nu via je modem.
Daarna werkte de thuisscan goed.
Dat was het blijkbaar dus.
Ook dat werkt niet overal als SmartWifi met pods geïnstalleerd zijn, het mesh systeem bepaald met welke je verbonden bent.
Hier blijft de telefoon verbinding houden met een pod, zelfs als ik naast het modem sta en de wifi uit en aan zet op de telefoon.
De Thuisscan is bedoeld als wifi test om te zien hoe de wifi verbindingen zijn als je telefoon makkelijk oversprint van wifipunt naar wifipunt, maar met de SmartWifi bepaald je telefoon dit niet, maar het mesh systeem.
Loop je dus van punt naar punt in je woning, zal de telefoon niet telkens snel overspringen naar een ander wifipunt voor een goede Thuisscan.
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.