1
Vraag
2
Reacties
slednah

Level 2
  • 9Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

geen wifi op computer, wel op andere apparaten

Hallo, ik heb sinds vandaag geen wifi meer op de computer. Andere apparaten zoals de PlayStation, telefoons en de tv hebben wel verbinding. Ik maak.gebruik van een dongel om verbinding te maken met wifi (merk Trust geloof ik). Als ik een willekeurige url probeer te openen staat er dat de proxyserver verbindingen weigert. Ik heb hierover contact gehad met de helpdesk van Ziggo maar omdat er vermoedelijk een sofware probleem was verwees men mij hiernaartoe.

 

Wat er inmiddels gedaan is:

*Modem herstart

*Knopje aan voorkant modem ingedrukt en knopje op de dongel om opnieuw verbinding te maken

*Netwerk adapter uitschakelen en weer inschakelen

* Netwerk vergeten en weer aanmelden

*Pc rebooten

 

Maar niks hiervan was dus de oplossing. Wie kan me helpen?

 

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
slednah
Topicstarter
Level 2
  • 9Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Ik denk dat het iets is met software dat door mijn zoon geïnstalleerd is met een of ander spelletje. Ik reboot de hele boel morgen, alle Software eraf dus zoiets als systeemherstel. Ik vermoed dat het probleem dan verholpen is.

 

Bedankt voor de hulp!!

Bekijk in context

13 Reacties 13
tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31064Posts
  • 2180Oplossingen
  • 15501Likes

Kun je de Opdrachtprompt (Command Prompt, cmd.exe) starten, het commando ipconfig /all uitvoeren en de gegevens onder 'Wireless LAN adapter Wi-Fi' plaatsen?

 

Overigens heb ik niet de beste ervaringen met USB-netwerkadapters en de algehele kwaliteit van Trust-producten. Indien mogelijk zou ik de PC via ethernet aansluiten en anders een PCI(-e)-netwerkadapter gebruiken.

slednah
Topicstarter
Level 2
  • 9Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

20220925_185442.jpg

slednah
Topicstarter
Level 2
  • 9Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Zit zo'n netwerk adapter niet standaard aan boord vraag ik me af?

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31064Posts
  • 2180Oplossingen
  • 15501Likes

De USB-netwerkadapter is uitgeschakeld of wordt niet herkend door Windows. Dit kan veroorzaakt worden door een stuurprogramma- of hardwareprobleem.

 

Kun je controleren of de netwerkadapter wel wordt vermeld in Apparaatbeheer (Device Manager) onder Netwerkadapters?

 

Sommige moederborden beschikken inderdaad over een ingebouwde draadloze netwerkadapter, maar dat is per type verschillend.

slednah
Topicstarter
Level 2
  • 9Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Wat er vermeld staat bij netwerk adapters:

Intel ehternet connection

TAP Windows adapter

TP Link wireless USB adapter

en dan 8x een WAN MINI-PORT met allerlei afkortingen...

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31064Posts
  • 2180Oplossingen
  • 15501Likes

Het is dus een USB-adapter van TP-Link en wordt wel herkend door Windows. Als je dubbelklikt hierop, wat wordt dan als status vermeld?

slednah
Topicstarter
Level 2
  • 9Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

dit apparaat werkt correct.

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31064Posts
  • 2180Oplossingen
  • 15501Likes

In elk geval geen probleem met het stuurprogramma. Wordt de netwerkadapter (Wi-Fi) getoond als je ncpa.cpl typt en op ENTER drukt in het menu Start?

slednah
Topicstarter
Level 2
  • 9Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Ja...

slednah
Topicstarter
Level 2
  • 9Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Het is opgelost. Ik ben op het onderwerp proxyserver gaan zoeken op internet en kwam uit op een site waar vermeld werd dat het te maken kon hebben met de instellingen van Firefox. Aldaar heb ik in de instellingen gezocht naar proxy en vervolgens "geen proxyserver" aangevinkt. En nu heb ik weer internet.

 

Echter: andere apps cq games van mijn zoon maken niet allemaal verbinding met internet. Dus helemaal opgelost is het niet. En met een andere browser kom ik ook niet online. Maar dat is Microsoft Edge dus dat is geen ramp 🙂

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31064Posts
  • 2180Oplossingen
  • 15501Likes

Mogelijk staat er bij de internet-opties van Windows zelf een proxyserver ingeschakeld. Veel applicaties nemen die instelling over, wat ook de oorzaak kan zijn dat er geen internettoegang is bij Microsoft Edge. Dat kun je dus nog controleren (via Configuratiescherm, Internet-opties, tabblad Verbindingen, LAN-instellingen).

 

Het is wel vreemd en misleidend dat de netwerkadapter helemaal niet werd getoond bij ipconfig /all.

slednah
Topicstarter
Level 2
  • 9Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Ik denk dat het iets is met software dat door mijn zoon geïnstalleerd is met een of ander spelletje. Ik reboot de hele boel morgen, alle Software eraf dus zoiets als systeemherstel. Ik vermoed dat het probleem dan verholpen is.

 

Bedankt voor de hulp!!

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31064Posts
  • 2180Oplossingen
  • 15501Likes

Graag gedaan en succes alvast.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic