1
Vraag
2
Reacties
BDRX

Level 1
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

geen wifi, en geen inlog op connectbox mogelijk

Wat een gedoe, hele ochtend geen internet en dus niet kunnen werken!!. En ook nu nog steeds geen wifi. Inloggen op de connectbox is niet mogelijk, want krijg de melding "Het is nog niet gelukt om een verbinding te maken met je modem. Probeer het nogmaals"

Hoe kan dit?!

 

Met de online 'klantenservice' kom je niets verder...de chatfunctie waar ik uiteindelijk naartoe werd gestuurd werkt ook niet...

 

Ook de smart wifi app loopt vast omdat het niet met de modem kan verbinden.

 

Ziggo, los dit op!

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31064Posts
  • 2180Oplossingen
  • 15501Likes

Mogelijk moet je jouw eigen router even opnieuw opstarten zodat deze een nieuwe DHCP-lease opvraagt bij de CB en daarmee weer zichtbaar wordt. Overigens wordt bij gebruik van een eigen router aanbevolen om het modem in bridge mode te (laten) zetten.

 

Biedt de CB inmiddels wel weer een werkende internetverbinding?

Bekijk in context

10 Reacties 10
Steefb

Level 20
  • 15868Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7264Likes

De modem al eens opnieuw gestart?

Wim van M

Level 4
  • 29Posts
  • 1Oplossingen
  • 8Likes

Beste,

 

Ik had dit probleem ook, maar inmiddels is het opgelost. Ook bij mij was de communicatie niet optimaal maar uiteindelijk wel contact gehad @Alex 

BDRX
Topicstarter
Level 1
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ja, meerdere pogingen zelfs...

BDRX
Topicstarter
Level 1
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Hallo @Alex, kun je even meedenken hoe dit opgelost kan worden?

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31064Posts
  • 2180Oplossingen
  • 15501Likes

De melding 'Het is nog niet gelukt om een verbinding te maken met je modem.' wordt waarschijnlijk getoond omdat je met macOS of iOS probeert in te loggen op het modem. Circa twee maanden geleden ontstonden problemen met de webinterface van de Connect Box bij gebruik van deze besturingssystemen. De problemen zijn door Ziggo in onderzoek maar nog niet opgelost. Zie ook deze topics.

 

Heb je een Windows- of Android-apparaat ter beschikking? Daarmee moet inloggen lukken. Je kunt ook Chrome of Firefox proberen, sommige gebruikers melden dat het daarmee wel lukt.

BDRX
Topicstarter
Level 1
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Dank je wel voor je reactie @tobiastheebe

Klopt, hier een macOS omgeving. Ik heb meerdere browsers geprobeerd, maar dat gaf helaas geen werkend resultaat. Maar wat een wonderbaarlijke service van Ziggo dan dat er na een software-update geen connectie met het modem gemaakt kan worden. Eerst testen, en dan pas uitrollen is een minimaal beleid dat je mag verwachten, toch?

Gaat Ziggo er nog iets aan doen? Of is het tijd om over te stappen?

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31064Posts
  • 2180Oplossingen
  • 15501Likes

Wat betreft uitrollen van nieuwe firmware is Ziggo afhankelijk van Liberty Global, je zou verwachten dat zij wel beschikken over een degelijke staging-omgeving. Telenet, Virgin Media en UPC Zwitserland maken ook gebruik van de Connect Box met LG-firmware en hun klanten lopen vermoedelijk tegen dezelfde problemen aan.

 

Ik heb begrepen dat Ziggo in gesprek is met Apple hierover, verder is er helaas weinig bekend over de voortgang. Misschien heeft Alex hierover nog meer informatie. Zelf kan ik je alleen verwijzen naar de workarounds.

BDRX
Topicstarter
Level 1
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

OK, dus ziggo blijkt dus slechts een merknaam te zijn want de dienst die ik van ze afneem kunnen ze blijkbaar zelf niet beheren. Ze hebben hun klantenservice uitbesteed aan een niet werkende chatbot, en aan deze (en fijn dat het er is) gebruikers-voor-gebruikers community. Lekker dan...

Inmiddels wel een stapje verder...Op een oude macbook met chromium browser kan ik wel inloggen op het modem. Maar ja, daar constateer ik alleen maar dat m'n linksys Velop wifi systeem niet meer gevonden kan worden. En daarmee m'n hele thuisnetwerk.

Ziggo, wat is er gisteren gebeurd waardoor het ineens allemaal niet meer werkt...pfff



tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31064Posts
  • 2180Oplossingen
  • 15501Likes

Mogelijk moet je jouw eigen router even opnieuw opstarten zodat deze een nieuwe DHCP-lease opvraagt bij de CB en daarmee weer zichtbaar wordt. Overigens wordt bij gebruik van een eigen router aanbevolen om het modem in bridge mode te (laten) zetten.

 

Biedt de CB inmiddels wel weer een werkende internetverbinding?

BDRX
Topicstarter
Level 1
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Klopt, het werkt inmiddels weer.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic