Dag allen,
Ik heb 2 email-accounts: 1 x gmail, 1 x casema.nl (=outlook). Ik gebruik beide op zowel laptop als mobiel (iphone SE). Op de laptop functioneert alles prima. Op de mobiel geldt dat ook voor het gmail-account. NIET voor het casema.nl-account. Op dat account ontving ik tot voor kort wel alles, maar verdwenen berichten zonder aanleidng enige tijd na openen (berichten verzenden gaat prima). Sinds kort ontvang ik of helemaal niets meer (terwijl berichten in hetzelfde account op de laptop dus wel binnenkomen) of ze verdwijnen na korte tijd, soms ook als ze nog niet geopend zijn.
Ik heb al uren met de Ziggo-helpdesk aan de lijn gehangen en met hen van alles geprobeerd: account verwijderd en opnieuw aangemaakt onder 'mail'; account aangemaakt in de outlook-app. Heb al diverse malen met hen alle instellingen gechecked.... Niets helpt. Zij hebben me hiernaartoe verwezen. Ik hoop dat iemand kan helpen. N.b.: graag heel simpel houden, want ik snap weinig van telefoons/apps etc.
Bij voorbaat dank, Joost andriessen
Opgelost! Ga naar oplossing.
Waarschijnlijk is Outlook zo ingesteld dat geen kopie van inkomende berichten wordt achtergelaten op de server, waardoor ze niet meer aanwezig zijn op de server zodra de smartphone mail gaat synchroniseren via IMAP of in webmail. Deze instelling moet ingeschakeld worden in de accountinstellingen van het casema.nl-adres.
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Heb je op 1 van de apparaten POP in gebruik of overal IMAP?
Laat het hier weten.
Zeker te weten overal IMAP???
Dan zou ik het wachtwoord van het emailadres wijzigen in Mijn Ziggo onder Internet, want mails verdwijnen niet zomaar en kan er iemand anders je mails aan het ophalen zijn.
Wijzig dan ook voor de zekerheid je Mijn Ziggo wachtwoord.
Weet je niet waar ik het over heb, kijk dan in je omgeving of er iemand is die je ter plaatse kan helepen, want de hele gebruiksaanwijzing hier plaatsen, vergt een aantal bladzijden en dan nog kan het ingewikkeld overkomen, als je niet weet waar je wat moet zoeken of wat iets betekend.
Dank voor je reactie Bert!
Op mn telefoon is het IMAP.
Op mn laptop ga ik in outlook naar accountinstellingen en daar staat achter mn emailadres bij 'type': 'POP/SMTP (standaard vanaf dit account verzenden)'.
Mijn Mijn Ziggo wachtwoord heb ik enkele dagen geleden veranderd (met begeleiding:-)), nadat ziggo mijn account had geblokkeerd. Dat zou nu dus in orde moeten zijn.
Helpt dit?
vr groet
Om het nog ingewikkelder te maken: ik stuurde net een 'testberichtje' van mn gmail-account naar mn casema-account. dat komt wel aan in de laptop, niet op de mobiel, en het verschijnt ook niet in Ziggo Mail als ik daarop inlog (zowel via laptop alx via mobiel). Als dat er niets mee te maken kan hebben, laat het dan maar even voor wat het is.
vr gr joost
Waarschijnlijk is Outlook zo ingesteld dat geen kopie van inkomende berichten wordt achtergelaten op de server, waardoor ze niet meer aanwezig zijn op de server zodra de smartphone mail gaat synchroniseren via IMAP of in webmail. Deze instelling moet ingeschakeld worden in de accountinstellingen van het casema.nl-adres.
Veel dank voor advies. Dat lijkt me de oplossing. Ik ga ermee aan de slag en laat weten. H hr joost
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.