1
Vraag
2
Reacties
Lisa V

Level 3
  • 20Posts
  • 0Oplossingen
  • 7Likes

geen internet

Ik heb een sisco modem. De stroomkabel en de coaxkabel zijn juist aangesloten, toch blijft het lampje van ‘online’ oranje branden ipv groen. 
Heb het modem inmiddels 2x gereset, het lampje blijft oranje. Er is ook geen storing en er zijn geen werkzaamheden hier in de buurt geweest. 

Ik heb dus geen internet. 
Hoe kan dit opgelost worden?

23 Reacties 23
Lisa V
Topicstarter
Level 3
  • 20Posts
  • 0Oplossingen
  • 7Likes

@Dave- weet jij hier misschien meer over?

 

Lisa V
Topicstarter
Level 3
  • 20Posts
  • 0Oplossingen
  • 7Likes

Update:

ik had bij de router het netwerk gescheiden en toen lukte het wel om de Sonos en de Hue aan te sluiten, maar na een dag was de verbinding weer weg. Nu heb ik het netwerk van het modem ook gescheiden in 2,4 en 5 GHz en alles opnieuw verbonden met het 2,4 GHz netwerk van de router. Vooralsnog doet alles het weer, hopelijk valt de connectie niet opnieuw weg.

NB

de printer heb ik maar met een kabel aangesloten aan de router, dat was de snelste oplossing.

Mariska
Community Developer
Community Developer
  • 5739Posts
  • 596Oplossingen
  • 3331Likes

Hi @Lisa V

Goed om te lezen dat je intussen weer helemaal up & running bent. We zijn een aantal dagen verder dus ik ben benieuwd of alles nog steeds helemaal stabiel werkt. We zien je update graag verschijnen.

Lisa V
Topicstarter
Level 3
  • 20Posts
  • 0Oplossingen
  • 7Likes

@Mariska Ziggo 

gelukkig werkt alles nog steeds! Een beetje jammer dat ik soms van netwerk moet switchen omdat sommige apparaten alleen op 2,4 GHz werken en dit niet overal in huis bereik heeft, waardoor de WiFi overspringt naar het 5 GHz netwerk. Maar dat probleem ligt bij die apparaten, niet aan het netwerk. 
Ik ben blij dat het eindelijk gelukt is, bedankt voor de ondersteuning!

 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic