1
Vraag
2
Reacties
Bangie

Level 3
  • 25Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

geen internet

Plotseling viel de stroom uit in een groep. Alle stekkers er een voor een uit. Het probleem stopte toen ik de inkomende coax er uittrok. Weer erin gedaan. Alle stroom weer ok. Maar het modem bleef permanent wit branden en leverde geen internet. Van afstand is hij door UIPC ook niet in te lezen. Wat nu. Nieuwe besteld maar het kan volgens UPC dagen tot soms weken duren. Kan niet eeuwig met hotspots internetten. Wat een organisatie zeg. Overweeg te vertrekken.

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 14027Posts
  • 1177Oplossingen
  • 6122Likes

Hey @Bangie. Ik zie dat er inmiddels een monteur in is gepland. Top! Mochten we hierna nog iets voor je kunnen betekenen, dan horen we het graag! 

Bekijk in context

19 Reacties 19
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

@Bangie Wie heb je gebeld? Want UPC bestaat al 7 jaar niet meer en een nieuw modem duurt bij Ziggo tussen 2 en 5 werkdagen, afhankelijk van drukte bij Ziggo en PostNL.

Heb je al een email gehad met de bevestiging van een nieuw modem?

Bangie
Topicstarter
Level 3
  • 25Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

Ik bedoel natuurlijk Ziggo. Ben al zo lang bij die club. Was vroeger upc. Heb wel een mail gehad maar ze beloofden ook een volgcode. Die heb ik niet gekregen.

MR_CHIP

Level 19
  • 11498Posts
  • 131Oplossingen
  • 3968Likes

@Bert UPC in nederland bestaat niet meer, maar nog wel in het buiteland leuk weetje

 

puppie

Level 17
  • 2639Posts
  • 66Oplossingen
  • 1067Likes

en heb je het probleem met de coax al opgelost anders gaat je nieuwe modem er ook aan.
En zoals @Bert al typt heb je zo een nieuw modem.
Natuurlijk niet vandaag verzonden maar op zijn vroegst morgen.

Bangie
Topicstarter
Level 3
  • 25Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

Bij het nieuwe modem zitten ongetwijfeld nieuwe kabels en voeding. Die vervang ik dan.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

@Bangie Er zitten geen nieuwe kabels bij, want er zijn nogal verschillende aansluitingen.

 

Kun je een foto hier plaatsen van de eerste plaats waar Ziggo je huis binnenkomt met eventuele splitters, versterkers en het modem op de foto?

Dan kunnen de juiste aansluitmaterialen meegestuurd worden.

Bangie
Topicstarter
Level 3
  • 25Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

Ik heb de coaxkabels bekeken. Er staat spanning op. Ik begrijp dat er max 48 volt op mag staan. Het voelt op mijn huid als licht gekriebel. Wat kan er anders mis zijn?

Bangie
Topicstarter
Level 3
  • 25Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

Ik stuur 3 foto's die in de meterkast zitten. De splitter gaat via een kabel onder de vloer door naar de muur waar als ik het goed heb nog zo een splitter zit voor de tv.

Bangie
Topicstarter
Level 3
  • 25Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

Die splitter op de foto hierna gaat naar de tweede tv.

Bangie
Topicstarter
Level 3
  • 25Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

Foto van het modem. Die blijft wit branden. De coax met de rode band komt uit in dat witte kastje met de groene band aan het stekkertje.

ziggpiet

Level 8
  • 214Posts
  • 7Oplossingen
  • 63Likes

uit zetten en weer aanzetten de led wit constant heeft de modem internet bij groen is er geen verbinding zal vast Een schakel knop op zitten aan uit.

Bangie
Topicstarter
Level 3
  • 25Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

Nee hoor, niets werkt. Ook Ziggo kan er niet in.

Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 14027Posts
  • 1177Oplossingen
  • 6122Likes

Hey @Bangie. Ik zie dat er inmiddels een monteur in is gepland. Top! Mochten we hierna nog iets voor je kunnen betekenen, dan horen we het graag! 

Bangie
Topicstarter
Level 3
  • 25Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

Heb niets aan die monteur op maandag. Moet in het weekend voor 200 studenten examens klaarzetten. Heb daarvoor bij Vodafone een oneindige GB genomen voor hotspots maar daar heb ik niets aan omdat het eerstens niet mag van mijn werkgever vanwege de veiligheid en tweedens omdat er maar 10 GB beschikbaar is telkens te upgraden met 2 gig. Dat moet dan 20x per dag dan. Wie gaat dit betalen? Tien dagen zonder internet is iets wat niet mag kunnen. Ik heb zelf klussen gedaan bij UPC en Ziggo. Ik weet dus wanneer je de juiste persoon inschakelt er binnen een uur een monteur op de stoep staat. Dat medewerkers zich steeds beroepen op regels en protocollen is iets waar ik geen boodschap aan heb. Dat is iets van de organisatie wat niet goed is geregeld maar wel de helpdeskmedewerkers mee op pad sturen. Ik ga na 25 jaar mijn abonnement bij ziggo opzeggen. De club is mij te onbetrouwbaar geworden.

Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 14027Posts
  • 1177Oplossingen
  • 6122Likes

Ik zal niet ontkennen dat er voor uitzondelijke gevallen soms iets met spoed te regelen is. Al moet ik ook toegeven dat ik die persoonlijk nog niet tegen ben gekomen. Ik kan voor jou helaas niets anders betekenen. Het gaat hier niet om een uitzonderlijke situatie. 

puppie

Level 17
  • 2639Posts
  • 66Oplossingen
  • 1067Likes

ik zie dat er op het wiite modem van ziggo een internetkabel gaat naar??

is dat ook een router?

 

woon je in de buurt van Enschede?

Karel.

Level 16
  • 1832Posts
  • 222Oplossingen
  • 1195Likes

@Bangie 

Als er een groep uitvalt op het moment dat je de coax aansluit/aangesloten zat van het modem op de AOP is er een aardlek of kortsluiting. Er hoort geen spanning op de kabel staan. Bij bijvoorbeeld satelliet kabel naar de LNB op de schotel antenne staat wel voeding maar die kan je niet eens voelen. Bij de kabel is dit zeer ongewoon. De spanning die op de kabel staat van de RF signalen lopen in de micro volts en zijn niet te voelen. Die max 48V heb ik niet eerder van gehoord of het moet beteken dat aangesloten apparatuur beveiligd moet zijn tot 48V. Vroeger bij antennes op het dak wilde de galvanische scheiding van de (beeldbuis) TV aansluiting door onweer wel eens defect gaan en dan stond er wel eens een voelbare prikkelende spanning of in het slechtste geval 220V op de antenne. Met de huidige TV’s, Set-Top boxen, versterkers komt dat niet of nauwelijks nog voor.

 

Het kan drie oorzaken hebben:

  1. Het komt door het modem die een voedingsprobleem en/of een probleem van de galvanische scheiding van de coax aansluiting.
  2. Een aangesloten versterker, TV of ontvanger heeft een probleem met de galvanische scheiding naar de coax aansluiting
  3. Het komt door een probleem uit de wijkkast waardoor er spanning op de AOP komt.

Mijn conclusie is dat je modem defect is.

 

Bangie
Topicstarter
Level 3
  • 25Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

Dag Karel,

We zijn het eens. Daarom heb ik UPC gevraagd een monter MET een nieuw modem te sturen vanwege dit probleem. Ik heb gewaarschuwd dat mogelijk spanning op de coax weer het modem zal stukmaken. Dat werd weggewimpeld. Ik weet vrijwel zeker dat er iets mis is met de wijkkast. Dat is ook niet zichtbaar op het scherm van de helpdeskmedewerker (zit zelf in de ict) Dank voor deze uitstekende reactie.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Ik voel overal, thuis en tig plaatsen elders, een spanning op de coax kabels staan, als ik coax stekkers loshaal en beide aardes aanraak en het wordt vaak benoemd op dit forum en andere forums.

Het is een normaal verschijnsel.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic