1
Vraag
2
Reacties
Lisa V

Level 3
  • 20Posts
  • 0Oplossingen
  • 7Likes

geen internet

Ik heb een sisco modem. De stroomkabel en de coaxkabel zijn juist aangesloten, toch blijft het lampje van ‘online’ oranje branden ipv groen. 
Heb het modem inmiddels 2x gereset, het lampje blijft oranje. Er is ook geen storing en er zijn geen werkzaamheden hier in de buurt geweest. 

Ik heb dus geen internet. 
Hoe kan dit opgelost worden?

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Alex
Community Moderator
Community Moderator
  • 8990Posts
  • 1059Oplossingen
  • 4003Likes

Hi @Lisa V,

Wat gek maar vooral frustrerend dat het nog niet werkt! Ik heb je modem erbij gepakt en zie dat het modem in Bridge staat. Dat betekent dat de wifi ervan is uitgeschakeld.

Op basis van je berichten maak ik eigenlijk op dat je hiervan niet op de hoogte bent en/of dit bewust is. Ik heb het voor de zekerheid dan ook uitgezet. Binnen een paar minuten zendt het modem weer wifi uit. Ook de eventueel aangesloten router zal gewoon blijven werken.

Wat betreft je aansluiting: Ik ga je alvast een nieuwe splitter sturen ter vervanging van je huidige. Verder moeten we afwachten totdat de signalen in de buurt zijn verbeterd, dat staat nog steeds open.

Wil je laten weten of het straks weer werkt?

Bekijk in context

23 Reacties 23
Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23611Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7505Likes

Het zou kunnen zijn dat modem niet meer online komt en deze even moet worden uitgelezen door een moderator.

Cisco modem’s worden ook vervangen voor een Connect Box dus ik ga dit aan een moderator voorleggen, dan neemt die contact met je op.

Ik kan niet beloven wegens drukte vandaag maar wel zo snel mogelijks.

 

Zorg dat je postcode en huisnummer in je Ziggo community profiel staan, deze zijn niet openbaar te zien, dan kunnen gelijk de juiste gegevens erbij gepakt worden.

 

Klik hier om je postcode en huisnummer in je profiel te zetten. 

Op de pagina iets naar beneden scrollen.

 

Dan kan een Moderator je gegevens erbij pakken en je meteen verder helpen.

Lisa V
Topicstarter
Level 3
  • 20Posts
  • 0Oplossingen
  • 7Likes

Bedankt voor de snelle reactie! Ik wacht

maar even af...

Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 8055Posts
  • 2393Oplossingen
  • 3927Likes

Hi @Lisa V 
Een warm welkom hier op de Ziggo Community. 

Super onhandig dat je nu geen internet hebt en er geen melding is geplaatst op de storingschecker. Als ik je gegevens erbij pak dan krijg ik de melding dat er namelijk wel problemen in het netwerk zijn. Wat er is er precies aan de hand? De US SNR is instabiel en dit heeft tot gevolg dat bij meerdere klanten in jouw regio het modem ineens uitvalt, zichzelf gaat resetten en uiteindelijk de verbinding dan weer terugkomt. Dit gebeurt meerdere malen per dag. De verwachtte oplostijd staat op dit moment op 29 december 10:30 uur. 

Ik wil je gerust een nieuw modem toesturen, omdat jouw huidige modem wel een iets ouder type is. Alleen het probleem gaat met een nieuw modem niet opgelost worden, want deze uitval zul je ook gaan ervaren met een Connectbox. Sorry! Op dit moment moeten we dus echt wachten tot de problemen in het netwerk zijn opgelost. 

Heb je toevallig ook Vodafone mobiel? Zo ja, wil je het mobiele nummer dan in je Community profiel vermelden achter bijvoorbeeld jouw postcode? Dan zorg ik dat je daar een gratis databundel op krijgt. 

 

Lisa V
Topicstarter
Level 3
  • 20Posts
  • 0Oplossingen
  • 7Likes

Hallo Cecilia

 

fijn dat je met kerst werkt!

 

ik heb dagelijks wel een paar keer dat internet wegvalt. Bovendien komt de snelheid ook nooit boven de 100 mbps, terwijl ik een abonnement van 250 mbps heb. Ik weet niet of dat aan het modem of aan m’n router ligt. Sinds gistermorgen heeft het het modem helemaal geen verbinding meer. Een nieuw modem zou ik wel erg prettig vinden, hopelijk is die dan stabieler. Zit daar wel 2,.4 en 5.p GHz op? Ik heb namelijk verschillende apparaten die beide nodig hebben. 
 

ik heb vodafone mobiel, het telnr heb ik achter de postcode gezet. Kan ik dan onbeperkt internetten, met netflix films kijken en voor m’n werk inloggen? En dit ook delen met m’n dochters? Dat zou super zijn!

Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 8055Posts
  • 2393Oplossingen
  • 3927Likes

Hey @Lisa V!
Fijn dat je zo snel kunt reageren tijdens de kerstdagen! Het mobiele nummer heb ik gevonden in je profiel. Super! Ik heb hier gratis een databundel van 50 GB aan toegevoegd. Je ontvangt zo een SMS ter bevestiging dat ik deze bundel heb toegevoegd en vanaf dat moment kun je deze gebruiken. De bundel is 14 dagen geldig. Je kunt deze data dan gebruiken voor het instellen van een mobiele hotspot, zodat je bijvoorbeeld Netflix kunt kijken of kunt werken. Ook jouw dochters kunnen verbinden met het netwerk van de mobiele hotspot. 

Het modem heb ik voor je omgeruild! Je krijgt nu een Connectbox. Dit is een dualband modem die de wifi op twee frequenties kan uitzenden tegelijkertijd (2.4 Ghz en 5.0 Ghz). Deze ontvang je gratis binnen enkele dagen via Post NL. Houdt er alleen rekening mee dat het kan zijn dat het nieuwe modem niet direct online komt bij de installatie vanwege de problemen in het netwerk, maar zodra deze zijn opgelost dan kun je er met het nieuwe modem weer een flinke tijd tegenaan. 

 

 

Lisa V
Topicstarter
Level 3
  • 20Posts
  • 0Oplossingen
  • 7Likes

Heel erg bedankt voor de snelle service!

Lisa V
Topicstarter
Level 3
  • 20Posts
  • 0Oplossingen
  • 7Likes

De 50 GB is erg goede service, bedankt daarvoor. Niet alles werkt er op, maar het is beter dan niets. 
De mediabox is inmiddels binnen. Jammergenoeg is er nog steeds geen internetsignaal, het onderste lampje blijft groen branden ipv wit. Ik heb heel kort de ziggo-netwerknaam bij de wifi netwerken zien staan, maar dat was niet lang genoeg om in te loggen. Ook na diverse keren resetten komt het signaal niet terug. 
Is er nog steeds een storing? Via de storingsmelder wordt dat helemaal niet aangegeven. 

Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23611Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7505Likes

Ik ga hem weer aan Cecilia doorgeven of collega die zal deze dan oppakken.

Andere vraag, kan je een foto plaatsen van de aansluiting waar Ziggo huis binnen komt, vermoed dat de aansluitpunt niet goed is waardoor er geen signaal binnen komt.

Lisa V
Topicstarter
Level 3
  • 20Posts
  • 0Oplossingen
  • 7Likes

 

Lisa V
Topicstarter
Level 3
  • 20Posts
  • 0Oplossingen
  • 7Likes

Is dit voldoende duidelijk?

Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23611Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7505Likes

@Lisa V  heel duidelijk, dit zijn oudere AOP’s die niet meer aan deze tijd voldoen, en bij storing kan dat inderdaad hier door komen. Ik heb dit topic doorgegeven aan de Moderators, wellicht pakt Cecilia deze weer op anders haar collega en zal dan een monteur met jou inplannen.

Lisa V
Topicstarter
Level 3
  • 20Posts
  • 0Oplossingen
  • 7Likes

Fijn, bedankt!

Lisa V
Topicstarter
Level 3
  • 20Posts
  • 0Oplossingen
  • 7Likes

Hoi @Dave- 

heb je enig idee hoelang het duurt voordat een monteur langs kan komen? Ik heb nog niks gehoord. 
 

Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23611Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7505Likes

Cecilia is online en ze zal zekers dit topic vandaag oppakken en dan inplannen van een monteur. Collega Alex is er ook 

Alex
Community Moderator
Community Moderator
  • 8990Posts
  • 1059Oplossingen
  • 4003Likes

Hi @Lisa V,

Wat gek maar vooral frustrerend dat het nog niet werkt! Ik heb je modem erbij gepakt en zie dat het modem in Bridge staat. Dat betekent dat de wifi ervan is uitgeschakeld.

Op basis van je berichten maak ik eigenlijk op dat je hiervan niet op de hoogte bent en/of dit bewust is. Ik heb het voor de zekerheid dan ook uitgezet. Binnen een paar minuten zendt het modem weer wifi uit. Ook de eventueel aangesloten router zal gewoon blijven werken.

Wat betreft je aansluiting: Ik ga je alvast een nieuwe splitter sturen ter vervanging van je huidige. Verder moeten we afwachten totdat de signalen in de buurt zijn verbeterd, dat staat nog steeds open.

Wil je laten weten of het straks weer werkt?

Lisa V
Topicstarter
Level 3
  • 20Posts
  • 0Oplossingen
  • 7Likes

Hoi @Dave- 

Had ik kunnen weten dat het modem in bridge-modus stond? Ik ben nogal een leek op dat gebied. In ieder geval bedankt dat je de bridge modus hebt uitgezet! Ik heb nu gelukkig weer internet!

Bij het vorige modem zag ik dat ik een 2,4 Ghz en een 5Ghz netwerk had. Dat zie ik nu echter niet meer terug. Weet jij of er een mogelijkheid is om dat te splitsen? M’n printer en sonos boxen werken blijkbaar alleen op 2,4 Ghz.

 

Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23611Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7505Likes

@Alex Ziggo  heeft je modem uit bridge gehaald ik kan dat niet, want ik werk niet voor Ziggo. Dit is een klant helpt klant forum. Ik heb alleen contact gehad met een Ziggo moderator om je te helpen.

 

Als je inlogt via je browser op http://192.168.178.1 dan met login gegevens van je moden (in upc ) gebied een pincode deze staan onder op je modem.

 

Dan ga je naar geavanceerde instellingen en daar kies je Draadloos eenmaal daar kan je wifi een naam geven en je wachtwoord wijzigen.

Alex
Community Moderator
Community Moderator
  • 8990Posts
  • 1059Oplossingen
  • 4003Likes

Hi @Lisa V,

Had ik kunnen weten dat het modem in bridge-modus stond? Ik ben nogal een leek op dat gebied. In ieder geval bedankt dat je de bridge modus hebt uitgezet! Ik heb nu gelukkig weer internet!

Top dat het weer werkt! Het groene ledje verraadt dat hij in Bridge-mode stond, maar ik vind het vooral heel gek dat je hier niets vanaf wist. Wellicht was dit ook de reden dat je opeens geen internet meer had op je Cisco, maar ik kon geen eerdere handelingen terugvinden. Je kunt dit zelf namelijk ook niet, alleen wij op afstand.

Wat betreft je tweede vraag, zie ik dat @Dave- je al een goede tip heeft gegeven. Op dit moment heb je inderdaad één netwerk voor zowel 2.4Ghz als 5Ghz. Met deze stappen kun je dit scheiden. Ook dit zou overigens door je printer en Sonos op te pikken moeten zijn. Het modem hoort door te hebben dat hij 2.4 daar voor moet kiezen.

Lisa V
Topicstarter
Level 3
  • 20Posts
  • 0Oplossingen
  • 7Likes

De mediabox is inmiddels geïnstalleerd, ik heb de nieuwe splitter er op gezet en ik heb het netwerk gescheiden in een 2,4 en een 5 GHz netwerk. 
Achter de mediabox heb ik een Netgear R7000 router en daarachter nog een deco M4 om overal in huis een goed signaal te hebben. 

Voor de Sonos boxen en de Hue bridge heb ik 2,4 GHz nodig, dus die wil ik koppelen aan het 2,4 signaal van de router. ik heb het idee dat dat stabieler is dan de mediabox.
Ik heb met de Sonos apparaten en met de Hue een paar keer verbinding kunnen maken met het 2,4 GHz netwerk door alles helemaal te resetten naar de fabrieksinstellingen, apps opnieuw te installeren en te verbinden met netwerkkabel. Daarna heb ik vanalles in kunnen stellen bij beide systemen, maar na een paar uurtjes valt bij allebei de verbinding weer weg! Heel erg frustrerend!

Bij de Sonos geeft hij de melding dat hij geen systeem kan vinden op het 2,4 GHz netwerk en bij de hue brandt het lampje van internet niet.

Naar de printer heb ik nog niet gekeken, laat eerst dit maar eens werken.


Wat gaat hier mis en hoe kan ik het in weer werkend krijgen?

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic