1
Vraag
2
Reacties
Melissax01

Level 1
  • 6Posts
  • 1Oplossingen
  • 5Likes

geen internet thuis - alleen met mijn telefoon

Hoi, 

de afgelopen dagen heb ik thuis geen WiFi verbinding. Dit terwijl iedereen in het huis zonder problemen gebruik van kan maken. Op school en andere plekken doet de WiFi het wel op mijn telefoon, gek genoeg niet bij mij thuis. Wij hebben de stappenlijst al een paar keer geprobeerd maar dit zonder succes.

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Melissax01
Topicstarter
Level 1
  • 6Posts
  • 1Oplossingen
  • 5Likes

Wat Apple als tip geeft om te doen:

  1. zorg eerst voor een back up van je gegevens
  2. wis alle inhoud en instellingen van je telefoon dit doe je zo: Instellingen > algemeen > Stel opnieuw in >  kies de optie wis alle inhoud en instellingen

Dit kan een aantal minuten duren. De telefoon wordt nu gezien als ‘nieuw’ Na dit moet je eerst kijken of je wifiverbinding het doet zonder de back up. Als dit zo is kan je de back up installeren. Zo niet dan moet je verder met Apple contact opnemen in een winkel. 

Uitkomst bij mij is dat de wifi het nu wel beter doet. 

Bekijk in context

13 Reacties 13
Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23615Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7505Likes

Welkom @Melissax01 op de Ziggo Community, een klant helpt klant forum waar klanten zoals ik je graag op weg helpt met je vraag.

 

Als eerste wat voor modem gebruik je van Ziggo?

en staat de Wifi wel ingeschakeld.

Ander kan je het Modem even via het zwarte puntje bij de schakelaar 30 seconde indrukken, dan gaat hij naar fabrieksinstelling en dan kan je met de gegevens onder op je modem inloggen en alles weer opnieuw instellen.

 

Bij Fabrieksherstel gaan alle instellingen wel verloren.

Melissax01
Topicstarter
Level 1
  • 6Posts
  • 1Oplossingen
  • 5Likes

@Dave-  net geprobeerd dit helpt niet. Wifi staat inderdaad aan en andere in het huis maken hier zonder problemen gebruik van. de modum die wij gebruiken is een connectbox. 

Jan F.

Level 20
  • 17046Posts
  • 1330Oplossingen
  • 2617Likes

Het probleem zal dan ook niet in uw modem zitten, maar in uw telefoon. Welke telefoon is dat? Heeft u uw netwerk al eens verwijderd en opnieuw geprobeerd te verbinden? 

Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23615Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7505Likes

elkaar gekruist

Melissax01
Topicstarter
Level 1
  • 6Posts
  • 1Oplossingen
  • 5Likes

@Dave-   & @Jan F. 

ik gebruik de iphone 8 plus. 

Jan F.

Level 20
  • 17046Posts
  • 1330Oplossingen
  • 2617Likes

Verwijder uw netwerk, zet de telefoon dan uit. Herstart uw telefoon en zoek uw netwerk en probeer te verbinden.

Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23615Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7505Likes

Ik kijk mee met @Jan F.    

 

Gebruik zelf ook IphoneXR

Melissax01
Topicstarter
Level 1
  • 6Posts
  • 1Oplossingen
  • 5Likes

@Jan F.  dit heb ik al geprobeerd maar geen succes.. 

Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23615Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7505Likes

@Melissax01  ziet jou Telefoon wel de netwerken in de lijst, lijkt erop dat iemand misschien per ongeluk jou IP adres van je telefoon in de blocklist heb staan, of gezet.

 

Misschien even in modem kijken, wel IP adres eroverheen komt met je toestel en die uit de Macfilter halen. Dan telefoon en modem even herstarten en nog een keer proberen.

Melissax01
Topicstarter
Level 1
  • 6Posts
  • 1Oplossingen
  • 5Likes

Contact opgenomen met Ziggo en Apple. Apple regelt het voor mij nu, Ziggo zelf zegt inderdaad dat het aan mijn telefoon kan liggen. 

 

@Dave-  Mijn telefoon ziet mijn netwerken wel in de lijst en ziggo heeft met mij meegekeken. Modum staat goed online volgens hun. 

 

Bedankt voor jullie hulp maar dit ligt meer aan apple zelf nu dan aan ziggo.

Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23615Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7505Likes

Laat het even hoe het afloopt bij Apple is voor ons wel interessant om te lezen. En zo kunnen we eventueel andere weer helpen.

 

Misschien werkt dit als optie Als een iPhone, iPad of iPod touch geen verbinding maakt met een wifinetwerk

Melissax01
Topicstarter
Level 1
  • 6Posts
  • 1Oplossingen
  • 5Likes

Wat Apple als tip geeft om te doen:

  1. zorg eerst voor een back up van je gegevens
  2. wis alle inhoud en instellingen van je telefoon dit doe je zo: Instellingen > algemeen > Stel opnieuw in >  kies de optie wis alle inhoud en instellingen

Dit kan een aantal minuten duren. De telefoon wordt nu gezien als ‘nieuw’ Na dit moet je eerst kijken of je wifiverbinding het doet zonder de back up. Als dit zo is kan je de back up installeren. Zo niet dan moet je verder met Apple contact opnemen in een winkel. 

Uitkomst bij mij is dat de wifi het nu wel beter doet. 

Jan F.

Level 20
  • 17046Posts
  • 1330Oplossingen
  • 2617Likes

@Melissax01 Fijn dat de Wifi weer werkt en dank voor de terugkoppeling, daar kunnen anderen misschien ook mee geholpen worden.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic