Kibri

Level 1
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

geblokkeerde uitgaande mail. ook via webmail

Mijn mailadressen (2 stuks) worden steeds geblokkeerd omdat ik spam wordt verstuurd.
Al diverse keren mijn wachtwoorden veranderd, maar niks help.
Heb op PC Avast Premier antivirus en een hele scan laten maken. PC is schoon is de melding.
Blokkade is niet alleen op PC, maar ook op mijn Iphone en op de Samsung S8 van mijn man.
Wel al een mail naar abuse team verstuurd, maar die hebben het zo druk dat het wel duurt voor je antwoord krijgt.

Iemand nog tips
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
R.Schapers

Level 6
  • 127Posts
  • 6Oplossingen
  • 23Likes
Ja zonder VPN is het in orde. Ik gebruik de VPN ook niet voor de mail maar voor andere dingen. Ik had hem schijnbaar een paar keer aan staan terwijl ik mail stuurde. Maar nu weet ik het en hou ik er rekening mee.

Bekijk in context

16 Reacties 16
efok

Level 17
  • 4014Posts
  • 219Oplossingen
  • 1594Likes
Zit je in het buitenland? Maak je gebruik van VPN verbindingen?
hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes
Kibri
Wat me opvalt in de titel van je Topic is:
... ook via WebMail

Bij een blokkade kun je met een Mail Client geen bericht verzenden voor
een Ziggo Email Account. Nieuwe berichten blijven netjes binnenkomen.

Zover mij bekend is, heb je bij gebruik van WebMail geen last van die blokkade.
Het mooie daarvan is juist dat je de blokkade zo kunt omzeilen, zolang die nog niet is opgeheven.

Wat gaat er precies mis met WebMail? Kun je niet inloggen?

Om de blokkade op te heffen moet je zowel het wachtwoord van Mijn Ziggo als van je Ziggo Email Account wijzigen.
Bron: https://community.ziggo.nl/e-mail-103/account-geblokkeerd-34088#post340626
Het nieuwe wachtwoord voor je Email Account moet vervolgens worden ingevuld bij het Ziggo POP of IMAP Account van je Email Client en bij de bij dat Account horende uitgaande Server smtp.ziggo.nl voor verzenden.

Mocht de blokkade snel weer terugkomen, dan ook het probleem melden aan abuse@ziggo.nl
Je kunt tenslotte niet aan de gang blijven met wijzigen van wachtwoorden!

Gr Han
Kibri
Topicstarter
Level 1
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
ik kan inloggen in de webmail.ziggo
als ik een mail wil versturen krijg ik de dezelfde melding die ik ook krijg in Outlook
hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes
Dat is vlgs mij iets nieuws van de Ziggo mail faciliteiten. Dit maakt het blokkadeprobleem nog dramatischer dan het sowieso al is. Weg workaround.
Dank voor je info.
Han

efok Demonstratie met gele hesjes? Verwacht dat smtp.ziggo.nl gebruiken over 25 als workaround bij blokkade nu ook niet meer werkt voor een Email Client binnen het Ziggo network.
WebMail werkt ook over 25 voor verzenden, denk ik zo.
Of misschien werkte en doet het nu over 587......
Gusto

Level 7
  • 1490Posts
  • 34Oplossingen
  • 147Likes
hanh , even een testje gedaan, webmail werkt over poort 993.

Groet, Gusto
Gusto

Level 7
  • 1490Posts
  • 34Oplossingen
  • 147Likes
Het zou wel fijn zijn als Ziggo, eens de regels betreffende "spam"duidelijk maakt.
En een Abuse afdeling die communiceert.
Toppertje1

Level 1
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik krijg bericht dat ik spam verstuur, dit omdat mijn camera bij een alarm melding enkele foto's naar een vast gmail adres stuurt vanaf mijn ziggoemailadres. Er wordt nu gedreigd met afsluiten van mijn internet.
Kibri
Topicstarter
Level 1
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Nou het is nog steeds niet opgelost. Abuse team reageert niet en klantenservice kan/wil niet helpen. Ik ga eens shoppen bij een andere provider. Mijn hele pakket maar weghalen bij Ziggo lijkt me de beste oplossing.
hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes
**** onzin verwijderd, sorry ***
Kibri
Topicstarter
Level 1
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Het advies van Ziggois nu: wij kunnen dit niet oplossen neem een gmail account voor je mail en maak een topic op Ziggo community.
gisteravond voor de 7e keer wachtwoorden gewijzigd.
heeft iemand nog een idee?
hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes
Tsja. Geen idee meer.
Wel heb ik gisteren extra aandacht gevraagd van een Ziggo Moderator
voor je probleem. Die kan wellicht nog iets voor je betekenen.
Je zult hiervoor nog enig geduld moeten hebben.
Wellicht tot maandag.

Wat opvalt is dat er nog geen Moderator is langsgeweest in dit Topic.
Het is immers al 12 dagen oud. Dat is ongebruikelijk, maar het kan zijn dat dit Topic eerder per ongeluk aan de aandacht is ontsnapt.

Gr Han
Ronald Z
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 5201Posts
  • 278Oplossingen
  • 357Likes
Hallo Kibri,

Zeer spijtig dat dit zo moet lopen zonder duidelijkheid!
Er had inderdaad naar het topic gekeken moeten worden, gelukkig dat jij het gister aangaf Han.

Normaal zou Abuse dit voor je moeten afhandelen, maar als die niet reageren wordt dat wel heel erg lastig.. 😞
Heb je de specifieke mail nog die je naar Abuse hebt gestuurd? Zou je deze, plus het Abuse e-mailadres waar je hem heen hebt gestuurd naar ons kunnen mailen onder vermelding van mijn naam? Dan kan ik er achteraan.

Je kan ons mailen op community@vodafoneziggo.com

Gr,
R.Schapers

Level 6
  • 127Posts
  • 6Oplossingen
  • 23Likes
Ik had dit gisteren en vandaag ook. Nu is het opgelost. Zo lijkt het. Ik heb gebeld maar krijg te horen dat het door een virus komt. Maar dat heb ik beslist niet. Die zou mijn scanner er zo uitpikken. Ik heb de wachtwoorden gewijzigd.En ook toen begon het gedonder weer.Toen las ik eens goed. Er zouden uit verschillende landen e mail met mijn e-mail adres worden verzonden. Nou dat klopte dus. Want ik gebruik VPN.. Dus de ene keer zit ik op een server in Engeland en dan weer ergens anders. Dat was het dus. Denk dat de Ziggo robot dat als SPAM ziet en gaat er dan vanuit dat mijn e-mail gehackt is en blokkeert de mail.
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75176Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21923Likes
R.Schapers Dat klopt, er zijn hier veel van langsgekomen op dit forum.
Te veel verschillende locaties wordt gezien als een hack.
Kun je de mail buiten de VPN laten werken?
R.Schapers

Level 6
  • 127Posts
  • 6Oplossingen
  • 23Likes
Ja zonder VPN is het in orde. Ik gebruik de VPN ook niet voor de mail maar voor andere dingen. Ik had hem schijnbaar een paar keer aan staan terwijl ik mail stuurde. Maar nu weet ik het en hou ik er rekening mee.
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75176Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21923Likes

Uitgelicht topic