Ik ben even rond gaan snuffelen of ik iets kon vinden voor die domeinnaam.
Wat opvalt is dat er teveel SPF lookups zijn. Dat hoort eigenlijk niet. Helaas kan ik het DKIM record niet vinden omdat ik geen selector wist, dat is veelal x of default maar dat was het beiden niet want daar is geen DKIM record op te vinden.
Dan gekeken naar het DMARC record:
"v=DMARC1; p=reject; fo=1;"
waarbij ik me afvraag waarom er gebruik wordt gemaakt van een fo=1 zonder een rapport email adres. Normaliter met een fo=1 verwacht je een rua en/of ruf mail adres. Dus dat klopt ook al niet helemaal, maar kan theoretisch geen oorzaak zijn van de blokkade als er ergens iets mis gaat.
En dat kan wel eens gebeuren met forward adressen. U stuurt namelijk vanaf je upcmail adres. Maar de mailserver is niet van eerstelijnplus maar van spamservice.nl.
Ik kan er zo vlug niet achter komen, dan zou men moeten gaan kijken in de logfiles bij spamservice. Aangezien dat de mailserver is die feitelijk wordt gebruikt.
Mijn tip is eigenlijk om sowieso nooit via Ziggo te versturen als men een eigen domein heeft maar om gebruik te maken van de eigen domeinnaam v.w.b. de smtp server.
Dus als u nu smtp.ziggo.nl voor eerstelijnplus.nl gebruikt, zou ik kijken of u niet via smtp.eerstelijnplus.nl of mail.eerstelijnplus.nl kunt versturen. Er zullen vast instellingen voor bekend zijn bij de hoster.
Dan werkt het voor de mailservers wat directer en dat kan in het voordeel van SPF/DKIM/DMARC werken bij gebruik van forwards.
Waarom het bij dat andere mail adres van hetzelfde domein wel goed gaat is me op dit moment ook onduidelijk, als de smtp instellingen daarvan hetzelfde zijn.
Ik denk dat u dan de vraag het beste bij uw hosting leverancier of spamservice kunt neerleggen aangezien van die mailserver gebruik wordt gemaakt.
Of bij uw hoster navragen of uw Ziggo ip niet beter in de SPF kan worden opgenomen.