Vraag
Reacties
Oplossing
Comeco
Level 1

foutmelding bij facturen mailen: unauthenticated relay denied for you IP

Ik gebruik een online boekhoudprogramma van waaruit ik de facturen verstuur. Dit is altijd goed gegaan. Maar sinds 1 juni krijg ik een foutmelding bij het versturen van facturen. De instellingen staan goed, voor zover ik kan vinden: SMTP.ziggo.nl , mail poort 587 , gebruik TLS/ SSL ,  gebruikersnaam en wachtwoord ingevuld. Daar is het laatste jaar ook niets aan gewijzigd.

Hoe krijg ik dit opgelost?

0 Kudos
e-mail meldingen
Aan Uit
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
tobiastheebe
Level 20
T.E.A.M.

Voor poort 587 is STARTTLS de juiste versleuteling, pas indien mogelijk SSL/TLS naar STARTTLS aan. De foutmelding geeft aan dat authenticatie niet is ingeschakeld voor de SMTP-server. Sinds 30 mei is authenticatie met de gebruikersnaam (identiek aan e-mailadres) en wachtwoord van een Ziggo-mailbox en als afzender een Ziggo-adres verplicht voor smtp.ziggo.nl.

Bekijk in context

2 Reacties 2
tobiastheebe
Level 20
T.E.A.M.

Voor poort 587 is STARTTLS de juiste versleuteling, pas indien mogelijk SSL/TLS naar STARTTLS aan. De foutmelding geeft aan dat authenticatie niet is ingeschakeld voor de SMTP-server. Sinds 30 mei is authenticatie met de gebruikersnaam (identiek aan e-mailadres) en wachtwoord van een Ziggo-mailbox en als afzender een Ziggo-adres verplicht voor smtp.ziggo.nl.

Enigma147
Level 9

Als je een eigen domein hebt, dus geen mailadres van ziggo gebruikt,  zou ik aanraden, als je toch moet aanpassen, om gelijk in het boekhoudpakket de mailserver in te stellen van de provider van dat domein. 

Het wordt steeds vaker een probleem om via een andere provider te mailen, omdat dat, om spam in te dammen, zo verstuurde mail steeds vaker geblokkeerd  wordt of in de spam folder bij de ontvanger beland.