sinds een paar dagen krijg ik bij het versturen van veel mails achter elkaar de foutmelding 421 4.1.1 SMTP503 Hourly ratelimit for your IP exceeded
weet iemand raad, want dit is niet te doen en zo verlies ik klanten
Opgelost! Ga naar oplossing.
allen dank voor jullie reactie, ofschoon ik als digibeet amper de meeste vragen om toelichting begrijp.... het is wat. het probleem is ondertussen opgelost. al weet ik niet hoe. Iemand die ik via via ken en ICT 'er van beroep is heb ik uiteindelijk zaterdagmorgen weten te bereiken en hij heeft via de chatbot Tobi een live chat kunnen doen met een mens. Na ruim 2,5 uur (!) deed de email het opeens weer??? God zij dank! Zelfs de ICT 'er weet niet hoe het opeens weer goed kwam....
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Vreemde melding, nog nooit gezien bij Ziggo, maar wie weet.
Welke SMTP server gebruik je om deze mail te verzenden met welke mailserver instellingen?
Je zegt veel mails te versturen. Ik denk dat deze melding dan voldoende zegt.
Probeer dus om minder mails (per uur) te versturen.
heb je misschien op een nas of raspberry pi meldingen via e-mail ingesteld ?
Welkom op de Ziggo Community, @g. huijts
Wat irritant dat je deze foutmelding krijgt bij het versturen van veel mails.
Ik zie dat @Bert , @bburgg en @anoniemforum staan te popelen om je te helpen. Wil je hun vragen eens beantwoorden?
Mocht het inmiddels al opgelost zijn, dan horen we natuurlijk ook graag wat de oplossing was 🙂
Ik kwam dit topic uit 2020 tegen. Dat kan je wellicht op weg helpen het probleem op te lossen.
https://community.ziggo.nl/t5/Archief/Hourly-ratelimit-for-your-IP-exceeded/td-p/271675
”weet iemand raad, want dit is niet te doen en zo verlies ik klanten”
als je een e-mail voor zakelijke doeleinden gebruikt waarom neem je dan geen zakelijke mail inplaats van ziggo mail
allen dank voor jullie reactie, ofschoon ik als digibeet amper de meeste vragen om toelichting begrijp.... het is wat. het probleem is ondertussen opgelost. al weet ik niet hoe. Iemand die ik via via ken en ICT 'er van beroep is heb ik uiteindelijk zaterdagmorgen weten te bereiken en hij heeft via de chatbot Tobi een live chat kunnen doen met een mens. Na ruim 2,5 uur (!) deed de email het opeens weer??? God zij dank! Zelfs de ICT 'er weet niet hoe het opeens weer goed kwam....
waarschijnlijk zat je aan
het limiet wat je per uur kunt sturen via dr mailbox
en wat het verzenden voor een paar uur geblokeert
Wat het geweest is, zal altijd de vraag blijven in dit geval @g. huijts
Wel super fijn dat het opgelost is.
Bedankt voor jouw terugkoppeling.
De blokkade heeft in totaal 3,5 dag geduurd!!! vandaar mijn vraag op dit forum. ik kon dus wel sturen, maar niets kwam meer aan, ik kreeg die 3,5 dag 4 mailtjes zelf nog in mijn inbox maar verder niet en minstens 100 mails over die dagen zijn nooit meer aangekomen in mijn eigen inbox (denk aan nieuwsbrieven, petities, gewone mail enz. ) Maar goed, het gaat nu weer wel. Bedankt voor het meedenken!
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.