Vraag
Reacties
Oplossing
Aankondigingen
Nieuw op de Community? Laat ons in 3 minuten weten wat je verwacht van je bezoek. Vul nu de vragenlijst in.
g. huijts
Level 2

foutmelding 421 4.1.1 SMTP503 Hourly ratelimit for your IP exceeded

sinds een paar dagen krijg ik bij het versturen van veel mails achter elkaar de foutmelding 421 4.1.1 SMTP503 Hourly ratelimit for your IP exceeded 

weet iemand raad, want dit is niet te doen en zo verlies ik klanten

0 Kudos
e-mail meldingen
Aan Uit
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
g. huijts
Level 2
Topicstarter

allen dank voor jullie reactie, ofschoon ik als digibeet amper de meeste vragen om toelichting begrijp.... het is wat. het probleem is ondertussen opgelost. al weet ik niet hoe. Iemand die ik via via ken en ICT 'er van beroep is heb ik uiteindelijk zaterdagmorgen weten te bereiken en hij heeft via de chatbot Tobi een live chat kunnen doen met een mens. Na ruim 2,5 uur (!) deed de email het opeens weer??? God zij dank! Zelfs de ICT 'er weet niet hoe het opeens weer goed kwam....

Bekijk in context

10 Reacties 10
Bert
Level 21
T.E.A.M.

Vreemde melding, nog nooit gezien bij Ziggo, maar wie weet.

 

Welke SMTP server gebruik je om deze mail te verzenden met welke mailserver instellingen?

0 Kudos
bburgg
Level 14

Je zegt veel mails te versturen. Ik denk dat deze melding dan voldoende zegt.

Probeer dus om minder mails (per uur) te versturen.

0 Kudos
anoniemforum
Level 19
T.E.A.M.

heb je misschien op een nas of raspberry pi meldingen via e-mail ingesteld ?

0 Kudos
Jiri
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator

Welkom op de Ziggo Community, @g. huijts

Wat irritant dat je deze foutmelding krijgt bij het versturen van veel mails.


Ik zie dat @Bert , @bburgg en @anoniemforum staan te popelen om je te helpen. Wil je hun vragen eens beantwoorden?


Mocht het inmiddels al opgelost zijn, dan horen we natuurlijk ook graag wat de oplossing was 🙂

KBX458
Oud Community-lid

Ik kwam dit topic uit 2020 tegen. Dat kan je wellicht op weg helpen het probleem op te lossen.

https://community.ziggo.nl/t5/Archief/Hourly-ratelimit-for-your-IP-exceeded/td-p/271675

0 Kudos
anoniemforum
Level 19
T.E.A.M.

weet iemand raad, want dit is niet te doen en zo verlies ik klanten”

 

als je een e-mail voor zakelijke doeleinden gebruikt waarom neem je dan geen zakelijke mail inplaats van ziggo mail

0 Kudos
g. huijts
Level 2
Topicstarter

allen dank voor jullie reactie, ofschoon ik als digibeet amper de meeste vragen om toelichting begrijp.... het is wat. het probleem is ondertussen opgelost. al weet ik niet hoe. Iemand die ik via via ken en ICT 'er van beroep is heb ik uiteindelijk zaterdagmorgen weten te bereiken en hij heeft via de chatbot Tobi een live chat kunnen doen met een mens. Na ruim 2,5 uur (!) deed de email het opeens weer??? God zij dank! Zelfs de ICT 'er weet niet hoe het opeens weer goed kwam....

anoniemforum
Level 19
T.E.A.M.

waarschijnlijk zat je aan

het limiet wat je per uur kunt sturen via dr mailbox 

en wat het verzenden voor een paar uur geblokeert

0 Kudos
Jiri
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator

Wat het geweest is, zal altijd de vraag blijven in dit geval @g. huijts
Wel super fijn dat het opgelost is. 

Bedankt voor jouw terugkoppeling.

0 Kudos
g. huijts
Level 2
Topicstarter

De blokkade heeft in totaal 3,5 dag geduurd!!! vandaar mijn vraag op dit forum. ik kon dus wel sturen, maar niets kwam meer aan, ik kreeg die 3,5 dag 4 mailtjes zelf nog in mijn inbox maar verder niet en minstens 100 mails over die dagen zijn nooit meer aangekomen in mijn eigen inbox (denk aan nieuwsbrieven, petities, gewone mail enz. ) Maar goed, het gaat nu weer wel. Bedankt voor het meedenken!