1
Vraag
2
Reacties
g. huijts

Level 2
  • 3Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

foutmelding 421 4.1.1 SMTP503 Hourly ratelimit for your IP exceeded

sinds een paar dagen krijg ik bij het versturen van veel mails achter elkaar de foutmelding 421 4.1.1 SMTP503 Hourly ratelimit for your IP exceeded 

weet iemand raad, want dit is niet te doen en zo verlies ik klanten

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
g. huijts
Topicstarter
Level 2
  • 3Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

allen dank voor jullie reactie, ofschoon ik als digibeet amper de meeste vragen om toelichting begrijp.... het is wat. het probleem is ondertussen opgelost. al weet ik niet hoe. Iemand die ik via via ken en ICT 'er van beroep is heb ik uiteindelijk zaterdagmorgen weten te bereiken en hij heeft via de chatbot Tobi een live chat kunnen doen met een mens. Na ruim 2,5 uur (!) deed de email het opeens weer??? God zij dank! Zelfs de ICT 'er weet niet hoe het opeens weer goed kwam....

Bekijk in context

10 Reacties 10
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21923Likes

Vreemde melding, nog nooit gezien bij Ziggo, maar wie weet.

 

Welke SMTP server gebruik je om deze mail te verzenden met welke mailserver instellingen?

bburgg

Level 14
  • 915Posts
  • 99Oplossingen
  • 225Likes

Je zegt veel mails te versturen. Ik denk dat deze melding dan voldoende zegt.

Probeer dus om minder mails (per uur) te versturen.

anoniemforum

Level 18
T.E.A.M.
  • 9761Posts
  • 581Oplossingen
  • 2656Likes

heb je misschien op een nas of raspberry pi meldingen via e-mail ingesteld ?

Jiri
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2539Posts
  • 346Oplossingen
  • 1002Likes

Welkom op de Ziggo Community, @g. huijts

Wat irritant dat je deze foutmelding krijgt bij het versturen van veel mails.


Ik zie dat @Bert , @bburgg en @anoniemforum staan te popelen om je te helpen. Wil je hun vragen eens beantwoorden?


Mocht het inmiddels al opgelost zijn, dan horen we natuurlijk ook graag wat de oplossing was 🙂

KBX458

Oud Community-lid
  • 8462Posts
  • 377Oplossingen
  • 2929Likes

Ik kwam dit topic uit 2020 tegen. Dat kan je wellicht op weg helpen het probleem op te lossen.

https://community.ziggo.nl/t5/Archief/Hourly-ratelimit-for-your-IP-exceeded/td-p/271675

anoniemforum

Level 18
T.E.A.M.
  • 9761Posts
  • 581Oplossingen
  • 2656Likes

weet iemand raad, want dit is niet te doen en zo verlies ik klanten”

 

als je een e-mail voor zakelijke doeleinden gebruikt waarom neem je dan geen zakelijke mail inplaats van ziggo mail

g. huijts
Topicstarter
Level 2
  • 3Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

allen dank voor jullie reactie, ofschoon ik als digibeet amper de meeste vragen om toelichting begrijp.... het is wat. het probleem is ondertussen opgelost. al weet ik niet hoe. Iemand die ik via via ken en ICT 'er van beroep is heb ik uiteindelijk zaterdagmorgen weten te bereiken en hij heeft via de chatbot Tobi een live chat kunnen doen met een mens. Na ruim 2,5 uur (!) deed de email het opeens weer??? God zij dank! Zelfs de ICT 'er weet niet hoe het opeens weer goed kwam....

anoniemforum

Level 18
T.E.A.M.
  • 9761Posts
  • 581Oplossingen
  • 2656Likes

waarschijnlijk zat je aan

het limiet wat je per uur kunt sturen via dr mailbox 

en wat het verzenden voor een paar uur geblokeert

Jiri
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2539Posts
  • 346Oplossingen
  • 1002Likes

Wat het geweest is, zal altijd de vraag blijven in dit geval @g. huijts
Wel super fijn dat het opgelost is. 

Bedankt voor jouw terugkoppeling.

g. huijts
Topicstarter
Level 2
  • 3Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

De blokkade heeft in totaal 3,5 dag geduurd!!! vandaar mijn vraag op dit forum. ik kon dus wel sturen, maar niets kwam meer aan, ik kreeg die 3,5 dag 4 mailtjes zelf nog in mijn inbox maar verder niet en minstens 100 mails over die dagen zijn nooit meer aangekomen in mijn eigen inbox (denk aan nieuwsbrieven, petities, gewone mail enz. ) Maar goed, het gaat nu weer wel. Bedankt voor het meedenken!

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic