1
Vraag
2
Reacties
Mona1

Level 2
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

eufy cam streamen via ipcamlive

Goedendag,

ik ben al 4 dagen bezig met het te proberen de camera via ipcamlive te verbinden.

ik heb zoals verteld is de regel voor poort 80 aangemaakt, maar als ik dus mijn externe ip adres ingeef bij ipcam geeft hij aan dat poort 80 dicht is.

 

Port 80 is not opened on the remote host 84.106.107......

 

maar ik heb wel de regel aangemaakt zoals beschreven in de community.

 

waar gaat dit fout?

alvast bedankt

 

 

 

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31064Posts
  • 2180Oplossingen
  • 15500Likes

Ik heb een sterk vermoeden dat poort 80 in elk geval niet gaat werken c.q. de camera niet over een webinterface beschikt, als ik verschillende topics op het forum van Anker/Eufy bekijk. Waarschijnlijk geeft http://192.168.178.248 (klik) dus geen resultaat en kun je de regel voor poort 80 verwijderen.

 

Je moet RTSP inschakelen voor de camera in de app van Eufy zoals hier beschreven.

 

Heb je de firewall-instellingen al gecontroleerd zoals ik hierboven beschreef? Controleer trouwens ook of UPnP is uitgeschakeld.

Bekijk in context

5 Reacties 5
tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31064Posts
  • 2180Oplossingen
  • 15500Likes
  • Kun je de camera binnen het LAN bereiken op het interne IP-adres dat is opgegeven in de port forwarding-regel en poort 80 in een webbrowser?
  • Is de instelling 'Firewallbeveiliging' ingeschakeld en zijn de overige instellingen uitgeschakeld bij de firewall-instellingen van de modemrouter?
  • Kun je een screenshot plaatsen van de port forwarding-regel?

 

Als het via HTTP niet lukt (mogelijk beschikt de camera niet over een webinterface), dan kun je ook RTSP proberen. Dit werkt met poort 554 en moet afzonderlijk ingeschakeld worden op de camera, zie deze instructies.

Mona1
Topicstarter
Level 2
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

IMG_4180.jpeg

hier is de screenshot.

ik heb de port geprobeerd en er staat dat hij dicht is.

 

  • Kun je de camera binnen het LAN bereiken op het interne IP-adres dat is opgegeven in de port forwarding-regel en poort 80 in een webbrowser? geen idee hoe dat moet..

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31064Posts
  • 2180Oplossingen
  • 15500Likes

Ik heb een sterk vermoeden dat poort 80 in elk geval niet gaat werken c.q. de camera niet over een webinterface beschikt, als ik verschillende topics op het forum van Anker/Eufy bekijk. Waarschijnlijk geeft http://192.168.178.248 (klik) dus geen resultaat en kun je de regel voor poort 80 verwijderen.

 

Je moet RTSP inschakelen voor de camera in de app van Eufy zoals hier beschreven.

 

Heb je de firewall-instellingen al gecontroleerd zoals ik hierboven beschreef? Controleer trouwens ook of UPnP is uitgeschakeld.

Mona1
Topicstarter
Level 2
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

tobias, hartelijk bedankt voor je uitleg, hiermee is het inderdaad opgelost.

dank je

 

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31064Posts
  • 2180Oplossingen
  • 15500Likes

Fijn om te lezen en graag gedaan.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic