1
Vraag
2
Reacties
svdputte

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

enable DHCP/disable Firewall voor Eufy Homebase 2?

IK heb sinds juni een Eufy beveiligsset (2x camera + 1x homebase 2) direcht aangesloten op de SMARTWifi modem. Sinds kort heb ik problemen met de homebase. (Er is laatst wel onderhoud aan het netwerk uitgevoerd in de buurt, wellicht heeft dat er mee te maken.)

 

Ik heb inmiddels alle resets etc geprobeerd en Eufy adviseert mij nog het volgende te doen:

-Enable DHCP on your router.
-Disable the firewall in your router settings.
-Please note that all UDP ports must be open in your router.

 

Kan ik dit doen en zo ja hoe doe ik dit dan?

 

Alvast dank!

 

 

 

Ik heb een SMART wifi modem

5 Reacties 5
Meldingen
Aan Uit
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 78718Posts
  • 5318Oplossingen
  • 23508Likes

Ik zou het volgende sowieso niet doen:

-Disable the firewall in your router settings.
-Please note that all UDP ports must be open in your router.

 

Dan ligt namelijk je hele netwerk intern open, voor heel de wereld en duurt het geen 10 minuten voordat er een hacker en/of crimineel in je netwerk en op je apparaten gaat zitten graven naar persoonlijke informatie of gaat je netwerk gebruiken om anderen aan te vallen of beiden.

Mocht dit gebeuren, dan kan Ziggo je volledig afsluiten.

 

DHCP staat sowieso aan op je modem/router, want anders had je nu geen verbinding.

 

Even de mogelijke oplossing:

Wijzig niets, zet alles minstens 30 seconden van de stroom en start als 1e het modem op en als die volledig opgestart is, zet dan alles verder stap voor stap aan en kijk of het weer werkt.

Jos
Community Moderator
Community Moderator
  • 1422Posts
  • 214Oplossingen
  • 770Likes

@svdputte scherp dat je na deze adviezen van Eufy hier een topic start. Welkom! 
Ik zie dat @Bert je van goede tips heeft voorzien. Is het hiermee ook gelukt? 

BAM

Level 13
  • 844Posts
  • 54Oplossingen
  • 218Likes

hoi @svdputte,

 

Als er gereset is dien je de installatie opnieuw uit te voeren.

 

 

Succes,

 

Bam 

 

svdputte
Topicstarter
Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

dank, heb ik geprobeerd maar geen verschil. Heb Anker/Eufy gecontact en krijg nieuwe Homebase opgestuurd. Hoop dat dat het probleem oplost...

Dank voor de hulp!

Erik P
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 3232Posts
  • 585Oplossingen
  • 770Likes

Wordt vervolgd dus, hopelijk is de nieuwe Homebase de oplossing 🙂