IK heb sinds juni een Eufy beveiligsset (2x camera + 1x homebase 2) direcht aangesloten op de SMARTWifi modem. Sinds kort heb ik problemen met de homebase. (Er is laatst wel onderhoud aan het netwerk uitgevoerd in de buurt, wellicht heeft dat er mee te maken.)
Ik heb inmiddels alle resets etc geprobeerd en Eufy adviseert mij nog het volgende te doen:
-Enable DHCP on your router.
-Disable the firewall in your router settings.
-Please note that all UDP ports must be open in your router.
Kan ik dit doen en zo ja hoe doe ik dit dan?
Alvast dank!
Ik heb een SMART wifi modem
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Ik zou het volgende sowieso niet doen:
-Disable the firewall in your router settings.
-Please note that all UDP ports must be open in your router.
Dan ligt namelijk je hele netwerk intern open, voor heel de wereld en duurt het geen 10 minuten voordat er een hacker en/of crimineel in je netwerk en op je apparaten gaat zitten graven naar persoonlijke informatie of gaat je netwerk gebruiken om anderen aan te vallen of beiden.
Mocht dit gebeuren, dan kan Ziggo je volledig afsluiten.
DHCP staat sowieso aan op je modem/router, want anders had je nu geen verbinding.
Even de mogelijke oplossing:
Wijzig niets, zet alles minstens 30 seconden van de stroom en start als 1e het modem op en als die volledig opgestart is, zet dan alles verder stap voor stap aan en kijk of het weer werkt.
dank, heb ik geprobeerd maar geen verschil. Heb Anker/Eufy gecontact en krijg nieuwe Homebase opgestuurd. Hoop dat dat het probleem oplost...
Dank voor de hulp!
Wordt vervolgd dus, hopelijk is de nieuwe Homebase de oplossing 🙂
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.