1
Vraag
2
Reacties
hompy4

Level 3
  • 18Posts
  • 0Oplossingen
  • 8Likes

emoticons

🤞[ hier staan ze wel dus ]Goede dag .

Voorheen kon ik bij mijn mails ook [ zwarte ] emoticons mee sturen maar die zie ik niet meer staan onderin de werk balk .

Weet iemand of dat gewijzigd of gestopt is ?

en of er op een andere manier nog emoticons aan je ziggo mail zijn toe te voegen ?

vast bedankt

Hompy4

Almere

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
RoWi.

Level 20
  • 17417Posts
  • 738Oplossingen
  • 5786Likes

U kunt de tekst code's voor enkele smiley's toepassen, soms worden bepaalde combinaties alsnog omgezet. Dat gebeurt ook wel eens omgewenst. Of ook vanwege de beveiligings updates toch upgraden naar een nieuwere windows versie.

: ) = 🙂 , ; ) = 😉 

419e5810bc7f8589014afd408e2b4998.jpg

Bekijk in context

31 Reacties 31
Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 21902Posts
  • 993Oplossingen
  • 6861Likes

De community heeft een aantal aanpassingen gehad om de snelheden weer terug te krijgen maar ook veranderingen in topic's en uiterlijk. Zwarte emoticons ken ik zelf niet.

Er is wel een vraag uitgegaan of de Emoticons anders gaan worden in de toekomst, meer of wat beter in opzet maar daar is nog geen concreet antwoord op.

Misschien staat in dit topic een goede uitleg over Nieuw op de Community - begin 2022 

Wim C.

Level 18
T.E.A.M.
  • 5562Posts
  • 225Oplossingen
  • 4259Likes

@hompy4 omdat ik niet afhankelijk wil zijn van een provider heb ikzelf geen e-mail van Ziggo. Maar mijn ervaring met e-mail is wèl dat het versturen van emoticons afhankelijk is via welk apparaat ik e-mail verstuur. Zo heb ik bijvoorbeeld op m'n laptop geen emoticons en op m'n iPhone of iPad wèl. 
Maakt dat bij jouw nog verschil en zitten er in de e-mail die je van anderen ontvangt wèl of geen emoticons?

hompy4
Topicstarter
Level 3
  • 18Posts
  • 0Oplossingen
  • 8Likes

op mijn phone nog niet bekeken ik mail meestal via de laptop...bedankt voor de tip en info...ja gekleurd ware n ze in eens niet meer wel zwarte plaatjes maar nu staat er niks meer bij.

RoWi.

Level 20
  • 17417Posts
  • 738Oplossingen
  • 5786Likes

Wie kent er de voorlopers van de emoticons niet, ascii code's : )  : p ; )

Wat betreft de vraag over Email @hompy4 gaat dit over de vernieuwde webmail omgeving?

Ik meen mij te herrinneren dat er in de vorige Ziggo webmail editor inderdaad smileys/emoticons mogelijk waren en inderdaad niet in kleur.

Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 21902Posts
  • 993Oplossingen
  • 6861Likes

Nu snap ik hem, op de telefoon is de community antwoorden maar standaard en zitten er geen emoticons op, maar is het een standaard menu. Komt omdat scherm te klein is en niet past. Op tablet en PC heb je wel alle opties van de Community en kan je gewoon de emoticons plaatsen. 

Bedoel je dit soms. En dit geld ook voor berichten via Privé naar mensen.

RoWi.

Level 20
  • 17417Posts
  • 738Oplossingen
  • 5786Likes

😉de editor van de community laat de optie inderdaad niet zien echter kunnen we gewoon de emoticons van het toetsenbord van de telefoon zelf gebruiken.

Maar de vraag gaat zover ik goed lees over Mail niet de community.

hompy4
Topicstarter
Level 3
  • 18Posts
  • 0Oplossingen
  • 8Likes

klopt eerst waren ze in kleur en later alleen zwart maar nu vind ik ze helemaal niet meer.

RoWi.

Level 20
  • 17417Posts
  • 738Oplossingen
  • 5786Likes

@hompy4  schreef:

klopt eerst waren ze in kleur en later alleen zwart maar nu vind ik ze helemaal niet meer.

Ik werk via een tablet, zelfs met de instelling weergeven als desktop is die optie er gewoonweg niet. Op mijn tablet kan ik emoticons via de toetsenbord van de tablet zelf kiezen. Dat staat los van de editor van webmail zelf, waar deze vraag over gaat.

Screenshot_20220430-121822_Chrome.jpg

Wim C.

Level 18
T.E.A.M.
  • 5562Posts
  • 225Oplossingen
  • 4259Likes

@hompy4 en @RoWi. eigenlijk is dat wat ik bedoelde: het is toetsenbord en dus apparaat-afhankelijk; zitten emoticons op je toetsenbord dan zijn ze te gebruiken: 😀

RoWi.

Level 20
  • 17417Posts
  • 738Oplossingen
  • 5786Likes

@Wim C.  schreef:

@hompy4 en @RoWi. eigenlijk is dat wat ik bedoelde: het is toetsenbord en dus apparaat-afhankelijk; zitten emoticons op je toetsenbord dan zijn ze te gebruiken: 😀

Een fysiek toestenbord heeft daar geen geen knoppen voor, dan moet je de 'ouderwetse' methode gebruiken. Een sofware toetsenbord is iets anders.

Ook op een PC of Laptop kan je via de Editor dit ter beschikking hebben dat is onderdeel van de webpagina software. Het lijkt er zeer sterk op dat die optie uit de editor van Webmail is verwijderd.

Het voorbeeld van de Community software is wel goed, per device en zelfs of je deze in portet stand of landscape gebruikt maakt hierin verschil.

Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 21902Posts
  • 993Oplossingen
  • 6861Likes

@RoWi.  schreef:

@Wim C.  schreef:

Een fysiek toestenbord heeft daar geen geen knoppen voor, dan moet je de 'ouderwetse' methode gebruiken. Een sofware toetsenbord is iets anders.

Ook op een PC of Laptop kan je via de Editor dit ter beschikking hebben dat is onderdeel van de webpagina software. Het lijkt er zeer sterk op dat die optie uit de editor van Webmail is verwijderd.

Het voorbeeld van de Community software is wel goed, per device en zelfs of je deze in portet stand of landscape gebruikt maakt hierin verschil.

Met mobiel kan je de emoticons gebruiken op je toetsenbord van telefoon, die werken ook in de Community en Tablet en PC heb je optie in je menu.

RoWi.

Level 20
  • 17417Posts
  • 738Oplossingen
  • 5786Likes

@Dave!  schreef:
 mobiel kan je de emoticons gebruiken op je toetsenbord van telefoon, die werken ook in de Community en Tablet en PC heb je optie in je menu.

Dat  schrijf ik toch, Ik wil niet vervelend klinken de vraag van @hompy4 gaat over Webmail niet over de Community. En via een PC ontbreekt bij webmail de optie  voor emoticons in de editor balk.

Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 21902Posts
  • 993Oplossingen
  • 6861Likes

@RoWi. 

Ik wil ook niet vervelend klinken maar als je Mobiel webmail gebruikt zit je emoticons gewoon in je

toetsenbord zie onderstaande afbeelding

IMG_7931.PNGMobiel via ToetsenbordMobiel via Toetsenbord

Als ik met mijn iPad inlog in Chrome dan de Webmail dan zit de emoticon ook in het toetsenbord verwerkt 
Zie onderstreping.

IMG_0478.jpg

Maar als ik op me Macbook Air werk en ik log in via Chrome en open Ziggo webmail dan is het Logo wel degelijk aanwezig 

Schermafbeelding 2022-04-30 om 20.47.49.png

Webmail heeft 3 stijlen, Mobiel, Tablet en PC 

Mobiel = foto 1 heeft beperkte opties omdat er weinig ruimte is om extra dingen in te voegen, en emoticons zitten al in je mobiel toetsenbord dan
is het voor Webmail dubbele functie, niet handig, dit geld voor een Tablet ook.

Voor PC heb je groter scherm en kan je meer functies gebruiken, omdat de ruimte er voor is.

Ik heb ze alle 3 even op een rij gezet, en dit heeft de Community ook met Khoros 3 stijlen PC, tablet en mobiel wat overeenkomt met
Webmail en de indeling.

RoWi.

Level 20
  • 17417Posts
  • 738Oplossingen
  • 5786Likes

Kijk nu komen we ergens. De vraagsteller  ziet dat dus niet via de browser op zijn/haar laptop.

De vraag is nu dus waarom niet. @hompy4 ziet er bij jouw anders uit dan het laatste plaatje in de reactie van Dave?

Welke versie Chrome gebruik of gebruik je een andere browser?

Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 21902Posts
  • 993Oplossingen
  • 6861Likes

@RoWi.  Wilde ook niet vervelend zijn is gewoon elkaar aanvullen 😉 maar dacht maak even screenshots. Neem aan dat in Windows en Android op uiterlijk de rest wel gelijk is. Hoop dat dit wat duidelijkheid schept 😊 met alle goede bedoelingen 😉

hompy4
Topicstarter
Level 3
  • 18Posts
  • 0Oplossingen
  • 8Likes

ziet er duidelijk uit bedankt voor de heldere uitleg.dan denk ik dat ik gewoon pech heb en dus alles moet upgraden [ mijn systeem is nog windows 7  en word niet in alles onder steunt ] .......ik ben zo vertrouwd met mijn laptop dat ik niet graag verander  maar zal denk ik daat wel het probleem mee hebebn dat niet alles meer bijgewerkt word.

anno 2022 loop ik behoorlijk achter , maar ben nu 66 en vond het eigenlijk wel ok....mijn mail ontvangers miste de vrolijke toevoegingen in mijn mailtjes ......

RoWi.

Level 20
  • 17417Posts
  • 738Oplossingen
  • 5786Likes

U kunt de tekst code's voor enkele smiley's toepassen, soms worden bepaalde combinaties alsnog omgezet. Dat gebeurt ook wel eens omgewenst. Of ook vanwege de beveiligings updates toch upgraden naar een nieuwere windows versie.

: ) = 🙂 , ; ) = 😉 

419e5810bc7f8589014afd408e2b4998.jpg

hompy4
Topicstarter
Level 3
  • 18Posts
  • 0Oplossingen
  • 8Likes

dat is handig., en had ik totaal niet meer aan gedacht.bedankt voor de tip

hompy4
Topicstarter
Level 3
  • 18Posts
  • 0Oplossingen
  • 8Likes

geprobeert maar helaas werkte het niet bij mij..maar het was goed bedoeld en een mooie tip

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic