AndreaKok

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

emails gewijgerd wegens zogenaamde spam

Beste forum,

 

Ik krijg de laatste tijd steeds deze melding als ik een email wil versturen:

 

Kan het bericht niet sturen naar de volgende ontvangers: ["Viabologna.nl | partner van bol.com" <klantenservice@bol.com>] (554 - 554 5.2.0 SMTP602 Message contains Spam Content ;id=YDLaplLcNRCuoYDLapnNzZ;sid=YDLaplLcNRCuo;mta=smtp2.tb;d=20230303;t=225350[CET];ipsrc=212.54.XX.XXX;
)

 

Enig idee of dit aan ziggo ligt en wat ik  eraan zou kunnen doen?

 

Groet,

 

Andrea

6 Reacties 6
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Welk mailprogramma gebruik je?

Gebruik je POP of IMAP?

 

Gebruik je als afzender een mailadres die onder Ziggo valt of een ander emailadres?

Heb je een heel uitgebreide handtekening met een link erin?

puppie

Level 17
  • 2637Posts
  • 66Oplossingen
  • 1064Likes

Kun je helemaal geen mail versturen of naar een paar adressen niet?

Vincent
Community Moderator
Community Moderator
  • 4352Posts
  • 574Oplossingen
  • 2126Likes

Hallo @AndreaKok, welkom op de Community! Hoe gaat het ermee? Kun je alweer mailen? Zo niet, dan ben ik benieuwd naar de antwoorden op de vragen van @Bert en @puppie. Alvast bedankt voor je reactie.

AndreaKok
Topicstarter
Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Hoi Bert,

 

Ik gebruik de webmail mail.ziggo.nl. Het treedt bij sommige email adressen op maar ik kan niet direct een link leggen naar inhoud of geaddresseerde. Bij mijn man werkt het prima met de webmail van ziggo, dus het is iets in mijn account wat niet goed is.

 

Groet,

 

Andrea

HBO Fan

Level 12
  • 729Posts
  • 9Oplossingen
  • 565Likes

U kunt mogelijk eens kijken naar een mail test, bijvoorbeeld op https://www.mail-tester.com/ ... 

Daarmee kunt u kijken welke score er gegeven gaat worden op spam, ook wat mogelijk oorzaak is.

 

Kijk wel een beetje uit met gevoelige informatie, doe het dus met test berichten maar wel zoals u normaal de mails zou versturen.

 

Mogelijk dat een aanleiding gevonden gaat worden.

Jacob
Community Moderator
Community Moderator
  • 4139Posts
  • 338Oplossingen
  • 1663Likes

@AndreaKok en zo zijn we weer enkele dagen verder. Hoe staat het ervoor? Heb je iets gehad aan de tips en adviezen?

Ook als het opgelost is horen we dit graag!

Uitgelicht topic