Kobus99

Level 3
  • 14Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

emailadres verwijderd, maar opnieuw aanmaken lukt niet

Beste,

 

Ik heb jaren geleden een emailadres voor mijn zoon aangemaakt en deze laten forwarden naar een ander mailadres. Nu wil mijn zoon dat mailadres zelf gebruiken en heb ik getracht de forwarding eraf te halen.

Eerst via de instellingen, maar daar stond het niet meer bij. Bleek idd dat het via de "regels" moest.

Ook daar gekeken, maar daar stond helemaal niets. Dus toen dacht ik: Laat ik het mailadres gewoon helemaal verwijderen en daarna opnieuw aanmaken.

 

Zo gezegd zo gedaan, echter.... 

Bij het weer opnieuw aanmaken zegt het systeem dat het mailadres al bestaat. Dat terwijl ik deze toch echt verwijderd heb en deze is ook niet meer zichtbaar in mijn overzicht. Het is nu inmiddels een paar dagen geleden, dus het lijkt me geen synchronisatie probleem.

 

Hoe kan ik het beste handelen? 

 

Het gaat om emailadres: jasper.xxxxxxx@ziggo.nl

 

 

 

 

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Vincent
Community Moderator
Community Moderator
  • 4352Posts
  • 574Oplossingen
  • 2127Likes

@Kobus99 Fijn dat het is opgelost! Ergens in een achterliggend systeem was er iets mis met met je account waardoor het probleem speelde. Dat verklaarde onder andere de blanco pagina en foutmelding waar je dit normaal gesproken niet ziet staan. 

Is het eerdergenoemde ook al van toepassing op je andere account? Zo niet: dan is er nu geen probleem. Het hoeft ook geen garantie te zijn dat het in de toekomst wel gebeurt. Anders weet je ons te vinden!

Bekijk in context

24 Reacties 24
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75178Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Mail adressen die verwijderd worden, kunnen vaak na 24 uur weer toegevoegd worden in hetzelfde Mijn Ziggo, niet in een ander Mijn Ziggo met een ander klantnummer.

 

Een Ziggo moderator kan in de achtergrond kijken wat er nu precies moet gebeuren door wie en komt hier binnenkort langs om naar je probleem te kijken en de nodige stappen te zetten.

 

Zorg dat het volledige emailadres tussen haakjes achter je postcode en huisnummer in je Ziggo community profiel staat, deze zijn niet openbaar te zien, dan kunnen gelijk de juiste gegevens erbij gepakt worden.

Na klik op onderstaande link, op de pagina mogelijk iets naar beneden scrollen:
https://community.ziggo.nl/t5/user/myprofilepage/tab/personal-profile:personal-info

Jacob
Community Moderator
Community Moderator
  • 4139Posts
  • 338Oplossingen
  • 1663Likes

@Kobus99 van harte welkom hier! 

En ja, dat is even een vervelende situatie. Vaak werkt het al even om een andere browser te pakken en dit via een reguliere browser, dus niet de Mijn Ziggo App, te doen. 

Zou je dan deze link eens willen pakken en me aangeven tot hoe ver je komt? Staat het gewenste e-mailadres ook niet (meer) tussen je e-mailadressen in je Mijn Ziggo?

Kobus99
Topicstarter
Level 3
  • 14Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Dag Jacob,

 

Ik heb het elke keer via de browser geprobeerd. In dit geval met Edge.

Het gewenste emailadres staat niet meer tussen de emailadressen. Toen ik deze heb verwijderd is deze ook uit de lijst verdwenen.

 

Hoe ver ik kom via de link. Eigenlijk kan ik alle stappen doorlopen totdat ik op de knop "aanmaken" klik.

Dan krijg ik onderstaande melding en eindigt het.

 

Kobus99_0-1675843134624.png

 

Jacob
Community Moderator
Community Moderator
  • 4139Posts
  • 338Oplossingen
  • 1663Likes

@Kobus99 bedankt voor het delen van de feedback.

Ik ga er achteraan, wordt vervolgt. Het wordt een verzoek voor het herstellen van het e-mailadres, dat kan soms even duren en daarbij mag ik geen garantie geven.

Even afwachten aldus! 

Kobus99
Topicstarter
Level 3
  • 14Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Dag Jacob, dank voor je reactie

 

Met herstellen bedoel je dat alles uit jullie systemen wordt opgeschoond zodat de foutmelding verdwijnt en  ik het mailadres later weer kan aanmaken, of gaan jullie het voor mij aanmaken?

 

Koen

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75178Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

@Kobus99 Herstellen betekent dat je emailadres straks weer te zien is in je Mijn Ziggo.

Jacob
Community Moderator
Community Moderator
  • 4139Posts
  • 338Oplossingen
  • 1663Likes

@Kobus99 we zijn weer even wat verder. Ik heb een collega laten meekijken: het gewenste e-mailadres staat keurig in je overzicht van Mijn Ziggo.

Kan je dit, desnoods via een browser (niet de App), eens controleren en ons op de hoogte houden? Wis desnoods vooraf even je cache en cookies!

Kobus99
Topicstarter
Level 3
  • 14Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Dag Jacob, ik zie er helaas nog steeds maar 4.

De 5e Jasper.xxxx@ziggo.nl staat er niet bij. Ik heb chrome geprobeerd, edge en dat op mijn laptop en op de telefoon.

Carlien
Community Moderator
Community Moderator
  • 2455Posts
  • 261Oplossingen
  • 1165Likes

Ik ga nog een keer een aanvraag indienen of het adres hersteld kan worden. @Kobus99 Even kijken of het nu wel lukt! 🙂 

Jamyla
Community Moderator
Community Moderator
  • 5792Posts
  • 685Oplossingen
  • 2412Likes

Goedemorgen @Kobus99 

 

Ik zie dat je gister via e-mail een reactie van ons hebt ontvangen waarin we hebben bevetigd dat je e-mailadres is hersteld 🙂

Kobus99
Topicstarter
Level 3
  • 14Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Dat klopt idd, het is hersteld, echter het oorspronkelijke doel; de forwarding er af krijgen is helaas nog niet gelukt. Destijds heeft Ziggo er voor gekozen de forwarding weg te halen uit de instellingen en onder te brengen bij de regels.

Echter bij regels staat niets en bij de optie instellingen-doorsturen krijg ik een melding dat het niet kan.

 

Dus wie o wie kan dit er afhalen of mij uitleggen hoe ik dat moet doen.

 

PS die forwarding is ca 5 jr geleden door mij erop gezet via instellingen 

Jamyla
Community Moderator
Community Moderator
  • 5792Posts
  • 685Oplossingen
  • 2412Likes

Normaliter is het zo dat bij het verwijderen van je e-mailaccount de bijbehorende instellingen ook worden verwijderd.

Merk je in de praktijk dat de doorstuur regel nog steeds actief is?

Kobus99
Topicstarter
Level 3
  • 14Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Dag Jamyla

 

Ja, dat klopt helaas. Als ik een email stuur naar het desbetreffende account, dan komt deze niet aan in de mailbox van jasper.xxxx@ziggo.nl, maar wel in cindy.xxxx@ziggo.nl. Daarmee duidelijk dat de forwarding er nog op zit.

Een email verzenden uit de mailbox van jasper.xxx@ziggo.nl lukt wel.

 

Kobus99_0-1676474377613.png

 

Kobus99_1-1676474401534.png

 

Krista
Community Moderator
Community Moderator
  • 299Posts
  • 45Oplossingen
  • 145Likes

Vreemd, @Kobus99. Zie je cindy.xxxx@ziggo.nl terug in de doorstuur regel onder E-mail - Automatisch doorsturen, of zie je deze melding gelijk wanneer je daar op klikt? Op een ander apparaat krijg je ook de foutmelding dat het niet mogelijk is om de instellingen van automatisch doorsturen te wijzigen? 

Kobus99
Topicstarter
Level 3
  • 14Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Dag Krista,

 

Ik krijg gelijk de foutmelding. Ik krijg dat ook op andere apparaten.

 

Koen

Krista
Community Moderator
Community Moderator
  • 299Posts
  • 45Oplossingen
  • 145Likes

Bedankt voor je reactie @Kobus99. Ik heb dit issue intern uitgezet. We komen hier binnen enkele dagen op terug. 

Vincent
Community Moderator
Community Moderator
  • 4352Posts
  • 574Oplossingen
  • 2127Likes

@Kobus99 Ik zie dat er een belpoging is uitgevoerd, maar ze kregen je niet te pakken. Ze voeren later nog een belpoging uit. Houd er rekening mee dat dit anoniem gebeurt.

Vincent
Community Moderator
Community Moderator
  • 4352Posts
  • 574Oplossingen
  • 2127Likes

@Kobus99 Er is nogmaals gebeld, maar ze hebben je niet bereikt, lees ik. Balen! De punten die zij hebben geopperd, deel ik hier even:

- Eerder gaf je aan dat er bij instellingen -> e-mail -> filterregels niks staat. Staat er letterlijk ''Er zijn geen regels gedefinieerd''? 
- Krijg je de foutmelding ook wanneer je op 'automatisch doorsturen' klikt in een andere browser?

Zodra ik de bevestigingen van je heb breng ik het opnieuw onder de aandacht. Ze willen wel graag telefonisch contact.
 

Kobus99
Topicstarter
Level 3
  • 14Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Beste Vincent,

 

Je geeft aan dat er nogmaals is gebeld, maar dat is onjuist. Er is geen nieuwe poging gedaan na afgelopen maandag.

 

Ik heb wel een mail gehad met verzoek contact op te nemen met Zggo.  Echter bellen heeft geen zin ivm de lange wachttijden. Ik stel voor dat ze mij nogmaals proberen te bellen.

Uitgelicht topic