1
Vraag
2
Reageer en help mee
Jo-Janneke

Level 3
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

email

Zit met twee opties. Internet op computer of webmail. Kan je als je het via je computer hebt, ook via webmail bekijken als je buiten de deur je mail wil bekijken? In mijn geval bijvoorbeeld bij een bibliotheek want geen smartphone. Vind het sowieso onduidelijk vanwege verschillende opties op welke plek het op je computer zou moeten komen.

Ik krijg trouwens een foutmelding als ik het label email wil gebruiken dus maar even op deze manier.

6 Reacties 6
Pasi

Level 18
  • 8749Posts
  • 466Oplossingen
  • 4818Likes

Hallo,

Natuurlijk kan u zowel lokaal ( op uw computer ) als ergens anders ( b.v. via webmail ) uw mail lezen. U kan daarvoor een echt mail programma ( b.v. Oulook ) installeren op uw computer, maar daarvoor kan u ook gewoon webmail gebruiken.

Ik heb geen ander email programma en lees m'n mail altijd m.b.v. webmail. Het nadeel daarvan is, dat ik zelf geen beheer heb over m'n eigen mailbox en dus ook geen backup daarvan heb. Mocht Ziggo ooit een fout maken m.b.t. mijn mailbox en daardoor mijn mail kwijtraken, dan heb ik pech. Ziggo maakt namelijk geen backup van mailboxen, want dat is tegenwoordig ook haast ondoenlijk gezien de maximale grote ( 5GB ) per mailbox.

Ps. die verplichte labels zijn een wassen neus. De keuze daarvan is zo minimaal, dat zelden een juist label gekozen kan worden. Waarschijnlijk heeft Ziggo e.e.a. zo bedacht, zodat Ziggo zelf eenvoudig daar wat statistieken op los zou kunnen laten, indien men dat wil.

Steefb

Level 20
  • 15205Posts
  • 2913Oplossingen
  • 6790Likes

Webmail is bij uitstek geschikt om te gebruiken buiten je eigen apparatuur om, bijv. bibliotheken.

In eerste instantie werd het daar ook voornamelijk voor gebruikt.

Let er wel op dat wachtwoorden niet worden opgeslagen.

Privacy is op openbare computers overigens nooit 100% gegarandeerd, al zou ik persoonlijk een bibliotheek wel vertrouwen.

Op openbare apparatuur kan ook over het algemeen een e-mail programma niet gebruikt worden, kan het wel zou ik het om veiligheid en privacy sterk afraden.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 72594Posts
  • 5005Oplossingen
  • 20803Likes

@Pasi "Ps. die verplichte labels zijn een wassen neus. De keuze daarvan is zo minimaal, dat zelden een juist label gekozen kan worden. Waarschijnlijk heeft Ziggo e.e.a. zo bedacht, zodat Ziggo zelf eenvoudig daar wat statistieken op los zou kunnen laten, indien men dat wil."

Labels hebben niets met statistieken te maken, maar met uitfilteren van bepaalde groepen problemen.

Zoek je of wil je reageren in topics van Internet: Internet Support - Ziggo Community en dan filteren op wifi, dan krijg je alle topics te zien over wifi: Internet Support - Ziggo Community

TV en radio: TV & Radio Support - Ziggo Community

Dan label Audio en TV apparatuur: TV & Radio Support - Ziggo Community

efok

Level 17
  • 3941Posts
  • 218Oplossingen
  • 1542Likes

Let er wel op dat je je mail in je e-mail programma binnenhaalt via IMAP, als je ze ook via webmail wilt bekijken.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 72594Posts
  • 5005Oplossingen
  • 20803Likes

@efok  schreef:

Let er wel op dat je je mail in je e-mail programma binnenhaalt via IMAP, als je ze ook via webmail wilt bekijken.

Met POP kan ook, maar dan wel Een kopie van berichten op de server achterlaten aanvinken in de instellingen van het mailprogramma.

Is dat een ingewikkeld verhaal, dan is IMAP de 1e keuze.

Carlien
Community Moderator
Community Moderator
  • 2045Posts
  • 228Oplossingen
  • 982Likes

Hi @Jo-Janneke! Er zijn veel experts die tips en advies hebben gegeven over de mail-vraag! Heb je daar nog wat aan gehad? 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic