"Dit zou in eerste instantie toch gemeld moeten worden door ziggo lijkt mij,"
Ik vermoed dat snelkoppelingen op het bureaublad en instellingen in een browser niet behoren tot de oplossingen die onder Ziggo vallen.
Als de webmail in de browser goed werkt, dan is het klaar voor Ziggo.
Dat je met snelkoppelingen in Windows of andere systeemsoftware en bepaalde instellingen, in één of andere browser, het één en ander kan vergemakkelijken voor jezelf, is aan de gebruiker van die bepaalde systeemsoftware en browser en als daar iets niet werkt, dan is het aan de maker van die software om de oplossing te vertellen of mogelijk te maken.
Dat valt dan onder allerlei andere systeemsoftware zoals Windows, Linux, Apple OS enz. met tig versies of aan Chrome of een andere browser als Edge, Firefox, Safari, Opera, Brave enz. met tig versies.
Bel je Ziggo en die persoon is toevallig op de hoogte van b.v. Windows en Edge, dan heb je geluk, gebruikt die zelf Linux, Apple OS enz. en andere browsers, dan heb je geen antwoord, omdat Ziggo software van derden niet ondersteunt.