Vinologix

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

E-mail verzenden via desktop niet mogelijk

Gebruik Outlook 365, sinds eind mei werkte inkomende en uitgaande mail niet op mijn desktop en ook niet op mijn laptop. Alle instellingen staan conform de instructie. Bij inkomend laptop staan deze op imap.ziggo.nl, desktop inkomend staat op pop.ziggo.nl. Het wijzigen (desktop) naar imap.ziggo.nl levert steeds de melding op dat er is mis is gegaan (zonder uitleg wat er mis is gegaan en ik het opnieuw moet proberen (zie bijlage). Opeens werkte de inkomende mail gisteren weer, de uitgaande mail werkt nog steeds niet op de desktop en via de laptop kan ik nu wél mails verzenden, maar er staat niets bij verzonden. Deze instellingen zijn op beide computers dezelfde.  Zie ook de fotmelding met uitleg

*** Mod edit: screenshot met e-mailgegevens verwijderd omwille van privacy ***

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31066Posts
  • 2181Oplossingen
  • 15502Likes

Je hoeft POP3 niet aan te passen naar IMAP op desktop. Zorg er wel voor dat e-mailberichten worden achtergelaten op de server op het tabblad 'Geavanceerd', zie de instructies hieronder.

 

Voor zowel de desktop als de laptop: ga naar Configuratiescherm, Mail (Microsoft Outlook), E-mailaccounts en dubbelklik op jouw account. Geef vervolgens de volgende instellingen op:

 

  • Server voor inkomende e-mail: pop.ziggo.nl bij servertype POP3 of imap.ziggo.nl bij servertype IMAP.
  • Server voor uitgaande e-mail: smtp.ziggo.nl
  • Gebruikersnaam: identiek aan e-mailadres van upcmail.nl
  • Wachtwoord onthouden: aangevinkt
  • Beveiligd-wachtwoordverificatie (SPA) is verplicht: niet aangevinkt

 

Klik vervolgens op 'Meer instellingen ...' en geef de volgende instellingen op:

 

  • Tabblad 'Server voor uitgaande e-mail':
    • Voor de server voor mijn uitgaande e-mail (SMTP) is verificatie vereist
    • Dezelfde instellingen gebruiken als voor mijn inkomende e-mail
  • Tabblad 'Geavanceerd':
    • Inkomende e-mail (POP): 995, versleuteling: SSL/TLS
    • Inkomende e-mail (IMAP): 993, versleuteling: SSL/TLS
    • Uitgaande e-mail (SMTP): 587, versleuteling: STARTTLS

Bekijk in context

6 Reacties 6
Steefb

Level 20
  • 15868Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7264Likes

Je schermafdrukken maken niets duidelijk, ze bevatten wel je e-mail adressen. Verwijder deze als je niet nog meer spam wil krijgen.

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31066Posts
  • 2181Oplossingen
  • 15502Likes

Je hoeft POP3 niet aan te passen naar IMAP op desktop. Zorg er wel voor dat e-mailberichten worden achtergelaten op de server op het tabblad 'Geavanceerd', zie de instructies hieronder.

 

Voor zowel de desktop als de laptop: ga naar Configuratiescherm, Mail (Microsoft Outlook), E-mailaccounts en dubbelklik op jouw account. Geef vervolgens de volgende instellingen op:

 

  • Server voor inkomende e-mail: pop.ziggo.nl bij servertype POP3 of imap.ziggo.nl bij servertype IMAP.
  • Server voor uitgaande e-mail: smtp.ziggo.nl
  • Gebruikersnaam: identiek aan e-mailadres van upcmail.nl
  • Wachtwoord onthouden: aangevinkt
  • Beveiligd-wachtwoordverificatie (SPA) is verplicht: niet aangevinkt

 

Klik vervolgens op 'Meer instellingen ...' en geef de volgende instellingen op:

 

  • Tabblad 'Server voor uitgaande e-mail':
    • Voor de server voor mijn uitgaande e-mail (SMTP) is verificatie vereist
    • Dezelfde instellingen gebruiken als voor mijn inkomende e-mail
  • Tabblad 'Geavanceerd':
    • Inkomende e-mail (POP): 995, versleuteling: SSL/TLS
    • Inkomende e-mail (IMAP): 993, versleuteling: SSL/TLS
    • Uitgaande e-mail (SMTP): 587, versleuteling: STARTTLS
Vinologix
Topicstarter
Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Beste, de instellingen staan goed, maar ik kan niets wijzigen. Als ik de instellingen test krijg ik als foutmelding:


Test-e-mailbericht verzenden: Kan het bericht niet verzenden. Controleer het e-mailadres in de accounteigenschappen. De reactie van de server was: 550 5.1.0 SMTP408 Unauthenticated relay denied for your IP 212.187.9.237. ;id=5Q7WqDQgndftq5Q7Wq8cVa;sid=5Q7WqDQgndftq;mta=smtp2.tb;d=202

 

Het lijkt me ook niet de bijlagen te verwijderen. 

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31066Posts
  • 2181Oplossingen
  • 15502Likes

Deze foutmelding verschijnt wanneer de instelling 'Voor de server voor mijn uitgaande e-mail (SMTP) is verificatie vereist' niet is ingeschakeld, zie de instructies in mijn vorige reactie.

 

Je kunt reacties alleen binnen 1 uur na plaatsing aanpassen, die tijd is inmiddels overschreden. Ik heb de moderators (Ziggo-medewerkers) gevraagd om de bijlagen te verwijderen.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes
Jos
Community Moderator
Community Moderator
  • 1334Posts
  • 203Oplossingen
  • 677Likes

@Vinologix heel goed dat je de Ziggo Community hebt gevonden voor hulp op dit e-mailprobleem. 
@Bert en @tobiastheebe helpen je al heel goed. Is het met deze stappen nog gelukt? 

Uitgelicht topic