Gertjanson
Ontdekker
  • 2Reacties
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

email verzenden via outlook op smartphone lukt niet

Het lukt me niet om met outlook (365) emails te verzenden via mijn smartphone. De mail blijft dan hangen in Postvak Uit en in concepten. Al opnieuw geinstalleerd maar blijft niet werken. Hoor graag hoe dat opgelost kan worden. Alle instellingen staan zoals dat Ziggo opgeeft.

10 Reacties 10
Bert
Super Expert
Super Expert
  • 45193Reacties
  • 2683Oplossingen
  • 9771Likes

Er is al een tijd een probleem met Outlook en Android en Ziggo mailadressen met het verzenden.

Microsoft zal dit ergens op moeten lossen.

Het probleem is ook te vinden in het Microsoft forum.

 

https://community.ziggo.nl/t5/Archief/Al-meer-dan-een-half-jaar-geen-mail-kunnen-verzenden-via-Outlo... 

 

Reactie van Ziggo: "Ik ben intern de boel nagaan lopen en constateer dat het inderdaad een probleem is wat door Microsoft opgelost moet worden. Dit wordt ook bevestigd door de storingsafdeling van ons. Dit treft niet alleen Ziggo, maar ook bijvoorbeeld KPN, begreep ik uit een topic op hun Community. Daar vond ik ook dat poortnummer 465, althans via hun smtp, mogelijk kan werken. Wellicht het proberen waard om dit poortnummer te testen in combinatie met onze smtp?"

Marije
Community Moderator
Community Moderator
  • 2375Reacties
  • 304Oplossingen
  • 428Likes

Hey @Gertjanson, van harte welkom hier. 

 

Vreselijk irritant natuurlijk dat je die mails niet daadwerkelijk verzonden krijgt. Ik kan mij voorstellen dat dit erg irritant is. @Bert laat je al weten dat er wat meer aan de hand is en dat hier vanuit Microsoft aangepakt wordt. Heb je ook de laatste tip nog geprobeerd om het poortnummer te veranderen? 🙂

Gertjanson
topicstarter
Ontdekker
  • 2Reacties
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ik heb dit idd geprobeerd, maar het lukt helaas niet om het poortnummer te wijzigen van 587 in 465. Ik krijg de melding dat 'er iets is misgegaan en dat de wijzigingen niet zijn opgeslagen'. Helaas, het wordt dus toch wachten op Microsoft...

corry 49
Ontdekker
  • 1Reacties
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

deze vraag heb ik ook, wisselen van poort naar 456 werkt niet, dan krijg ik een foutmelding. inkomende post geen probleem.

bij microsoft vind ik ook geen oplossing.

 

C. Huisinga
Ontdekker
  • 1Reacties
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Goede middag,

 

Ik heb ook het zelfde probleem met de Microsoft Outlook app voor Android (op mijn Nokia smartphone).

Toevallig vandaag mijn ziggo mail omgezet naar de G-mail app. Deze werkt wel. Maar hoe betrouwbaar is de G-mail app, ten opzichte van de Microsoft Outlook app?

Outlook heeft persoonlijk mijn voorkeur...

 

Groet,

Chris

Jonathan-458
Super Expert
Super Expert
  • 2306Reacties
  • 155Oplossingen
  • 736Likes

n.v.m. reactie op verkeerde post.

RGJ
Stamgast
  • 47Reacties
  • 1Oplossingen
  • 8Likes

Het probleem speelt inmiddels al sinds 2020! Wordt het niet eens tijd dat Ziggo namens haar ontevreden klanten aan de bel trekt bij Microsoft? Want het feit dat je via Android/Outlook geen Ziggo-mails kunt versturen slaat natuurlijk helemaal nergens op. 

w.j.b
Raadgever
  • 721Reacties
  • 1Oplossingen
  • 125Likes


@RGJ  schreef:

Het probleem speelt inmiddels al sinds 2020! Wordt het niet eens tijd dat Ziggo namens haar ontevreden klanten aan de bel trekt bij Microsoft? Want het feit dat je via Android/Outlook geen Ziggo-mails kunt versturen slaat natuurlijk helemaal nergens op. 


Niet alleen Ziggo maar ook KPN.

Overigens stuur ik Microsoft elke week via de help & feedback functie in de app een reminder over dit probleem dat al ruim een half jaar speelt.

 

IMG_20210708_085645.png

 

Ik hoop dat veel meer "slachtoffers" dit zullen doen.

w.j.b
Raadgever
  • 721Reacties
  • 1Oplossingen
  • 125Likes

Als het goed is zal Microsoft eind volgende week met een fix gaan komen.

RGJ
Stamgast
  • 47Reacties
  • 1Oplossingen
  • 8Likes

Dat zou geweldig zijn!

Uitgelicht topic