Het lukt me niet om met outlook (365) emails te verzenden via mijn smartphone. De mail blijft dan hangen in Postvak Uit en in concepten. Al opnieuw geinstalleerd maar blijft niet werken. Hoor graag hoe dat opgelost kan worden. Alle instellingen staan zoals dat Ziggo opgeeft.
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Er is al een tijd een probleem met Outlook en Android en Ziggo mailadressen met het verzenden.
Microsoft zal dit ergens op moeten lossen.
Het probleem is ook te vinden in het Microsoft forum.
Reactie van Ziggo: "Ik ben intern de boel nagaan lopen en constateer dat het inderdaad een probleem is wat door Microsoft opgelost moet worden. Dit wordt ook bevestigd door de storingsafdeling van ons. Dit treft niet alleen Ziggo, maar ook bijvoorbeeld KPN, begreep ik uit een topic op hun Community. Daar vond ik ook dat poortnummer 465, althans via hun smtp, mogelijk kan werken. Wellicht het proberen waard om dit poortnummer te testen in combinatie met onze smtp?"
Hey @Gertjanson, van harte welkom hier.
Vreselijk irritant natuurlijk dat je die mails niet daadwerkelijk verzonden krijgt. Ik kan mij voorstellen dat dit erg irritant is. @Bert laat je al weten dat er wat meer aan de hand is en dat hier vanuit Microsoft aangepakt wordt. Heb je ook de laatste tip nog geprobeerd om het poortnummer te veranderen? 🙂
Ik heb dit idd geprobeerd, maar het lukt helaas niet om het poortnummer te wijzigen van 587 in 465. Ik krijg de melding dat 'er iets is misgegaan en dat de wijzigingen niet zijn opgeslagen'. Helaas, het wordt dus toch wachten op Microsoft...
deze vraag heb ik ook, wisselen van poort naar 456 werkt niet, dan krijg ik een foutmelding. inkomende post geen probleem.
bij microsoft vind ik ook geen oplossing.
Goede middag,
Ik heb ook het zelfde probleem met de Microsoft Outlook app voor Android (op mijn Nokia smartphone).
Toevallig vandaag mijn ziggo mail omgezet naar de G-mail app. Deze werkt wel. Maar hoe betrouwbaar is de G-mail app, ten opzichte van de Microsoft Outlook app?
Outlook heeft persoonlijk mijn voorkeur...
Groet,
Chris
n.v.m. reactie op verkeerde post.
Het probleem speelt inmiddels al sinds 2020! Wordt het niet eens tijd dat Ziggo namens haar ontevreden klanten aan de bel trekt bij Microsoft? Want het feit dat je via Android/Outlook geen Ziggo-mails kunt versturen slaat natuurlijk helemaal nergens op.
@RGJ schreef:Het probleem speelt inmiddels al sinds 2020! Wordt het niet eens tijd dat Ziggo namens haar ontevreden klanten aan de bel trekt bij Microsoft? Want het feit dat je via Android/Outlook geen Ziggo-mails kunt versturen slaat natuurlijk helemaal nergens op.
Niet alleen Ziggo maar ook KPN.
Overigens stuur ik Microsoft elke week via de help & feedback functie in de app een reminder over dit probleem dat al ruim een half jaar speelt.
Ik hoop dat veel meer "slachtoffers" dit zullen doen.
Als het goed is zal Microsoft eind volgende week met een fix gaan komen.
Dat zou geweldig zijn!
Dit is het bericht dat ik van Microsoft ontvangen heb.
The fix was deployed in v4.2131.0 which has not yet reached 100% in Google Play (updates are usually staggered). Hopefully we're just talking about about a couple of days more
Dit is naar aanleiding van hetzelfde issue dat ook bij de smtp server van KPN speelt. Ik hoop dat die versie ook voor Ziggo abonnees de oplossing zal brengen.
Vanochtend is versie 4.2131.1 van de Outlook app op mijn Android tablet geïnstalleerd en daarmee is na tien maanden het probleem voor mijn emailaccount bij KPN eindelijk verholpen. Ik hoop dat dit ook voor de Ziggo abonnees het geval zal zijn.
Fijn voor je! Ik kan nog altijd niet mailen via Ziggo maar verwacht dat dat binnenkort wel het geval zal zijn.
Vreemd want van andere Ziggo abonnees begrijp ik dat zij wel weer mails kunnen verzenden met die nieuwe versie van de Outlook app.
Zie bijvoorbeeld dit bericht.
@RGJ Hier werkt het ook prima na de update, kijk of je de versie 4.2131.1 op je apparaat hebt staan.
Die versie heb ik. Desondanks kan ik nog steeds niet mailen. Kan ik ongestraft de Outlook app verwijderen en vervolgens opnieuw installeren, zonder dat ik mijn e-mails kwijt ben?
Als jij jouw Ziggo mail o.b.v. imap benadert dan is dat geen enkel probleem.
Na verwijderen en opnieuw installeren werkt het weer zoals een jaar geleden. 😊
Ook bij mij lukt het weer om Ziggo mail toe te voegen in Outlook for Android versie 4.2131.1 op mijn tablet en smartphone!
Ik had er overigens pas een dikke maand last van dat Ziggo mail niet werkte in Outlook for Android.
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.