1
Vraag
2
Reacties
HGES

Level 2
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

email quota 5Gb

Ik moet steeds mijn Inbox in webmail archiveren maar het lijkt erop dat dit weinig helpt omdat ik steeds sneller

weer tegen de 5Gb aanzit.

Prullenbak leeg, SPAM box leeg. 

 

Sent item ook gearchiveerd.

 

Heb wel 2020-21 en deel 22 in archief staan maar die wil ik niet opruimen

 

Als ik wel opruim blijft dan , gezien IMAP, nog wel een copy in Outlook 2021 staan op mijn PC?

 

 

 

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Karel.

Level 16
  • 1832Posts
  • 222Oplossingen
  • 1195Likes

@HGES 

Op onderstaande pagina staat hoe je in outlook lokaal een backup kan maken van je email naar een *.pst bestand

https://support.microsoft.com/nl-nl/office/een-back-up-van-uw-e-mail-maken-e5845b0b-1aeb-424f-924c-a...

 

Die gemaakte *.pst file kan je ontkoppelen en weer koppelen in outlook en de daarin gebackupte mail weer raadplegen. Test dit en als het gelukt is kan je imap folders opschonen. De *.pst file kan je kopiëren en de kopie bewaren op een andere schijf, computer, usb stick etc.

 

Bekijk in context

10 Reacties 10
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75167Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21922Likes

IMAP laat alleen zien wat er op de Ziggo mailserver staat en dat staat niet allemaal of helemaal niet op je PC.

 

POP haalt alle email op je PC binnen en kan, als je dit instelt in je mailprogramma, een kopie achter laten op de mailserver.

Bedenk hierbij dat Ziggo data waaronder email ouder dan 12 maanden mag verwijderen als dit nodig is voor een stabiel netwerk.

Dus maak altijd een backup van alle of belangrijke mails op je PC en maak daar een externe backup van, want de PC en/of de harde schijf en/of de SSD kan ook defect raken.

S4R

Level 16
  • 2032Posts
  • 71Oplossingen
  • 1270Likes

Neem een Hotmail of Gmail box. Daar heb je 15GB opslag. En als je ooit bij Ziggo weg gaat dan raak je je email toch ook kwijt.

Ziggo mail gebruik alleen als prullenbak voor mail van bv gamma, karwei enz.

 

Karel.

Level 16
  • 1832Posts
  • 222Oplossingen
  • 1195Likes

@HGES 

Op onderstaande pagina staat hoe je in outlook lokaal een backup kan maken van je email naar een *.pst bestand

https://support.microsoft.com/nl-nl/office/een-back-up-van-uw-e-mail-maken-e5845b0b-1aeb-424f-924c-a...

 

Die gemaakte *.pst file kan je ontkoppelen en weer koppelen in outlook en de daarin gebackupte mail weer raadplegen. Test dit en als het gelukt is kan je imap folders opschonen. De *.pst file kan je kopiëren en de kopie bewaren op een andere schijf, computer, usb stick etc.

 

HGES
Topicstarter
Level 2
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Dank Bert!

HGES
Topicstarter
Level 2
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Dank S4R !

HGES
Topicstarter
Level 2
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Dank Karel, nuttig !

amvih

Level 10
  • 385Posts
  • 12Oplossingen
  • 189Likes

Je gebruikt Outlook zie ik, waarom dan niet de archiveringsfunctie van Outlook gebruiken, deze is daarvoor juist gemaakt?

Ik gebruik dat al jaren tot volle tevredenheid, deze functie loopt bij mij elke week automatisch en archiveert alles wat ouder is dan twee maanden naar het archief, welke dan lokaal op de schijf wordt opgeslagen.

Dan eens in de tijd meestal per halfjaar even een back-up (kopiëren en plakken) van dit bestand naar een externe harde schijf voor de zekerheid, mocht de pc crashen.

Je kunt in de archiveringsfunctie zelf de frequentie en tijdstippen van archivering bepalen, deze lokale archiveringsmap zie je dan ook weer als map in Outlook en is dan ook te raadplegen om weer even terug te kijken in de mails.

Let wel, als je imap gebruikt moet je een regel toevoegen in het register op je pc, dit heeft te maken met het feit dat bij imap eigenlijk je mail steeds opnieuw wordt opgehaald en er dus steeds een huidige datum aan de mail wordt toegevoegd wat de laatste actie was, de archiveringsfunctie ziet dus dan geen datums van bijvb een twee maanden geleden in mijn voorbeeld en zal dus daardoor niet archiveren.

 

Hoe dit te doen (let op, maak altijd voor je wat doet in het register een back-up hiervan, zodat je altijd terug kan, al is de wijziging erg eenvoudig uit te voeren):

 

To create the ArchiveIgnoreLastModifiedTime registry value, follow these steps:

Click Start, click Run, type regedit in the Open box, and then click OK.

Locate and then click the following registry subkey:

HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Office\15.0\Outlook\Preferences (the map 15.0 could be different, it depends on the Outlook version)

On the Edit menu, point to New, click DWORD Value, type ArchiveIgnoreLastModifiedTime, and then press ENTER.

Right-click ArchiveIgnoreLastModifiedTime, and then click Modify.

In the Value data box, type 1, and then click OK.

Exit Registry Editor.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75167Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21922Likes

@S4R  schreef:

Neem een Hotmail of Gmail box. Daar heb je 15GB opslag. En als je ooit bij Ziggo weg gaat dan raak je je email toch ook kwijt.

Ziggo mail gebruik alleen als prullenbak voor mail van bv gamma, karwei enz.


@S4R Dan nog moet je backups maken op je eigen PC en nog één voor de zekerheid.

Want Amerikaanse bedrijven gooien je account tegenwoordig al dicht als er maar gedacht wordt dat er afbeeldingen opstaan die zij niet, volgens de Amerikaanse normen, correct vinden en dan kun je nergens meer bij.

En dat kan ook binnengekomen mail zijn die triggert en de boel dichtgooit.

S4R

Level 16
  • 2032Posts
  • 71Oplossingen
  • 1270Likes

@Bert  Gebruik al 25+ jaar hotmail. Nog nooit last van gehad. En als het zou gebeuren, jammer dan.

Zakelijk gebruik ik het ook  niet.

En bij Ziggo heb je maar 5gb wat eigenlijk te weinig is.

HGES
Topicstarter
Level 2
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Dank amvih!

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic