Rob Kas

Level 1
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

email instelling synchroniseren

Ik wil in windows 10 via microsoft mail mijn emails op mijn nieuwe labtop binnenhalen. Krijg een synchronisatiefout: dit account kan niet worden geopend. mogelijk moet u het wachtwoord bijwerken of het account machtigen om te synchroniseren naar dit apparaat. Instelling staan op binnekomend IMAP.ziggo.nl en uitgaand smtp.ziggo.nl

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75170Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21922Likes

De makkelijkste weg is het account verwijderen en opnieuw aanmaken in Windows Mail.

Kies dan Ander account POP, IMAP en vul alleen je emailadres en wachtwoord in, de rest van de gegevens krijgt Windows Mail van de Ziggo mailserver.

Bekijk in context

11 Reacties 11
puppie

Level 17
  • 2637Posts
  • 66Oplossingen
  • 1063Likes

Hier een hele uitleg > klik <

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75170Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21922Likes

De makkelijkste weg is het account verwijderen en opnieuw aanmaken in Windows Mail.

Kies dan Ander account POP, IMAP en vul alleen je emailadres en wachtwoord in, de rest van de gegevens krijgt Windows Mail van de Ziggo mailserver.

Vincent
Community Moderator
Community Moderator
  • 4349Posts
  • 574Oplossingen
  • 2124Likes

Hi @Rob Kas, welkom op de Community! Wat een valse start op je nieuwe laptop. Balen! Is het inmiddels gelukt met de door @puppie gedeelde link en aanvullende informatie van @Bert

_Panda_

Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ik heb hetzelfde probleem en beide oplossingen geprobeerd, maar ik blijf de foutmelding krijgen dat ik wat moet doen aan de synchronisatie-instellingen of mijn wachtwoord moet bewerken. Op mijn iPhone en Macbook werkt de mailaccount zonder problemen. Waarom dan niet op mijn pc met Windows 10? It makes no sense 🙄

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75170Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21922Likes

@_Panda_ Met welk mailprogramma ervaar je dat?

Welke foutmelding precies?

_Panda_

Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Dit account kan niet worden geopend. Mogelijk moet u het wachtwoord bijwerken of het account machtigen om te synchroniseren naar dit apparaat.

(Outlook)

Het ligt niet aan mijn wachtwoord en de synchronisatieinstellingen kloppen ook. Ik heb dus beide adviezen opgevolgd over deze foutmelding, maar het blijft hetzelfde liedje.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75170Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21922Likes

@_Panda_ Welke Outlook versie?

Via POP of via IMAP?

_Panda_

Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Versie 16005.14326.21374.0 en via IMAP. 

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75170Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21922Likes

Dat versie nummer hoort bij Windows Mail.

Weer je zeker dat je Outlook gebruikt?

 

Maar met IMAP is het simpel, als je zelf geen extra mappen hebt aangemaakt, anders gaat dit zo niet.

 

Haal je account weg en maak een nieuwe in Windows Mail.

Kies Ander account POP, IMAP en vul alleen je emailadres en wachtwoord in en klik op aanmelden.

De rest van de instellingen en gegevens krijgt Windows Mail van de Ziggo mailservers.

_Panda_

Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Je hebt gelijk, Windows Mail; blijkbaar gebruikte ik Outlook en mail als synoniem omdat het vroeger altijd Outlook was. 

Zoals ik eerder schreef heb ik beide oplossingen geprobeerd…

Dus de oplossing die je aandraagt ook en die werkt evengoed niet. Raadselachtig hè. 

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75170Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21922Likes

Dan lijkt er iets in Windows Mail en Agenda niet goed te gaan.

Verwijder in de Windows Instellingen Apps: Mail en Agenda en installeer die opnieuw via de Microsoft Store of via deze link: Mail en Agenda - Microsoft Store-toepassingen

Uitgelicht topic