1
Vraag
2
Reageer en help mee
Martinivo

Level 2
  • 14Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

email en aliassen

hallo mensen, ik ben benieuwd of iemand mij met het volgende kan helpen. Ik heb een alias (B) aangemaakt onder mijn mail account (A). Maar, en ik zal wel iets fout gedaan hebben, die alias is nu mijn account. (B) . Mijn oorspronkelijke e-mail adres/account (A) zie ik dus niet meer in Mijnziggo/producten/internet/mail.

 

In mijn mail programma bestaat de oorspronkelijke accountnaam (A) nog wel met bijbehorend e-mailadres (A) nog wel. Probeer ik vervolgens B op te zetten, dan krijg ik het verzoek om een geldig e-mail adres aan te maken….

 

En dan heb ik ook nog aliassen onder mijn emailaccount hangen. Deze linken echter weer naar e-mail account B.

 

Op een nieuw device kan ik mijn oorspronkelijke account (A) niet opzetten ‘ unable to verify name or password’

 

Nu zou ik natuurlijk in mijn Ziggo account B weer terug kunnen overschrijven met account A. Maar….ik onder beide accounts inloggegevens voor verschillende websites hangen. ( Ik had het probleem pas later in de gaten).

 

Weet iemand hoe dit anders op te lossen?

 

Dank 🙏, Martina 

25 Reacties 25
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75182Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Wat zie aan emailadressen staan in de pagina Producten => Internet?

Daar staan je hoofd emailaccounts met de aliassen eronder aangegeven.

 

Zomaar een hoofdmailadres vervangen gaat niet, want die moet je dan eerst verwijderen en dan ben je de aliassen die eronder hangen ook kwijt.

 

Kun je nog een hoofdmailadres aanmaken?

Zo ja, probeer daar dan het oude A adres nog een keer aan te maken.

Martinivo
Topicstarter
Level 2
  • 14Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Hoi Bert,

Dank voor je reactie.

De eerste alias die ik gemaakt hebt wordt getoond als mijn hoofdadres (B). Mijn oorspronkelijke hoofdadres (A) is nergens zichtbaar. Onder B hangen meerdere aliassen.

 

Ik heb ook meerdere email adressen maar geen enkele is A. Ik kan gewoon nieuwe hoofdemail emailadressen aanmaken. Maar bij A  krijg ik de melding " bestaat al verzin iets nieuws"  Ik vind dit heel bizar. Vooral omdat A het nog wel doet en ik die ook kan selecteren op mijn telefoon en oude pc als verzender, naast B.

 

Kristel

 

puppie

Level 17
  • 2639Posts
  • 66Oplossingen
  • 1066Likes

is a een home adres of......

Tjeerd85

Level 13
  • 795Posts
  • 75Oplossingen
  • 446Likes

Heb je ooit een ander klantnummer gehad? Mogelijk heb je hem daar onder aangemaakt.

Martinivo
Topicstarter
Level 2
  • 14Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Hoi Tjeerd, 


Dat niet. Het is wel zo dat  in dezelfde periode mijn Vodafoon en Ziggo account gemigreerd zijn. ...


 

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75182Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Een Ziggo moderator komt hier binnenkort langs om naar je probleem te kijken en de nodige stappen te zetten.

Judith
Community Moderator
Community Moderator
  • 1105Posts
  • 115Oplossingen
  • 548Likes

Hoi @Martinivo welkom op de Community, super dat je ons gevonden hebt, we helpen je graag! Laten we eens een blik gaan werpen op hoe het nu precies zit met jouw hoofd e-mail en de alias(sen). Voeg in je Community profiel jouw adresgegevens in, dan kunnen we snel met je meekijken en voor duidelijkheid zorgen. 
 

Martinivo
Topicstarter
Level 2
  • 14Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Hoi Judith,

Ik heb mijn gegevens ingevuld. Ik hoop dat je wat kunt vinden dat niet klopt.

 

Jacob
Community Moderator
Community Moderator
  • 4139Posts
  • 338Oplossingen
  • 1663Likes

@Martinivo dankje voor de details. 

Ik ben eens gaan kijken. Als ik inlog met het *@gmail - gebruikersnaam, waarvan ik vermoed dat jij weet welke dat is, op My Vodafone (en dus niet in Mijn Ziggo), krijg ik direct de mogelijkheid naar Mijn Ziggo te gaan, rechts in het scherm.

Als ik dan onder ''producten'' > ''internet'' > ''Ziggo Mail'' kijk, zie ik maar liefst 5 e-mailadressen staan (welke als ''hoofd'' zijn gemarkeerd, dus vetgedrukt zijn). Bij één daarvan staan weer 7 aliassen genoteerd en bij weer een ander 6 stuks. Bij de laatste staat 1 alias. 

Via die weg kan ik allerhande instellingen aanpassen, maar heb je dit zelf al gezien? Kom je dan verder? 

Tip: check dit bij voorkeur niét via de App, maar via een browser, bekabeld via een laptop. 

Martinivo
Topicstarter
Level 2
  • 14Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Het is een @Ziggo.nl adres.

 

Jacob
Community Moderator
Community Moderator
  • 4139Posts
  • 338Oplossingen
  • 1663Likes

@Martinivo wat bedoel je precies? Je inlognaam? 

Want die is gekoppelt met je My Vodafone en die staat hier niet op een Ziggo e-mailadres. Heb je exact de stappen gevolgt zoals zojuist zijn omschreven?
 

Martinivo
Topicstarter
Level 2
  • 14Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

@Jacob jouw analyse klopt ( # emailadressen en aliassen). Het probleem zit bij wat in de lijst het derde e-mailadres is (M.....@ziggo.nl). Als ik op email instellen klik, dan heb ik 3 opties:
Email adres verwijderen, en dan worden all aliassen eveneens verwijderd
Alias verwijderen

Nieuwe alias aanmaken
Wachtwoord veranderen

Ik kan volgens mij nergens het hoofdadres veranderen. Althans ik zie het niet...


Jacob
Community Moderator
Community Moderator
  • 4139Posts
  • 338Oplossingen
  • 1663Likes

@Martinivo het hoofd e-mailadres is ook niet aan te passen, die is gekoppelt aan jouw klantnummer. Dat zal vanaf 'het begin' zo zijn gegaan. 

Of bedoel je wat anders?

Jacob
Community Moderator
Community Moderator
  • 4139Posts
  • 338Oplossingen
  • 1663Likes

@Martinivo heb je nog een update voor ons? Hoe staat het ervoor? 

Martinivo
Topicstarter
Level 2
  • 14Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Hoi Jacob, 

Nee het hoofdadres kan ik  niet aanpassen. Enkel verwijderen. En als ik een nieuw hoofdadres aanmaak met met emailadressen A ( het originele op mijn eigen naam), dan  krijg ik de melding dat deze al bestaat....


Martinivo
Topicstarter
Level 2
  • 14Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Nee exact. Daarom ook zo vreemd dat mijn hoofdadres overschreven is met M...@ziggo.nl

Martinivo
Topicstarter
Level 2
  • 14Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Even voor de volledigheid en misschien is daar dan het probleem ontstaan:

Ik heb een mobiel abonnement afgesloten bij Vodafoon met K.... @Gmail als mijn account. 
Ik heb een internet abonnement afgesloten bij ziggo met K....@ ziggo.nl als mijn account (A).

 

Vervolgens gaan vodafaoon en ziggo samen verder, en ze beiden an om de accounts samen te voegen onder 1 account , 1 inlog. 
Ik heb toen gekozen voor K....@gmail

Vervolgens ( maar ik weet echt niet zo de tijdsvolgorde meer) heb ik  M....ziggo.nl (B)  gemaakt. Het was de bedoeling als tweede ziggo emailadres. Sindsdien is K....ziggo.nl niet meer bereikbaar. 



Jacob
Community Moderator
Community Moderator
  • 4139Posts
  • 338Oplossingen
  • 1663Likes

@Martinivo dank voor de update.

Ik ben nog eens gaan kijken. Het e-mailadres waarmee je op je My Vodafone kunt inloggen is diegene die eindigd op @gmail.com. Als je die gebruikt, kan je direct de optie kiezen om naar je Mijn Ziggo te gaan. Daar bovenin (rechts) staat ook hetzelfde gebruikersnaam/e-mailadres welke op @gmail eindigt.

Doe dit wel via een browser, niet de App variant aub. Ik kan al je hoofd-emailadressen zien, waarbij die van ''m...ziggo.nl'' als hoofd e-mailadres actief staat en die met ''k...ziggo.nl'' als aliassen zijn geregistreerd. 

Het hoofd e-mailadres is inderdaad niet aan te passen. 

Martinivo
Topicstarter
Level 2
  • 14Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Hallo Jacob,

 

Het e-mail adres dat je zou moeten zien is identiek aan mijn @gmail adres. Maar dan dus eindigend op ziggo.nl. Als je dat ziet, dan is dat interessant, want in mijn lijst komt dit nergens voor. Niet als alias, niet als hoofdemail.  Ik log in via de browser. 

 

Dank je, Kristel

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic