Hallo,
Sinds enige tijd wordt steeds opnieuw mijn IP adres van Ziggo router of modem geweigerd bij mijn hosting server. Dus ik kan mijn eigen domein website niet bereiken en ook kan ik geen emails versturen of ontvangen vanuit email adressen van deze server. Als ik op 5G ga dan kan het wel. Het heeft dus met mijn wifi/ router te maken. Mijn hosting (Easyhosting) bedrijf denkt dat het te maken heeft met email instellingen, maar daar is niets aan veranderd. Zij hebben het IP adres op een 'whitelist' gezet. Dat heeft even gewerkt en nu wordt ik weer geblokkeerd.
Heeft iemand een idee?
Groet Aukje
Opgelost! Ga naar oplossing.
Bedankt voor bovenstaande. Goed te horen dat Spamhause geen problemen zou hoeven te veroorzaken. Malwarebytes scanner gebuikt, niets gevonden. Ik heb geen website back-up programma draaien.
Het wordt inmiddels best lastig mee te kijken op de softgoods-server want ook mijn IP adres van mij iPhone wordt nu geblokkeerd.... Ik ga de hele boel overschrijven op een andere hosting. Want easyhosting geeft al dagen geen thuis meer. (Met mijn handen in het haar..!)
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
"Mijn hosting (Easyhosting) bedrijf denkt dat het te maken heeft met email instellingen, maar daar is niets aan veranderd."
Niets eraan veranderd betekend niet dat ze nu goed staan en/of dat je mailprogramma geen problemen oplevert.
Welk mailprogramma gebruik je?
Gebruik je POP of IMAP?
Vreemd. Ik ben het niet eens met de stelling dat het aan de mail instellingen ligt. Want als je ook de website niet kan bereiken dan ligt het ergens anders. Ik ga eerder denken aan een blacklist of een andere blokkade.
Hebben ze ook verteld waarom ze vermoeden dat het aan de mail instellingen ligt?
Kan je wel inloggen op het controlepaneel van je hosting?
Doe eens het volgende:
Ga naar https://watismijnip.nl/ en kopieer je IP adres.
Ga dan naarhttps://mxtoolbox.com/blacklists.aspx en plak dat emailadres bij Server ip or Domain. Klik dan op "blacklist check" Staat er in de lijst een of meer met "listed"? Spamhaus ZEN is er een die bekend is, die krijg je altijd vanwege dat ziggo een dynamisch ip adres gebruikt.
Krijg je nog meer?
ik gebruik IMAP op mijn vaste computer en Pop op mijn mobiel.
Hoi bedankt voor je reactie; inderdaad hebben ze geopperd dat er een mail account een paar keer (teveel) heeft ingelogd met fout wachtwoord... En nee ik kan ook niet inloggen op het controle paneel (via mijn eigen wifi). Wel dus via mobiele netwerk.
Ik heb mij IP adres ingeplakt bij Mxtoolbox en inderdaad hij staat 'blacklisted' spamhaus ZEN. Zie screenprint bijgevoegd. Dat is dus omdat Ziggo een dynamisch IP adres gebruikt? Het IP adres is zeker al een maand hetzelfde. Maar wordt deze dan op voorhand op een blacklist gezet? Want mijn hosting bedrijf zet hem steeds op een whitelist.. Kan ik zelf iets op die toolbox site? Hem van de blacklist afhalen bv.
Aukje
ook mijn IP adres van mijn mobiel is blacklisted op Spamhaus ZEN (?)
Vrijwel iedereen staat op die blacklist, dit mag niet de oorzaak van je probleem zijn.
@Aukje Peters schreef:Hoi bedankt voor je reactie; inderdaad hebben ze geopperd dat er een mail account een paar keer (teveel) heeft ingelogd met fout wachtwoord... En nee ik kan ook niet inloggen op het controle paneel (via mijn eigen wifi). Wel dus via mobiele netwerk.
Ik heb mij IP adres ingeplakt bij Mxtoolbox en inderdaad hij staat 'blacklisted' spamhaus ZEN. Zie screenprint bijgevoegd. Dat is dus omdat Ziggo een dynamisch IP adres gebruikt? Het IP adres is zeker al een maand hetzelfde. Maar wordt deze dan op voorhand op een blacklist gezet? Want mijn hosting bedrijf zet hem steeds op een whitelist.. Kan ik zelf iets op die toolbox site? Hem van de blacklist afhalen bv.
Aukje
Wat dat te vaak inloggen betreft.
Theoretisch mogelijk, maar onwaarschijnlijk. Het is zeker mogelijk om de toegang te blokkeren als je te vaak probeert in te loggen met een verkeerd wachtwoord. Maar, dat gebeurt je maar één keer. Want daarna wijzig je het wachtwoord of log je in met het juiste wachtwoord, wat een normale gebruiker in zijn mail programma bewaard.
Aangezien je schreef "Zij hebben het IP adres op een 'whitelist' gezet. Dat heeft even gewerkt en nu wordt ik weer geblokkeerd." is die blokkade vaker opgetreden. Dan is de kans dat het daardoor komt klein.
Wat is het dan wel?
Lastig. Gezien je website (zachte waren 😉) heb ik niet het idee dat je dagelijks grote hoeveelheden wijzigingen doet. zou het kunnen dat je ergens een beheer, ftp of backup programma hebt draaien dat automatisch verbinding probeert te maken met die server met een oud wachtwoord?
- Easyhosting zou je moeten kunnen vertellen hoe laat de blokkade optreed, misschien dat het tijdstip een hint kan zijn wat het veroorzaakt.
- Scan jouw computer eens met malwarebytes (https://nl.malwarebytes.com/mwb-download/) de gratis versie is goed genoeg hiervoor.
- kijk eens naar de logs van je website. Daar zou je misschien iets terug moeten vinden. Maar dan moet je wel toegang hebben.
wat betreft Spamhaus:
Daar hoef jij je niet druk over te maken. Van die lijst krijg je hem toch niet af, want technisch gezien klopt het dat je ip op die lijst staat. En het is niet erg, omdat iedereen die met dat soort lijsten werkt kan zien dat het slechts een vermelding is vanwege een wisselend ip adres. Ip adressen bij ziggo zijn redelijk statisch, het kan makkelijk gebeuren dat je een jaar of langer hetzelfde ip-adres hebt. Alleen onder sommige omstandigheden, bijvoorbeeld bij een nieuw modem, veranderd je ip adres.
Bedankt voor bovenstaande. Goed te horen dat Spamhause geen problemen zou hoeven te veroorzaken. Malwarebytes scanner gebuikt, niets gevonden. Ik heb geen website back-up programma draaien.
Het wordt inmiddels best lastig mee te kijken op de softgoods-server want ook mijn IP adres van mij iPhone wordt nu geblokkeerd.... Ik ga de hele boel overschrijven op een andere hosting. Want easyhosting geeft al dagen geen thuis meer. (Met mijn handen in het haar..!)
Nog een vraag,
Je maakt toch geen gebruik van een VPN dienst, zoals Nordvpn of surfshark? Dat kan het ook veroorzaken.
nee geen VPN diensten..
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.