1
Vraag
2
Reacties
GWBW

Level 2
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

eenvoudig je internet snelheid verhogen

Goede middag,

Ik kreeg op 6 juli een leuke aanbieding in mijn mailbox: "VERHOOG NU EENVOUDIG JE INTERNETSNELHEID". Het gemak van sneller. Stream series in HD, videobel zonder haperingen en download games in een flits. Voor €10,05 p.m. upgrade je van 300 Mbit/s naar 600 Mbit/s internet. PAK DEZE DEAL!

Klik je door naar de internet pagina over deze aanbieding dan staat daarin letterlijk: je internet snelheid gaat van 300 Mbit naar 600 Mbit maar "aan je tv abonnement wordt niets veranderd".

Dat klonk me als muziek in de oren, dus heb ik jullie aanbieding geaccepteerd. Helaas pakte het "niets veranderen aan je tv abonnement" in de praktijk anders uit.

Het begon ermee dat ik ineens een mail kreeg waarin werd aangekondigd dat ik een nieuw modem en een nieuwe mediabox kreeg. Op zich nog steeds niets mis mee natuurlijk. Hoewel ik hier een thuisservertje heb draaien, en omdat het nieuwe modem andere IP adressen bleek uit te delen als het oude modem, ben ik wel direct een hele zondagmiddag bezig geweest om alle server applicaties weer werkend te krijgen met het nieuwe IP adres. Dus dat was al niet zo eenvoudig als ik verwacht had. Maar goed, op zondagavond alles weer draaiend. Nu de mediabox nog. Maar daar had ik al een niet zo goed gevoel over, dus die maar even laten liggen tot maandag.

Vervolgens op maandagmorgen moed verzameld en de oude mediabox afgekoppeld en vervangen door de nieuwe. Ik moet zeggen, dat ging soepeltjes. Tot ik de TV in de woonkamer aanzette, waar een CI+ module in zit. Toen kwam ik erachter dat die CI+ module kennelijk door de Ziggo was gedeactiveerd, want ik kon de gecodeerde kanalen ineens niet meer ontvangen.

Die nieuwe mediabox had natuurlijk ter vervanging moeten zijn van de oude mediabox. Jammer, wat er in de praktijk dus gebeurde is dat mijn CI+ module werd uitgeschakeld, en mijn TV abbo veranderd werd van "TV met CI+ module en extra huur van 1 mediabox" in "TV met mediabox en extra huur van 1 media box". Hoe kan dat nou? Er zou aan mijn TV abonnement toch niets veranderd worden? 

Nu zat die CI+ module dus juist in de belangrijkste TV, namelijk die in de woonkamer. Dit resulteerde er in dat ik geen gecodeerde zenders meer kon kijken op de TV in de woonkamer. Dus maar gebeld met de Ziggo klantenservice.  Daar werd me te verstaan gegeven dat het niet mogelijk was om de CI+ module weer te activeren, omdat mijn abbo namelijk totaal veranderd zou zijn. Wat wel kon was, om de huur van die extra mediabox te beëindigen en in plaats daarvan een CI+ module te gaan huren voor €2 per maand. Dat kon volgens de klantenservice echter niet de oude CI+ module zijn, maar er zou dan een nieuwe opgestuurd worden. Nou ja zeg. Maar ok, dat moest dan maar. Zo gezegd, zo afgesproken.

Gisteren kwam de nieuwe CI+ module aan, dus die in de tv gezet en alles opnieuw geïnstalleerd conform de gebruiksaanwijzing. Na 15 minuten wachten moest dan alles werken. Nou, inmiddels zijn we meer dan 24 uur wachten en 4 keer contact met de klantenservice verder. Helaas, het ging maar niet werken. Tot 12 uur vandaag. De dame van de klantenservice die ik toen aan de lijn kreeg, vroeg me naar het nummer van de kaart die in de CI+ module zat. En wat denkt u? Toen bleek ineens dat de door Ziggo geactiveerde CI+ module NIET de nieuwe was, maar dat Ziggo de OUDE module weer geactiveerd heeft. Dus nu dan toch maar de oude CI+ module er weer ingezet, en na de 15 minuten verplichte wachttijd werkt nu eindelijk alles weer. Gelukkig. Alles werkt weer.

Maar.... Ik heb hier nog een doos liggen waarmee ik de CI+ module moet opsturen waarvan het abonnement door Ziggo beëindigd is. Dat is dus eigenlijk de oude, maar ja - die doet het inmiddels weer. Ik kan natuurlijk in plaats daarvan de nieuwe terugsturen, maar ik houd eerlijk gezegd mijn hart vast voor wat er dan in jullie systemen aangepast gaat worden. Met een beetje pech wordt de oude module weer gedeactiveerd, en heb ik de nieuwe inmiddels terug gestuurd. En heb ik dan weer geen TV....

En dat allemaal, omdat ik simpelweg dacht dat een verhoging van de internetsnelheid van 300 Mbit naar 600 mbit ZONDER AANPASSING VAN JE TV abonnement wel een simpele uitbreiding zou zijn, zonder al te veel risico's.

Jullie worden bedankt.

Wat trouwens ook niet meehelpt is, dat je elke keer als je contact hebt met de klantenservice weer een andere medewerker aan de lijn krijgt. Dan kan je dus het hele verhaal weer opnieuw gaan uitleggen - en elke medewerker schijnt een andere mening te hebben over hoe het nu verder moet. Is het nou echt zo ingewikkeld allemaal?

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Mariska
Community Moderator
Community Moderator
  • 5677Posts
  • 595Oplossingen
  • 3130Likes

Hey @GWBW en welkom op onze Community, 

Wow, wat een bericht en wat een gedoe. Dit verwacht je niet als je uitgaat van 'er verandert verder niets aan je pakket', er vervolgens van alles veranderd en je ook nog een hele zondag onderweg bent om de boel weer draaiende te krijgen. Sorry daarvoor! Ik vind het fijn om te lezen dat intussen alles weer werkt zoals je het wilt hebben, nu het terugsturen nog! 

Als je naar Mijn Ziggo gaat dan vind je alle producten die actief staan. Ik zie aan deze kant 2 mediaboxen en 1 CI+ Module actief staan. Het zou top zijn als je kunt controleren welke mediabox je gebruikt en welke terug moet dan pas ik dit nog voor je aan en kun je de boel retour sturen naar ons. 

Bekijk in context

8 Reacties 8
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 70420Posts
  • 4900Oplossingen
  • 19896Likes

Dit is een klant helpt klant forum waar Ziggo moderators/medewerkers, zij hebben Ziggo voor hun naam staan, meestal binnen een werkdag (ma-vr) langskomen in ieder topic, mogelijk vandaag nog.

Zij kunnen diep in de systemen en één en ander in orde brengen.

Zorg dat je postcode en huisnummer in je Ziggo community profiel staan, deze zijn niet openbaar te zien, dan kunnen gelijk de juiste gegevens erbij gepakt worden.
Na klik op onderstaande link, op de volgende pagina naar beneden scrollen:
https://community.ziggo.nl/t5/user/myprofilepage/tab/personal-profile:personal-info 

Mariska
Community Moderator
Community Moderator
  • 5677Posts
  • 595Oplossingen
  • 3130Likes

Hey @GWBW en welkom op onze Community, 

Wow, wat een bericht en wat een gedoe. Dit verwacht je niet als je uitgaat van 'er verandert verder niets aan je pakket', er vervolgens van alles veranderd en je ook nog een hele zondag onderweg bent om de boel weer draaiende te krijgen. Sorry daarvoor! Ik vind het fijn om te lezen dat intussen alles weer werkt zoals je het wilt hebben, nu het terugsturen nog! 

Als je naar Mijn Ziggo gaat dan vind je alle producten die actief staan. Ik zie aan deze kant 2 mediaboxen en 1 CI+ Module actief staan. Het zou top zijn als je kunt controleren welke mediabox je gebruikt en welke terug moet dan pas ik dit nog voor je aan en kun je de boel retour sturen naar ons. 

GWBW
Topicstarter
Level 2
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Hoi Mariska,

De mediabox die ik terug ga sturen heeft een upc kaart met nummer 121057851021.

Dat is de oude. De nieuwe blijft hier.

Groet,

Guido

Mariska
Community Moderator
Community Moderator
  • 5677Posts
  • 595Oplossingen
  • 3130Likes

Thanks voor het checken! Ik zie dat de mediabox die je terug gaat sturen wel was opgezegd maar met een maand opzegtermijn dus dat liep nog niet helemaal lekker. Bij deze heb ik de mediabox per direct opgezegd dus die retourdoos komt ook zo snel mogelijk jouw kant op. 

Laat het gerust weten als je nog vragen hebt hierover!

GWBW
Topicstarter
Level 2
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

ik denk dat ik bij toekomstige problemen dit forum meer ga gebruiken om een oplossing te zoeken / vinden. Lijkt er op dat de Ziggo mensen die op dit forum zitten echt meedenken en helpen! Thanks Mariska!

Mariska
Community Moderator
Community Moderator
  • 5677Posts
  • 595Oplossingen
  • 3130Likes

Wat een groot compliment, je bent altijd welkom hier! 🙂

Steefb

Level 19
  • 14865Posts
  • 2850Oplossingen
  • 6524Likes

@Mariska  schreef:

Wat een groot compliment, je bent altijd welkom hier! 🙂

Misschien een mooi compliment voor forummedewerkers, voor de klantenservice als geheel toch een dikke min.

Mariska
Community Moderator
Community Moderator
  • 5677Posts
  • 595Oplossingen
  • 3130Likes

Heb je zeker gelijk in @Steefb, dit zou natuurlijk ook via de klantenservice goed moeten gaan. Die feedback geef ik door aan mijn collega's die met GWBW hebben gesproken. 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic