1
Vraag
2
Reageer en help mee
dderksen

Level 5
  • 54Posts
  • 1Oplossingen
  • 19Likes

'een momentje' op Nextbox - verbinding niet goed

Het gebeurd de laatste tijd geregeld dat de nextbox aangeeft 'een momentje'

dan komt er een schermpje dat mijn internet verbinding niet goed is. Dan kan je doorklikken op een test en blijkt alles super goed te zijn. Ook de vast aangesloten pc's hebben soms ineens even geen netwerk. Maar de iphone zegt soms heel even geen wifi blijven proberen?

Resetten van het modem helpt niet. Waar moet ik dit zoeken.

Kabels zijn goed en er branden geen lampjes op de modem.

30 Reacties 30
Gijs

Level 3
  • 12Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Heel herkenbaar dit probleem. Bij mij gaan ze buitenshuis het probleem oplossen. In eerste instantie zouden ze een monteur sturen, maar meer mensen in de omgeving bleken last van wegvallend internet te hebben. DUs toen zouden ze het buitenshuis uit laten zoeken door een monteur.

dderksen
Topicstarter
Level 5
  • 54Posts
  • 1Oplossingen
  • 19Likes

Fijn dat je het herkent. Maar nu 'even' wachten op Ziggo dus 😞 

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

@dderksen Er kunnen vele oorzaken binnen en buiten zijn die dit probleem veroorzaakt.

 

Om je signaal te kunnen beoordelen, kun je hier uit je modem de volledige pagina's van downstream en upstream waarden plaatsen met een schermafbeelding en de laatste dagen Netwerk historie?


Waar vind ik de up- en downstreamwaardes van mijn modem?

https://community.ziggo.nl/t5/Tips-van-Ziggo/Waar-vind-ik-de-up-en-downstreamwaarden-van-mijn-modem/...


En kun je een foto hier plaatsen van de eerste plaats waar Ziggo je huis binnenkomt met eventuele splitters en versterkers op de foto?

dderksen
Topicstarter
Level 5
  • 54Posts
  • 1Oplossingen
  • 19Likes

Ik denk dat het buiten de deur zit, maar wie weet zie je hier iets aan.

Zo heel veel verstand heb ik er ook niet van.

Gebundelde downstream-kanalen
Kanaal Frequentie (Hz) Vermogen (dBmV) SNR (dB) Modulatie Kanaalnummer
1 602000000 2 38 256qam 1
2 610000000 2 38 256qam 2
3 618000000 2 38 256qam 3
4 626000000 1 37 256qam 4
5 634000000 1 37 256qam 5
6 642000000 2 38 256qam 6
7 650000000 1 38 256qam 7
8 658000000 1 38 256qam 8
9 666000000 1 38 256qam 9
10 674000000 2 37 256qam 10
11 682000000 1 37 256qam 11
12 690000000 1 37 256qam 12
13 698000000 1 37 256qam 13
14 706000000 1 38 256qam 14
15 714000000 1 37 256qam 15
16 722000000 0 37 256qam 16
17 730000000 1 37 256qam 17
18 738000000 1 37 256qam 18
19 746000000 1 37 256qam 19
20 754000000 0 37 256qam 20
21 762000000 0 37 256qam 21
22 770000000 0 37 256qam 22
23 778000000 1 37 256qam 23
24 786000000 0 37 256qam 24

Gebundelde downstream-kanalen
Kanaal Locked Status RxMER (dB) Pre RS Errors Post RS Errors
1 Goed (Locked) 38.605 3897223083 1237
2 Goed (Locked) 38.605 3894215702 15
3 Goed (Locked) 38.983 3894210759 5
4 Goed (Locked) 37.636 3894216824 598
5 Goed (Locked) 37.356 3894217908 10
6 Goed (Locked) 38.983 3894218664 8
7 Goed (Locked) 38.605 3894211438 28
8 Goed (Locked) 38.605 3894219135 11
9 Goed (Locked) 38.605 3894219649 31
10 Goed (Locked) 37.636 3894208889 16
11 Goed (Locked) 37.636 3894212878 19
12 Goed (Locked) 37.636 3894221833 28
13 Goed (Locked) 37.636 3894211195 10
14 Goed (Locked) 38.605 3894222283 8
15 Goed (Locked) 37.636 3894222723 18
16 Goed (Locked) 37.636 3894223896 34
17 Goed (Locked) 37.356 3894211099 25
18 Goed (Locked) 37.356 3894222841 27
19 Goed (Locked) 37.356 3894212128 26
20 Goed (Locked) 37.356 3894223884 29
21 Goed (Locked) 37.636 3894208361 52
22 Goed (Locked) 37.636 3894224893 32
23 Goed (Locked) 37.636 3894224072 27
24 Goed (Locked) 37.356 3894228688 12

Gebundelde upstream-kanalen
Kanaal Frequentie (Hz) Vermogen (dBmV) Symbol Rate (ksps) Modulatie Kanaalnummer
1 44500000 48 5.120 64qam 50
2 58800000 49 5.120 64qam 52
3 36000000 48 5.120 64qam 51
4 52000000 49 5.120 64qam 49

Gebundelde upstream-kanalen
Kanaal Kanaal soort T1 Timeouts T2 Timeouts T3 Timeouts T4 Timeouts
1 2.0 0 0 1 0
2 2.0 0 0 0 0
3 2.0 0 0 2 0
4 2.0 0 0 0 0

 

dderksen
Topicstarter
Level 5
  • 54Posts
  • 1Oplossingen
  • 19Likes

Foto vergat ik maar mijn sop en connectbox zitten in de meter en zijn met ziggo materialen aangesloten vanuit connect box rechtstreeks met coax en data kabel naar TV.

KBX458

Oud Community-lid
  • 8462Posts
  • 377Oplossingen
  • 2929Likes

Omdat er nogal wat ruis is op de downstream is een foto van het AOP belangrijk om e.e.a. uit te kunnen sluiten.

dderksen
Topicstarter
Level 5
  • 54Posts
  • 1Oplossingen
  • 19Likes

Afgaande groen gecodeerde coax op SOP gaat rechtstreeks de tv in de andere naar de box.

 

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Als eerste zou ik het kapje van de splitter halen, dat kan problemen veroorzaken.

 

1111.png

 

Boris de Kat

Level 16
  • 1296Posts
  • 34Oplossingen
  • 296Likes

Ik zou als tweede de modemkabel er wat verder opdrukken, je mag daar best wat kracht voor gebruiken.

dderksen
Topicstarter
Level 5
  • 54Posts
  • 1Oplossingen
  • 19Likes

kapje verwijderd.

Gebundelde downstream-kanalen
Kanaal Frequentie (Hz) Vermogen (dBmV) SNR (dB) Modulatie Kanaalnummer
1 602000000 2 38 256qam 1
2 610000000 2 38 256qam 2
3 618000000 2 38 256qam 3
4 626000000 1 37 256qam 4
5 634000000 1 37 256qam 5
6 642000000 1 38 256qam 6
7 650000000 1 38 256qam 7
8 658000000 1 38 256qam 8
9 666000000 1 38 256qam 9
10 674000000 2 37 256qam 10
11 682000000 1 37 256qam 11
12 690000000 1 37 256qam 12
13 698000000 1 37 256qam 13
14 706000000 1 38 256qam 14
15 714000000 1 37 256qam 15
16 722000000 0 37 256qam 16
17 730000000 1 37 256qam 17
18 738000000 1 37 256qam 18
19 746000000 1 37 256qam 19
20 754000000 0 37 256qam 20
21 762000000 0 37 256qam 21
22 770000000 0 37 256qam 22
23 778000000 1 37 256qam 23
24 786000000 0 37 256qam 24

Gebundelde downstream-kanalen
Kanaal Locked Status RxMER (dB) Pre RS Errors Post RS Errors
1 Goed (Locked) 38.605 4416878725 1425
2 Goed (Locked) 38.983 4393778116 21
3 Goed (Locked) 38.605 4393772960 5
4 Goed (Locked) 37.636 4393778698 675
5 Goed (Locked) 37.636 4393779567 17
6 Goed (Locked) 38.605 4393780005 11
7 Goed (Locked) 38.983 4393772641 30
8 Goed (Locked) 38.605 4393780185 14
9 Goed (Locked) 38.983 4393780548 32
10 Goed (Locked) 37.636 4393769580 20
11 Goed (Locked) 37.636 4393773285 27
12 Goed (Locked) 37.356 4393782041 32
13 Goed (Locked) 37.356 4393771321 18
14 Goed (Locked) 38.605 4393782177 16
15 Goed (Locked) 37.636 4393781946 18
16 Goed (Locked) 37.636 4393782950 42
17 Goed (Locked) 37.636 4393770004 42
18 Goed (Locked) 37.636 4393781378 33
19 Goed (Locked) 37.636 4393770438 38
20 Goed (Locked) 37.356 4393782070 30
21 Goed (Locked) 37.636 4393766308 56
22 Goed (Locked) 37.356 4393782643 40
23 Goed (Locked) 37.636 4393781652 37
24 Goed (Locked) 37.356 4393784082 12

Gebundelde upstream-kanalen
Kanaal Frequentie (Hz) Vermogen (dBmV) Symbol Rate (ksps) Modulatie Kanaalnummer
1 44500000 48 5.120 64qam 50
2 58800000 49 5.120 64qam 52
3 36000000 48 5.120 64qam 51
4 52000000 49 5.120 64qam 49

Gebundelde upstream-kanalen
Kanaal Kanaal soort T1 Timeouts T2 Timeouts T3 Timeouts T4 Timeouts
1 2.0 0 0 1 0
2 2.0 0 0 0 0
3 2.0 0 0 2 0
4 2.0 0 0 0 0

dderksen
Topicstarter
Level 5
  • 54Posts
  • 1Oplossingen
  • 19Likes

Hoe hard mag het modem kraken? Stekker wil er echt geen milimeter verder erop.

Weet nog dat ik bij aanschaf contact gehad heb met Ziggo omdat ik F connector kabels verwachte.

Reactie van Ziggo "Wat zijn dat F connectorkabels"; u moet echt de meegeleverde kabels gebruiken.

 

Boris de Kat

Level 16
  • 1296Posts
  • 34Oplossingen
  • 296Likes

@dderksen  schreef:

Hoe hard mag het modem kraken? Stekker wil er echt geen milimeter verder erop.

Weet nog dat ik bij aanschaf contact gehad heb met Ziggo omdat ik F connector kabels verwachte.

Reactie van Ziggo "Wat zijn dat F connectorkabels"; u moet echt de meegeleverde kabels gebruiken.

 


Bij mijn modem zit de kabel er verder op, trek hem er even af en druk hem er met kracht weer op.

Gianna
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2553Posts
  • 180Oplossingen
  • 346Likes

Goedemiddag @dderksen

We zijn inmiddels enkele dagen verder en ik ben benieuwd of het nog is gelukt met het opnieuw aansluiten van de coax kabel op het modem? 🙂 

dderksen
Topicstarter
Level 5
  • 54Posts
  • 1Oplossingen
  • 19Likes

Nee gaat echt niet verder of mag ik een hamer gebruiken. 🙂

Maar ik weet bijna zeker dat het buiten zit. Of zat want het gebeurd niet altijd maar zo af en toe dat er momentje staat. Ook m'n wifi is soms heel even weg. (vindt dan mijn netwerk niet eens. 

Gianna
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2553Posts
  • 180Oplossingen
  • 346Likes

Hahaha, denk niet dat het met de hamer beter zal worden. 😉 Zou je in je Community profiel je postcode en huisnummer kunnen aanvullen? Dan kunnen we vanaf hier de signalen induiken en een kijkje nemen. 🙂 Deze gegevens zijn alleen zichtbaar voor moderators. 

dderksen
Topicstarter
Level 5
  • 54Posts
  • 1Oplossingen
  • 19Likes

Gedaan

Gianna
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2553Posts
  • 180Oplossingen
  • 346Likes

Ik kan hier in het signaal en de wijk zo niks raars vinden wat de problemen zou kunnen veroorzaken. Ik wil je voor de zekerheid voor de aansluiting tussen de splitter en het modem kosteloos een nieuwe kabel toezenden, zodat dit volledig is uitgesloten als mogelijke oorzaak. Deze komt via de brievenbuspost je kant op. Laat je het ons weten als je deze hebt ontvangen, aangesloten en een tijdje hebt getest? 

dderksen
Topicstarter
Level 5
  • 54Posts
  • 1Oplossingen
  • 19Likes

OK, Wil het proberen en het laten weten.

 

dderksen
Topicstarter
Level 5
  • 54Posts
  • 1Oplossingen
  • 19Likes

Ik heb nog geen kabel ontvangen, maar de momentjes geduld zie ik ook niet meer de afgelopen week.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic