Ik heb een nieuwe mobiele telefoon gekocht omdat het 2G netwerk door mijn telecomaanbieder wordt uitgeschakeld. Ik heb bewust gekozen voor de Doro 7080 (dit GSM toestel ondersteunt de 4G frequenties) omdat ik geen smartphone wil. Het besturingssysteem waarop mijn Doro toestel draait is ”DorOS”. Mijn vraag is: werkt de e-mail van Ziggo (Ziggo web mail) op dit toestel. Zo ja kun u mij dan de juiste parameters geven hoe ik dit toestel in moet stellen. De gegevens die op de “IMAP, SMTP, en overige instellingen” pagina staan vermeld werken niet (html link https://www.ziggo.nl/klantenservice/internet/e-mail/serverinstellingen ). Na het juist invoeren van de gegevens die op deze pagina staan vermeld krijg ik een melding dat de server niet te bereiken is.
Wie kan mij meer duidelijkheid geven!
Opgelost! Ga naar oplossing.
@p.j.bams Sorry ook voor mijn late reactie, heb niet gezien dat je een reactie had gestuurd.
Het is mogelijk dat de telefoon een probleem heeft met het certificaat op de server. Een paar weken geleden waren er wat problemen bij QuoVadis, de CA (Certificate Authority) die aan Ziggo de certificaten levert. Ik zie op het forum dat er nog steeds apparaten zijn die certificaten van Ziggo niet vertrouwen als gevolg van dit probleem.
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Zorg ervoor dat het toestel is verbonden met WiFi (binnenshuis) of het mobiele datanetwerk (buitenshuis) en probeer daarna nogmaals het account toe te voegen.
De IMAP/SMTP-instellingen zijn universeel en moeten ook werken voor dit toestel.
Hallo tobiastheebe
Ik heb nogmaals diverse keren geprobeerd via mijn werkende wifi verbinding e-mail van Ziggo (Ziggo web mail) op mijn toestel te instaleren. In jou antwoord schrijf jij het volgend: "De IMAP/SMTP-instellingen zijn universeel en moeten ook werken voor dit toestel". Ik moet jou teleurstellen, Het is niet mogelijk om e-mail van Ziggo (Ziggo web mail) op mijn toestel te instaleren. Na de juiste invoering van de gevraagde gegevens kom niet verder dan de melding dat de server niet te bereiken is. Ik ga er van uit dat e-mail van Ziggo (Ziggo web mail) niet werkt op mijn Doro telefoon
Wie kan mij het tegendeel bewijzen!
Mijn vraag is: wie heeft een Doro toestel van het type 7010, 7030 of 7080 waar de e-mail van Ziggo (Ziggo web mail) wel op werkt, en hoe heb je dit voor elkaar gekregen.
Hi @p.j.bams! Gefeliciteerd allereerst met je nieuwe telefoontoestel. Ik hoop dat 'ie bevalt en dat je er inmiddels een beetje aan gewend bent 🙂 Mijn reactie is wat aan de late kant, sorry. We zijn onlangs verhuisd naar een ander platform en daarom reageer ik wat later.
Ik moet eerlijk bekennen dat ik niet bekend ben met dit merk en type telefoontoestel. Helaas hebben we ook geen handleiding online staan voor het instellen van de e-mail op dit merk telefoon. Ik deel echter wel de mening met @tobiastheebe, eenmaal goed ingesteld zou de e-mail het 'gewoon' moeten doen lijkt me.
Heb je de handleiding voor je toestel erbij gehad bij het instellen van de mail. De pagina's 43 t/m 45 zijn van toepassing voor de e-mailinstellingen. Vooral de info over "Meer instellingen" kan handig zijn want dat wordt aanbevolen als het aanmelden bij het e-mailaccount op de één of andere manier niet lukt. Als het goed is kun je daar specifiek onze servergegevens invullen.
Hopelijk krijg je het alsnog werkend! Laat het ons weten zou ik zeggen.
@p.j.bams Sorry ook voor mijn late reactie, heb niet gezien dat je een reactie had gestuurd.
Het is mogelijk dat de telefoon een probleem heeft met het certificaat op de server. Een paar weken geleden waren er wat problemen bij QuoVadis, de CA (Certificate Authority) die aan Ziggo de certificaten levert. Ik zie op het forum dat er nog steeds apparaten zijn die certificaten van Ziggo niet vertrouwen als gevolg van dit probleem.
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.