Op mijn android telefoon wil ik een E-mailaccount (Ziggo) toevoegen aan Outlook (versie 4.2226.2) en dit lukt niet. Instellingen zijn conform gegevens van Ziggo. Gebruik IMAP, gegevens voor ingaande en uitgaande mail met poort zijn conform gesteld door Ziggo (automatisch al ingevuld). Ook beveiligingstype staat op StartTls.
Bij het bevestigen krijg ik de melding dat de verbinding met de mailserver is verlopen. Check je mailinstellingen.
Wat kan of moet ik nog aanpassen om dit probleem op te lossen?
Opgelost! Ga naar oplossing.
Zondag nog eens geprobeerd mijn mailadres op te halen na installatie van versie 4.2227.2, kreeg weer dezelfde melding.
Vanmorgen toch nog maar eens geprobeerd en warempel , zonder de geavanceerde knop te gebruiken, krijg ik mijn Ziggomail geïnstalleerd. Waarom een dag later wel...??
Bedankt voor het meedenken. Het is opgelost.
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Kijk eens of er een update is van de Outlook app?
Hier is het al 4.2227.1 op een Android telefoon.
Hallo Bert,
De laatste versie die ik via de Play Store kan downloaden/upgraden is de huidige versie 4.2226.2 van 13 juli.
gr F
Voor de versie mag het niet uit maken, ik heb hier ook 4.2226.2 op mijn Oppo telefoon en daar werkt het gewoon. Ben speciaal gaan testen.
Dus dat is ietwat vreemd. Ik heb alleen mijn email adres en wachtwoord hoeven intypen. De rest configureerde de app vanzelf en een testmail kon ik ook prima ontvangen.
Daarbij heb ik -geen- gebruik gemaakt van de schakelaar "geavanceerd" die heb ik gelaten voor wat het was. Wel even gekeken maar niets veranderd en toen weer uitgeschakeld. Werkt perfect.
Kun je hem eens verwijderen en opnieuw proberen aan te maken zoals ik het deed? Ook even dubbel controleren of het wachtwoord correct is.
Lukt nog altijd niet en krijg dezelfde melding "De verbinding met je mailserver is verlopen"
* De knop "geavanceerd" niet aangevinkt en vervolgens geprobeerd mijn ziggomail te koppelen. Hier wordt nog gevraagd "IMAP" of "POP3" . Hier moet ik kiezen voor IMAP, wachtwoord ingevuld en vervolgens weer de melding: "De verbinding met je mailserver is verlopen".
Nog andere opties?
* Ook heb ik Outlook verwijderd en daarna opnieuw geïnstalleerd, resultaat dezelfde melding.
En dat wachtwoord werkt wel via webmail?
Ja, webmail werkt prima.
Ik zie in de Play Store de laatste versie staan 4.2227.2
Kun je nog eens proberen die te installeren?
Ga ik doen versie 4.2227.2 installeren
Zondag nog eens geprobeerd mijn mailadres op te halen na installatie van versie 4.2227.2, kreeg weer dezelfde melding.
Vanmorgen toch nog maar eens geprobeerd en warempel , zonder de geavanceerde knop te gebruiken, krijg ik mijn Ziggomail geïnstalleerd. Waarom een dag later wel...??
Bedankt voor het meedenken. Het is opgelost.
Ja het kan raar lopen. Ik kreeg gisteren met die versie van de app, van een mail account wat niet van Ziggo was tot 3x toe een melding van een nieuwe mail, terwijl die mail er niet eens meer was. 🙂
Maar ook dat was opeens opgelost.
Fijn te horen dat het nu goed werkt.
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.