Vraag
Reacties
Oplossing
FredV1
Level 2

e-mail: verbinding met de mailserver is verlopen.

Op mijn android telefoon wil ik een E-mailaccount (Ziggo) toevoegen aan Outlook (versie 4.2226.2) en dit lukt niet. Instellingen zijn conform gegevens van Ziggo. Gebruik IMAP, gegevens voor ingaande en uitgaande mail met poort zijn conform gesteld door Ziggo (automatisch al ingevuld). Ook beveiligingstype staat op StartTls.

Bij het bevestigen krijg ik de melding dat de verbinding met de mailserver is verlopen. Check je mailinstellingen. 

Wat kan of moet ik nog aanpassen om dit probleem op te lossen?

0 Kudos
e-mail meldingen
Aan Uit
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
FredV1
Level 2
Topicstarter

Zondag nog eens geprobeerd mijn mailadres op te halen na installatie van versie 4.2227.2, kreeg weer dezelfde melding.

Vanmorgen toch nog maar eens geprobeerd en warempel , zonder de geavanceerde knop te gebruiken, krijg ik mijn Ziggomail  geïnstalleerd. Waarom een dag later wel...??

 

Bedankt voor het meedenken. Het is opgelost.

Bekijk in context

11 Reacties 11
Bert
Level 21
T.E.A.M.

Kijk eens of er een update is van de Outlook app?

Hier is het al 4.2227.1 op een Android telefoon.

0 Kudos
FredV1
Level 2
Topicstarter

Hallo Bert,

 

De laatste versie die ik via de Play Store kan downloaden/upgraden is de huidige versie 4.2226.2 van 13 juli.

gr F

0 Kudos
Richard G.
Level 16

Voor de versie mag het niet uit maken, ik heb hier ook 4.2226.2 op mijn Oppo telefoon en daar werkt het gewoon. Ben speciaal gaan testen.

Dus dat is ietwat vreemd. Ik heb alleen mijn email adres en wachtwoord hoeven intypen. De rest configureerde de app vanzelf en een testmail kon ik ook prima ontvangen.

 

Daarbij heb ik -geen- gebruik gemaakt van de schakelaar "geavanceerd" die heb ik gelaten voor wat het was. Wel even gekeken maar niets veranderd en toen weer uitgeschakeld. Werkt perfect.

 

Kun je hem eens verwijderen en opnieuw proberen aan te maken zoals ik het deed? Ook even dubbel controleren of het wachtwoord correct is.

FredV1
Level 2
Topicstarter

Lukt nog altijd niet en krijg dezelfde melding "De verbinding met je mailserver is verlopen"

 

* De knop "geavanceerd" niet aangevinkt en vervolgens geprobeerd mijn ziggomail te koppelen. Hier wordt nog gevraagd "IMAP" of "POP3" . Hier moet ik kiezen voor IMAP, wachtwoord ingevuld en vervolgens weer de melding: "De verbinding met je mailserver is verlopen".

Nog andere opties?

* Ook heb ik Outlook verwijderd en daarna opnieuw geïnstalleerd, resultaat dezelfde melding. 

0 Kudos
Richard G.
Level 16

En dat wachtwoord werkt wel via webmail?

0 Kudos
FredV1
Level 2
Topicstarter

Ja, webmail werkt prima.

0 Kudos
Rikst
Community Moderator
Community Moderator

Hoi @FredV1,
Onhandig dat het niet lukt met het instellen van de e-mail. Als je probleemloos kunt inloggen op webmail, dan is je account verder in orde en lijkt het echt mis te gaan met de instellingen in de app op je telefoon. @Bert, zou jij nog eens willen meekijken?

0 Kudos
Bert
Level 21
T.E.A.M.

Ik zie in de Play Store de laatste versie staan 4.2227.2

Kun je nog eens proberen die te installeren?

0 Kudos
FredV1
Level 2
Topicstarter

Ga ik doen  versie 4.2227.2 installeren

0 Kudos
FredV1
Level 2
Topicstarter

Zondag nog eens geprobeerd mijn mailadres op te halen na installatie van versie 4.2227.2, kreeg weer dezelfde melding.

Vanmorgen toch nog maar eens geprobeerd en warempel , zonder de geavanceerde knop te gebruiken, krijg ik mijn Ziggomail  geïnstalleerd. Waarom een dag later wel...??

 

Bedankt voor het meedenken. Het is opgelost.

Richard G.
Level 16

Ja het kan raar lopen. Ik kreeg gisteren met die versie van de app, van een mail account wat niet van Ziggo was tot 3x toe een melding van een nieuwe mail, terwijl die mail er niet eens meer was. 🙂

Maar ook dat was opeens opgelost.

 

Fijn te horen dat het nu goed werkt.