Edward.z

Level 1
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

e-mail instellingen (nieuwe iPad)

  • Mail account overbrengen naar nieuwe iPad.

 

De gegevens van mijn oude iPad (iOS 12.5.5) zijn overgebracht naar een nieuwe (iPadOS 15.4.1). De e-mail accounts zijn niet meegekomen.

Met aanwijzingen op ziggo.nl heb ik de twee xxx- en yyy@ziggo.nl accounts op de nieuwe iPad aangemaakt. Na inbrengen van het juiste wachtwoord stroomden de e-mailtjes binnen. Schijnbaar alles in orde.

Ook nieuwe mail komt binnen. Maar mail versturen lukt niet. Daarvoor heb ik nog steeds mijn oude iPad nodig.

Ik verdenk de SMTP instellingen. Die zien er vreemd uit.

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21923Likes

Dit zijn de juiste smtp instellingen: IMAP-, POP-, SMTP-instellingen | Klantenservice | Ziggo

 

Uitgaande serverinstellingen

  • server: smtp.ziggo.nl
  • serverpoort: 587
  • type versleuteling: STARTTLS, TLS of SSL
  • verificatie vereist: ja
  • gebruikersnaam: volledig e-mailadres
  • wachtwoord: je e-mailwachtwoord

Bekijk in context

9 Reacties 9
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21923Likes

Dit zijn de juiste smtp instellingen: IMAP-, POP-, SMTP-instellingen | Klantenservice | Ziggo

 

Uitgaande serverinstellingen

  • server: smtp.ziggo.nl
  • serverpoort: 587
  • type versleuteling: STARTTLS, TLS of SSL
  • verificatie vereist: ja
  • gebruikersnaam: volledig e-mailadres
  • wachtwoord: je e-mailwachtwoord
Niek1953

Level 2
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Dag Bert,

 

Ik heb in feite hetzelfde probleem. Ben begonnen met Bitwarden, wachtwoorden gewijzigd. Alles werkt. En dan plotseling kan ik geen mail meer verzenden met mijn Ipad. Het verzendteken, pijltje omhoog,  is ook grijs i.p.v blauw zoals anders. Instellingen uitgaande post staan precies zoals aangegeven, en toch werkt het niet. Extra vreemd, als ik een testmail die ik eerder aan mezelf stuurde nog eens doorstuur aan mezelf gaat dat wel!

S4R

Level 16
  • 2032Posts
  • 71Oplossingen
  • 1270Likes

Bij Apple wil het nog wel eens helpen om alles te verwijderen en daarna weer toevoegen.

Niek1953

Level 2
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Bedankt voor je tip. Net verwijderd en weer toegevoegd, instellingen gecontroleerd,, helaas. Hetzelfde probleem. 

S4R

Level 16
  • 2032Posts
  • 71Oplossingen
  • 1270Likes

Is dat je enige mailadres op de iPad? Staan er niet meer SMTP servers tussen?

Apple kan hier heel lastig mee zijn. Althans das mijn ervaring.

Niek1953

Level 2
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Heb alleen mijn ziggo account. Ik laat het nu ff liggen....Ben er al uren mee aan het stoeien, even wat anders! 

Jacob
Community Moderator
Community Moderator
  • 4139Posts
  • 338Oplossingen
  • 1663Likes

@Niek1953 hi Niek, ik snap het hoor. Soms het ''werk'' even laten liggen en dan daarna weer met frisse energie aan de slag.

Hoe staat het er nu voor? Heb je nog hulp nodig en zoja, wat zie je dan precies, waar loop je nu tegenaan?

Niek1953

Level 2
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Dag Jacob, er is in feite niets veranderd. Het probleem was en is zoals eerder beschreven. Ook heb ik het advies van S4R ook opgevolgd, ook geen resultaat. Voor mij blijft het een raadsel. Doorsturen naar mezelf gaat, maar een nieuwe e-mail verzenden dus niet. Te zien aan de grijze kleur dan van het pijltje. E-Mail komt ook gewoon binnen. En alle instellingen heb ik echt tot in den treure gecontroleerd en opnieuw ingevuld. Dus?  Ik verstuur mijn mail dus maar met de laptop, maar toch. 

Jacob
Community Moderator
Community Moderator
  • 4139Posts
  • 338Oplossingen
  • 1663Likes

@Niek1953 dankje voor de update, jammer dat het nog steeds niet lekker gaat.

Ik ben benieuwd of @S4R en/of wellicht @iMark hier een nuttige toevoeging voor hebben, kom er maar in! 

Uitgelicht topic