orthobasics

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

e-mail geblokkeerd vanwege mogelijke overschrijding

Hallo,

Als ik momenteel een relatief groot aantal (zakelijke) adressen tegelijk een bericht wil mailen, krijg ik de melding:

 

Verzenden van het bericht is mislukt.
Er is een fout opgetreden bij het verzenden van e-mail. De mailserver antwoordde:
SMTP503 Hourly ratelimit for your IP exceeded ;id=u95epFedS8jzou95epPVqY;sid=u95epFedS8jzo;mta=smtp2.tb;d=20230503;t=114802[CET];ipsrc=84.27.39.22;.
Controleer de berichtontvanger ‘knutzen@quicknet.nl’ en probeer het opnieuw.

 

Hierover is contact geweest met 2 medewerkers van Ziggo zakelijk, maar zij konden geen oplossing aanbieden. Dit is nooit eerder opgetreden. Kan het e maken hebben met de nieuw ingevoerde instellingen zoals door Ziggo is aanbevolen? Ik werk met Thunderbird. Verve;lende is dat nu alle uitgaande mail is geblokkeerd om dat een zekere uur-limiet zou zijn overschreden.

Hoe is dit op te lossen?

 

2 Reacties 2
Ronihd

Level 18
T.E.A.M.
  • 8181Posts
  • 311Oplossingen
  • 3210Likes

Hoi, 
Welkom op dit klanten helpen klanten forum van Ziggo.

 

Dit zijn de limieten, verstuur je er nu meer als voorheen ? 

 

Ronihd_0-1683293453347.png

En mogelijk is dit ook een oorzaak ? 

Ronihd_1-1683293621972.png

 

Of er verder een uur limiet op zit weet ik niet, daar heb ik zelf niet eerder van gehoord.

 

orthobasics
Topicstarter
Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Dank voor de info.
Maar volgens Ziggo:
Er is een ratelimit (200) ingesteld op hoeveel email er per uur verstuurd mag worden bij een particuliere aansluiting. Wij adviseren u, om als u veel email wilt versturen, dit in blokken te doen.

 

Men beweert dat dit altijd zo geweest is - het komt er op neer dat we niet zo moeten zeuren over deze gratis dienst via hun SMTP-server...
In het verleden nooit last gehad van deze m.i. belachelijke beperking. Er moeten maar een aparte e-mailserver gaan gebruiken. We versturen incidenteel e-mails aan onze klanten, tussen de 800 en 900 en ook wel mails vanwege een vereniging. Ging altijd goed en nu ineens niet meer. Vreemde zaak. Om voor 10 - 12 mails per jaar die dit quotum overschrijden een aparte e-maildienst te moeten nemen vind ik ridicuul. Met een zakelijk abonnement moet het toch niet zo zijn dat je nauwelijks een wat grotere hoeveelheid mail ineens kan sturen als bedrijf(je). Als men spam wenst te beperken is dat begrijpelijk, maar dat gaat meestal met vele duizenden tegelijk.

Uitgelicht topic