Wlmpie wrote:
Wel jammer dat Ziggo soms onterecht je mail blokkeert.
Als je een ip-camera hebt die alarmmeldingen kan mailen en een beetje te gevoelig staat ingesteld, dan wordt, na een nachtje regen met heel veel alarmmailtjes, ook je mail geblokkeerd.
Dit is eigenlijk onzinnig. Ziggo noemt dat Spam, maar Spam gaat nooit naar maar 1 emailadres, maar juist naar heel veel adressen. Maar daar checkt Ziggo niet op, die kijken alleen maar naar het aantal mailtjes.
Erg jammer dat ze niet een wat slimmer "spam- algoritme” hebben.
Ik weet niet of het in mijn geval onterecht was. Wat ik wel weet is dat als je een dergelijk bericht van Ziggo ontvangt, dat je dan meteen twijfelt aan de echtheid ervan. Na even googlen weet je waar je op kunt letten, maar toch… En dit was de reden volgens Ziggo:
“ Ons e-mailbeveiligingssysteem heeft gedetecteerd dat uw account gehackt is. We hebben uit voorzorg uw e-mailaccount geblokkeerd voor het versturen van e-mail. Er is namelijk, in korte tijd, vanuit meerdere landen gebruik gemaakt van uw e-mailaccount.”
Overigens, de volgende melding heb ik geen enkele keer ontvangen, toen ik tevergeefs probeerde te mailen:
“Bij het versturen van een bericht zult u de volgende melding krijgen:
"Beveiligings alarm! Uw account is geblokkeerd voor uitgaande e-mail. U hebt hierover een e-mail van Ziggo ontvangen. Controleer uw inbox voor verdere instructies”
Hier mag Ziggo wat mij betreft nog eens goed naar kijken. Waarom ontvangen (sommige) klanten die melding niet? En wat verander je dan dus aan deze communicatie? Want doordat je die melding niet krijgt, ga je nog meer twijfelen aan de echtheid van de mail.