yuci

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 6Likes

e-mail blokkade opheffen. Stap voor stap

Stap 1 email deblokkeren:

1. Ga naar www.ziggo.nl

2. Boven aan staat "Mijn Ziggo"

3. Druk op "inloggen"

4. Druk op "logingegevens opvragen" onder "nu inloggen"

5. Bent u uw gebruikersnaam kwijt? Druk dan op "login opvragen". Dit staat naast "wachtwoord kwijt" om eerst de gebruikersnaam van uw mijn Ziggo te achterhalen. Als je je gebruikersnaam moeten achterhalen moet u uw klantnummer, postcode en huisnummer bij de hand hebben om deze in te voeren.

6. Er achter gekomen wat uw gebruikersnaam is? ga nogmaals naar "logingegevens opvragen"

7. Ga vervolgens naar het stukje "wachtwoord kwijt" om daar uw achterhaalde gebruikersnaam in te vullen

8. Druk op "ga verder" om vervolgens je postcode erbij op te geven.

9. Hierdoor krijg je de keuze om het wachtwoord van je mijn Ziggo aan te passen. je hebt meerdere keuze hiervoor.

10. Klik uw voorkeur aan en druk op "ga verder"

11. hierna gaat via een SMS, mail of brief een mogelijkheid toe om uw mijn Ziggo wachtwoord aan te passen

12. Het wachtwoord is aangepast!!







Stap 2 email deblokkeren:



1. Login in uw “mijn Ziggo” nadat u het wachtwoord heeft aangepast via de link

2. Ga naar het kopje "internet en wifi" onder "mijn producten"

3. Scroll naar beneden tot u e-mailadressen ziet staan

4. Klik op wachtwoord beheren of alias en wachtwoord beheren achter de mail die geblokkeerd is

5. Voer een sterk wachtwoord in

6. De mail is gedeblokkeerd!! 🙂
32 Reacties 32
Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23611Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7505Likes
Hele nuttige Tip, dank je voor de uitleg.:slight_smile:
Vana

Level 4
  • 115Posts
  • 1Oplossingen
  • 19Likes

Vraagje. Als je dit hebt gedaan, is het dan een kwestie van afwachten, wordt je account vanzelf gedeblokkeerd?

Tom.

Level 18
  • 5481Posts
  • 205Oplossingen
  • 1222Likes

@Vana 

Klopt!

Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23611Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7505Likes

@Vana  even afwachten en anders kan een moderator altijd even in het systeem kijken en je helpen.

 

Zet even in je profiel postcode en huisnummer.

Klik hier om je postcode en huisnummer in je profiel te zetten. 

Op de pagina iets naar beneden scrollen. 

Vana

Level 4
  • 115Posts
  • 1Oplossingen
  • 19Likes
Tom. wrote:

@Vana

Klopt!

Ok, dank. Wat een snelle reactie.

Op m’n desktop kan ik weer mails ontvangen en versturen. Op m’n iPad niet (en ja, ook daar m’n email wachtwoord gewijzigd). ?Vandaar...

Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23611Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7505Likes

Je antwoord gekruist maar goed te zien dat het weer werkt ???

Vana

Level 4
  • 115Posts
  • 1Oplossingen
  • 19Likes
Dave- wrote:

@Vana  even afwachten en anders kan een moderator altijd even in het systeem kijken en je helpen.

 

Zet even in je profiel postcode en huisnummer.

Klik hier om je postcode en huisnummer in je profiel te zetten. 

Op de pagina iets naar beneden scrollen. 


Ok, ik wacht nog even af dan…. Dank!

Vana

Level 4
  • 115Posts
  • 1Oplossingen
  • 19Likes
Dave- wrote:

Je antwoord gekruist maar goed te zien dat het weer werkt ???

Deels dan. Op m’n iPad nog niet…. Maar jeetje, wat zijn jullie snel zeg met reageren vandaag. Heb trouwens nav je vraag m’n postcode en huisnr ingevuld. Toen ben ik gestopt. Want wist niet zeker of dat witte ding dat ik heb een connectbox is....

Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23611Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7505Likes
Vana wrote:
Dave- wrote:

Je antwoord gekruist maar goed te zien dat het weer werkt ???

Deels dan. Op m’n iPad nog niet…. Maar jeetje, wat zijn jullie snel zeg met reageren vandaag. Heb trouwens nav je vraag m’n postcode en huisnr ingevuld. Toen ben ik gestopt. Want wist niet zeker of dat witte ding dat ik heb een connectbox is....

Witte ding is connect box maar in je profiel hier op de community bedoelde ik.

 

Postcode huisnummer is al genoeg, moderators zijn Ziggo medewerkers die gegevens erbij kunnen halen.

 

wat gaat er verkeerd op de ipad met de e-mail hier werkt het wel, welke software gebruik je op de ipad welke ipadOS ?

Vana

Level 4
  • 115Posts
  • 1Oplossingen
  • 19Likes
Dave- wrote:
Vana wrote:
Dave- wrote:

Je antwoord gekruist maar goed te zien dat het weer werkt ???

Deels dan. Op m’n iPad nog niet…. Maar jeetje, wat zijn jullie snel zeg met reageren vandaag. Heb trouwens nav je vraag m’n postcode en huisnr ingevuld. Toen ben ik gestopt. Want wist niet zeker of dat witte ding dat ik heb een connectbox is....

Witte ding is connect box maar in je profiel hier op de community bedoelde ik.

 

Postcode huisnummer is al genoeg, moderators zijn Ziggo medewerkers die gegevens erbij kunnen halen.

 

wat gaat er verkeerd op de ipad met de e-mail hier werkt het wel, welke software gebruik je op de ipad welke ipadOS ?

Ja, ik begreep dat je hier in het profiel op de community’s bedoelde, maar de vraag erna ging over het modem… vandaar. Heb het dus gelaten bij postcode en huisnr.

ik gebruik iOS 13.5.1. Ik moet nog updaten naar iOS 14, maar dat moest ik eerder vandaag ook, en toen kon ik wel mailen en mails ontvangen.

 

Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23611Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7505Likes

Je hebt best kans bij de update dat ipad het weer doet want er zijn problemen geweest met de Mail app. Heb zelf met de public beta testen geen mails kunnen verzenden. Maar met de nieuwe IpadOS is het probleem verholpen.

Beste kan je naar instellingen, naar de Mail App en dan de inactieve accounts en huidige even verwijderen dan na de update naar IpadOS 14 Mail weer instellen

 

E-mail instellen op iphone en ipad

 

Voor instellen kan je ook deze iptie doen

 

 

 

 


 

Vana

Level 4
  • 115Posts
  • 1Oplossingen
  • 19Likes

Het werkt! Ik weet het nu niet meer zeker waardoor, maar na wat prutsen werkt het weer. O.a. 2x m’n iPad herstart (harde reset). En zowel bij de inkomende als de uitgaande server het wachtwoord gewijzigd. Ik twijfel of ik dat eerst op beide plekken had gedaan.

Vana

Level 4
  • 115Posts
  • 1Oplossingen
  • 19Likes

Lees je instructie nu pas Dave. Maar het werkt dus. En die iOS 14 ga ik zeker nog installeren.

Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23611Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7505Likes

Blij dat het werkt

komt zekers goed @Vana 

Wlmpie

Level 11
  • 532Posts
  • 11Oplossingen
  • 174Likes

Wel jammer dat Ziggo soms onterecht je mail blokkeert.

Als je een ip-camera hebt die alarmmeldingen kan mailen en een beetje te gevoelig staat ingesteld, dan wordt, na een nachtje regen met heel veel alarmmailtjes, ook je mail geblokkeerd.

Dit  is eigenlijk onzinnig. Ziggo noemt dat Spam, maar Spam gaat nooit naar maar 1 emailadres, maar juist naar heel veel adressen. Maar daar checkt Ziggo niet op, die kijken alleen maar naar het aantal mailtjes.

Erg jammer dat ze niet een wat slimmer "spam- algoritme” hebben.

Vana

Level 4
  • 115Posts
  • 1Oplossingen
  • 19Likes
Wlmpie wrote:

Wel jammer dat Ziggo soms onterecht je mail blokkeert.

Als je een ip-camera hebt die alarmmeldingen kan mailen en een beetje te gevoelig staat ingesteld, dan wordt, na een nachtje regen met heel veel alarmmailtjes, ook je mail geblokkeerd.

Dit  is eigenlijk onzinnig. Ziggo noemt dat Spam, maar Spam gaat nooit naar maar 1 emailadres, maar juist naar heel veel adressen. Maar daar checkt Ziggo niet op, die kijken alleen maar naar het aantal mailtjes.

Erg jammer dat ze niet een wat slimmer "spam- algoritme” hebben.


Ik weet niet of het in mijn geval onterecht was. Wat ik wel weet is dat als je een dergelijk bericht van Ziggo ontvangt, dat je dan meteen twijfelt aan de echtheid ervan. Na even googlen weet je waar je op kunt letten, maar toch… En dit was de reden volgens Ziggo:

“ Ons e-mailbeveiligingssysteem heeft gedetecteerd dat uw account gehackt is. We hebben uit voorzorg uw e-mailaccount geblokkeerd voor het versturen van e-mail. Er is namelijk, in korte tijd, vanuit meerdere landen gebruik gemaakt van uw e-mailaccount.” 

 Overigens, de volgende melding heb ik geen enkele keer ontvangen, toen ik tevergeefs probeerde te mailen:

“Bij het versturen van een bericht zult u de volgende melding krijgen:
"Beveiligings alarm! Uw account is geblokkeerd voor uitgaande e-mail. U hebt hierover een e-mail van Ziggo ontvangen. Controleer uw inbox voor verdere instructies”

Hier mag Ziggo wat mij betreft nog eens goed naar kijken. Waarom ontvangen (sommige) klanten die melding niet? En wat verander je dan dus aan deze communicatie? Want doordat je die melding niet krijgt, ga je nog meer twijfelen aan de echtheid van de mail.

 

 

Gdraanen

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
yuci wrote:

Stap 1 email deblokkeren:

1. Ga naar www.ziggo.nl

2. Boven aan staat "Mijn Ziggo"

3. Druk op "inloggen"

4. Druk op "logingegevens opvragen" onder "nu inloggen"

5. Bent u uw gebruikersnaam kwijt? Druk dan op "login opvragen". Dit staat naast "wachtwoord kwijt" om eerst de gebruikersnaam van uw mijn Ziggo te achterhalen. Als je je gebruikersnaam moeten achterhalen moet u uw klantnummer, postcode en huisnummer bij de hand hebben om deze in te voeren.

6. Er achter gekomen wat uw gebruikersnaam is? ga nogmaals naar "logingegevens opvragen"

7. Ga vervolgens naar het stukje "wachtwoord kwijt" om daar uw achterhaalde gebruikersnaam in te vullen

8. Druk op "ga verder" om vervolgens je postcode erbij op te geven.

9. Hierdoor krijg je de keuze om het wachtwoord van je mijn Ziggo aan te passen. je hebt meerdere keuze hiervoor.

10. Klik uw voorkeur aan en druk op "ga verder"

11. hierna gaat via een SMS, mail of brief een mogelijkheid toe om uw mijn Ziggo wachtwoord aan te passen

12. Het wachtwoord is aangepast!!







Stap 2 email deblokkeren:



1. Login in uw “mijn Ziggo” nadat u het wachtwoord heeft aangepast via de link

2. Ga naar het kopje "internet en wifi" onder "mijn producten"

3. Scroll naar beneden tot u e-mailadressen ziet staan

4. Klik op wachtwoord beheren of alias en wachtwoord beheren achter de mail die geblokkeerd is

5. Voer een sterk wachtwoord in

6. De mail is gedeblokkeerd!! ?

Wachtwoord reset …. is niet hetzelfde als een afzender (de)blokkeren, daarvoor moet waarschijnlijk iemand aan de ziggo kan een ‘blacklist ip’ herkomst weer goedkeuren !

Gianna
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2553Posts
  • 180Oplossingen
  • 346Likes

Goedemiddag @Gdraanen

Ik denk dat je het verkeerd hebt gelezen. Kan dit kloppen? De instructies die @yuci helder en duidelijk heeft uitgetypt (SUPER! ) gaan niet over het (de)blokkeren van een afzender, maar zijn de stappen die je moet uitvoeren als je een SMTP blokkade op je e-mailadres hebt gekregen en hoe je deze weer kunt opheffen. 

ZWANIE34

Level 3
  • 23Posts
  • 2Oplossingen
  • 2Likes

Ik weet dat het een oud topic is maar voor mij actueel. Na dagen geen uitgaande mail vanwege blokkade door 'hack' heb ik nu het ww aan kunnen passen.

Is het nu afwachten of zou de deblokkade direct in moeten gaan? Anders gaat er namelijk bij mij iets niet goed want ik kan nog steeds geen e-mails verzenden (gebruikersnaam of wachtwoord onjuist).

Uitgelicht topic