Met de functie voor automatische suggesties kun je je zoekresultaten snel verfijnen doordat mogelijke overeenkomsten wordt voorgesteld terwijl je typt.
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
vorige keer hebben we gekeken naar DNS in relatie tot het pad met packetloss. Het is echter zo dat ik deze software gebruik voor mijn werk. En als ik via mijn werk een VPN opzet dan dwingen zij een bepaalde set DNS servers af.
Een feit is dat dit pad, via seabone.net Amsterdam packetloss heeft naar de Ziggo core, ik zou graag daarop focussen. Zouden we per mail met de Akamai engineer kunnen schakelen, waar de vorige keer de case voor geopend was?
Een PB ligt aan de persoon zelf hoe hij deze hebt ingesteld en als ie je niet volgt dan kan je ook niks sturen.
Een Tag wat je met mijn naam doet wel, zo reageer ik weer op jou die werkt wel, maar door drukte bij Ziggo misschien wel de community gezien, kan het zijn dat ie later reageert of door drukte dat het langer duurt.
Ik als Super Expert sta in contact met de moderators, meer dan dat kan ik niet doen dan hem berichten.
In smokeping zie je perfect wanneer het defect is (blauw= packetloss) en groen is (OK). Bijzonder genoeg lijkt het overdag (tijdens werktijden) vaker defect dan savonds.
vorige keer hebben we gekeken naar DNS in relatie tot het pad met packetloss. Het is echter zo dat ik deze software gebruik voor mijn werk. En als ik via mijn werk een VPN opzet dan dwingen zij een bepaalde set DNS servers af.
Een feit is dat dit pad, via seabone.net Amsterdam packetloss heeft naar de Ziggo core, ik zou graag daarop focussen. Zouden we per mail met de Akamai engineer kunnen schakelen, waar de vorige keer de case voor geopend was?
Hi wopper, sorry dat ik hier nu pas aan toekom. Het is momenteel ontzettend druk.
Vorige keer was er geen packetloss onderweg, alleen op de eindbestemming (in het geval van de route via Seabone Amsterdam). Nu zeg je dat er packetloss optreedt tussen Ziggo en Seabone en dat is nieuw. Kun je opnieuw voorbeelden geven van de probleemroute om deze te kunnen analyseren?
Jullie engineer gaf aan packetloss op de eindbestemming/serverfarm
Ik heb seabone en akamai gemaild, 0 reactie.
Toen aangegeven bij KPN is het perfect, we betalen Ziggo voor werkend internet, niet alleen voor een modem in de meterkast.
Jij maakte toen de stap om echt toegevoegde waarde te leveren, en toen kwam er een Akamai ticket welke geïnitieerd was vanuit Ziggo.
In dat ticket ging het toen over DNS, en toewijzingen van de juiste akamai clusters welke horen bij een bepaalde ISP domein. Ongelukkig genoeg zaten we toen net in een "groene/werkende” periode waardoor e.a gerepareerd leek.
Verkeer lijkt inderdaad corrupt te raken in het Akamai gedeelte, als klant kom ik daar via mijn ISP Ziggo. Waardoor ik van mening ben dat jullie hier iets voor moeten ondernemen, hoe complext deze casus ook is.
next step: weer met Akamai in gesprek via Ziggo, om e.a. te laten onderzoeken. Mag van mij ook op de mail 1op1 met iemand van jullie op CC.
Zonder de route kan ik niets, ik kan nu immers niet eens zien welke eindbestemming je nu pingt. Kun je daar een recent voorbeeld van geven op het moment dat er problemen zijn waarin de hele route zichtbaar is?
Edit: Ik krijg wisselende IPs terug voor download2.vmware.com, en jij ook zie ik nu. Ik zie bv 104.108.178.98, die wordt gerouteerd via Duitsland Aorta. Het hangt inderdaad sterk af van welke je terug krijgt wat de routering wordt. Niet wegnemend dat je volledig gelijk hebt hierover aan de bel te trekken, zou ik denk even een host met goede routering in mijn Hosts file kloppen
Klopt Akamai is een content delivery network (CDN) en die kunnen vanaf meerdere plaatsen op het internet content aanbieden. Ze wisselen meerdere keren per dag van locatie (IP), en één van die paden is defect.
Ik kan die file zelf niet downloaden maar ik zal er ook eens een smokeping opzetten. Kunnen we die eens naast elkaar leggen. En een mtr naar de verschillende hosts.
@wopperIk heb vannacht 3 x een mtr laten lopen, 1000x met een interval van 25 seconden. Zie de resultaten hieronder. Bij mij geen rare uitschieters of loss op de eindhosts, ook niet op de host waar jij problemen ervaart. Ik weet het: moment opname. Ik zal ze vandaag overdag nog eens runnen. Mijn smokepings had ik niet goed in de config gezet, dus die moet ik even opnieuw doen, maar dit geeft eigenlijk al een goed beeld. Zij het niet grafisch in de tijd.
Juist tijd is een belangrijke factor in dit troubleshoot traject; het is er soms wel en soms niet. Met name overdag is het aanwezig, als het blauw is dan ervaar ik de loss: https://bit.ly/33cmi8t
Tijdens je pingtest op 9-9 tussen 10:29 en 10:39 is het ip-adres van de download2.vmware.com 2x verandert. De download liep tijdens deze test constant mee en was ook constant traag? Dan is onze focus op 104.81.140.32 als slechte host onterecht toch?