Ed1970

Level 2
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

download mega traag

Goedemiddag, zie al her en der vergelijkbare topics (maar wat een archief zeg.. ;), dus mogelijk is dit (snel..) op te lossen. Ziggo speedtest met 2 meter ethernetkabel aan Connectbox: 6 (!) Mbps, upload 7.2 - wifi sneller: (wat je snel noemt..) 10.7 download tegen 29.9 upload). Zou dus 300/30 moeten zijn? Kwam erachter nadat Mediabox alleen nog live tv laat zien, opnames zitten vol 'momentjes'.. Modem ingedoken, daar vind ik: 

Je Connect Box status
Draadloos (Actief - 2,4 en 5 GHz)
Internet (Verbonden (partial bonding DS)

dat laatste lijkt me niet goed, maar ik weet niet wat ik er aan kan doen. Ik voeg twee foto's toe uit de meterkast. Alvast dank voor de hulp! 

Oplossingen

Geaccepteerde oplossingen
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75174Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21922Likes

Ik zie een (bijna te) hoog binnenkomend signaal en veel verstoringen.

 

Ik vermoed dat dit een stuk beter kan worden als het modem niet meer achter de versterker aangesloten is.

 

Een modem hoort tegenwoordig niet meer achter een versterker, vanwege allerlei mogelijke problemen.

Ziggo kan je daarom gratis een splitter sturen met een nieuwe passende kabel naar je modem.

Bekijk in context

Erik S
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2262Posts
  • 356Oplossingen
  • 545Likes

Welkom nog, @Ed1970! De splitter en modemkabel zijn al besteld zie ik en komen je kant zo snel als mogelijk op. Houd je ons op de hoogte hier? 🙂

Bekijk in context

11 Reacties 11
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75174Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21922Likes

Om je binnenkomend en uitgaand signaal te kunnen beoordelen, kun je hier uit je modem de volledige pagina's van downstream en upstream waarden plaatsen met een schermafbeelding en de laatste dagen Netwerk historie?

Waar vind ik de up- en downstreamwaardes van mijn modem?

https://community.ziggo.nl/t5/Tips-van-Ziggo/Waar-vind-ik-de-up-en-downstreamwaarden-van-mijn-modem/... 

 

Een modem hoort tegenwoordig niet meer achter een versterker, vanwege allerlei mogelijke problemen.

Ziggo kan je daarom gratis een splitter sturen met een nieuwe passende kabel naar je modem.

Ed1970
Topicstarter
Level 2
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Dank voor de snelle reactie Bert! Netwerkhistorie van een uurtje geleden: 

Netwerk historie
Tijd Prioriteit Omschrijving
15-01-2022 16:29:58 notice Illegal - Dropped FORWARD packet: src=2a00:1450:4025:0402:0000:0000:0000:00bc MAC=27:90:FE:E0:19:86;CM-MAC=68:02:b8:77:79:e4;CMTS-MAC=00:27:90:fe:e2:3d;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
15-01-2022 16:28:23 notice MDD Recovery following MDD Loss;CM-MAC=68:02:b8:77:79:e4;CMTS-MAC=00:27:90:fe:e2:3d;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
15-01-2022 16:28:21 warning Lost MDD Timeout;CM-MAC=68:02:b8:77:79:e4;CMTS-MAC=00:27:90:fe:e2:3d;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
15-01-2022 16:28:13 notice MDD Recovery following MDD Loss;CM-MAC=68:02:b8:77:79:e4;CMTS-MAC=00:27:90:fe:e2:3d;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
15-01-2022 16:28:12 warning Lost MDD Timeout;CM-MAC=68:02:b8:77:79:e4;CMTS-MAC=00:27:90:fe:e2:3d;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
15-01-2022 16:27:52 notice Illegal - Dropped INPUT packet: src=95.217.31.46 MAC=00:27:90:FE:E0:19;CM-MAC=68:02:b8:77:79:e4;CMTS-MAC=00:27:90:fe:e2:3d;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
15-01-2022 16:27:22 notice MDD Recovery following MDD Loss;CM-MAC=68:02:b8:77:79:e4;CMTS-MAC=00:27:90:fe:e2:3d;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;

 

meer kon ik niet vinden in die historie

 

down/upstream:

 

Primaire Downstream Service Flow
SFID 6101
Maximale snelheid 64000000 bps
Maximum Traffic Burst 96000 bytes
Minimale snelheid 0 bps
SFID 6098
Maximale snelheid 10000000 bps
Maximum Traffic Burst 96000 bytes
Minimale snelheid 0 bps
SFID 932
Maximale snelheid 321000000 bps
Maximum Traffic Burst 42600 bytes
Minimale snelheid 0 bps

Primaire Upstream Service Flow
SFID 6094
Maximale snelheid 2000000 bps
Maximum Traffic Burst 2000 bytes
Minimale snelheid 0 bps
Maximum Concatenated Burst 2000 bytes
Roostertype Best effort
SFID 931
Maximale snelheid 32100000 bps
Maximum Traffic Burst 42600 bytes
Minimale snelheid 0 bps
Maximum Concatenated Burst 42600 bytes
Roostertype Best effort

Gebundelde upstream-kanalen
Kanaal Frequentie (Hz) Vermogen (dBmV) Symbol Rate (ksps) Modulatie Kanaalnummer
1 52000000 36 5.120 64qam 2
2 38400000 36 5.120 64qam 4
3 45200000 36 5.120 64qam 3
4 58800000 36 5.120 64qam 1

Gebundelde upstream-kanalen
Kanaal Kanaal soort T1 Timeouts T2 Timeouts T3 Timeouts T4 Timeouts
1 2.0 0 0 0 0
2 2.0 0 0 0 0
3 2.0 0 0 0 0
4 2.0 0 0 0 0

Gebundelde downstream-kanalen
Kanaal Frequentie (Hz) Vermogen (dBmV) SNR (dB) Modulatie Kanaalnummer
1 674000000 12 37 256qam 10
2 602000000 12 38 256qam 1
3 610000000 11 38 256qam 2
4 618000000 11 38 256qam 3
5 626000000 11 36 256qam 4
6 634000000 11 37 256qam 5
7 642000000 11 38 256qam 6
8 650000000 11 38 256qam 7
9 658000000 11 38 256qam 8
10 666000000 11 37 256qam 9
11 682000000 11 38 256qam 11
12 690000000 12 38 256qam 12
13 698000000 12 38 256qam 13
14 706000000 12 38 256qam 14
15 714000000 12 37 256qam 15
16 722000000 11 37 256qam 16
17 730000000 11 37 256qam 17
18 738000000 11 37 256qam 18
19 746000000 11 37 256qam 19
20 754000000 11 37 256qam 20
21 762000000 10 37 256qam 21
22 778000000 10 34 256qam 23
23 786000000 9 35 256qam 24

Gebundelde downstream-kanalen
Kanaal Locked Status RxMER (dB) Pre RS Errors Post RS Errors
1 Goed (Locked) 37.356 639956980 10067
2 Goed (Locked) 38.983 701267198 1895
3 Goed (Locked) 38.605 622148414 143
4 Goed (Locked) 38.605 701269205 2122
5 Goed (Locked) 36.387 621925341 2728
6 Goed (Locked) 37.636 701269560 1959
7 Goed (Locked) 38.605 701270439 2062
8 Goed (Locked) 38.605 701276173 2160
9 Goed (Locked) 38.983 701272410 2207
10 Goed (Locked) 37.636 701277034 2326
11 Goed (Locked) 38.605 701272910 2543
12 Goed (Locked) 38.605 701273518 2586
13 Goed (Locked) 38.605 622032493 106
14 Goed (Locked) 38.605 701278766 2561
15 Goed (Locked) 37.636 701260810 17891
16 Goed (Locked) 37.636 701268208 6855
17 Goed (Locked) 37.356 622021656 139
18 Goed (Locked) 37.636 701280535 2552
19 Goed (Locked) 37.356 701284165 2506
20 Goed (Locked) 37.356 701284968 2475
21 Goed (Locked) 37.636 701285438 2500
22 Goed (Locked) 34.346 2554354 270528
23 Goed (Locked) 35.595 6926343 671084

Connect Box status voor monteurs
Onderdeel Status Status
Ingesteld Downstream kanaal (Hz) 674000000 Goed (Locked)
Ingesteld Upstream kanaal (Hz) 52000000 Goed (Ranged)
Provisioning status Verbonden (partial bonding DS) Goed (Operational)

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75174Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21922Likes

Ik zie een (bijna te) hoog binnenkomend signaal en veel verstoringen.

 

Ik vermoed dat dit een stuk beter kan worden als het modem niet meer achter de versterker aangesloten is.

 

Een modem hoort tegenwoordig niet meer achter een versterker, vanwege allerlei mogelijke problemen.

Ziggo kan je daarom gratis een splitter sturen met een nieuwe passende kabel naar je modem.

Ed1970
Topicstarter
Level 2
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Dank Bert! Splitter en kabel zijn te vinden ergens op de site van Ziggo? 

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75174Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21922Likes

Een splitter en kabel kunnen je toegestuurd worden door een Ziggo moderator.

 

Dit is een klant helpt klant forum waar Ziggo moderators/medewerkers, zij hebben Ziggo voor hun naam staan, meestal binnen een werkdag (ma-vr) langskomen in ieder topic.

Erik S
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2262Posts
  • 356Oplossingen
  • 545Likes

Welkom nog, @Ed1970! De splitter en modemkabel zijn al besteld zie ik en komen je kant zo snel als mogelijk op. Houd je ons op de hoogte hier? 🙂

Ed1970
Topicstarter
Level 2
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Dat was de oplossing! Dank. Het werkt na weken weer naar behoren.

EagleForce

Level 4
  • 25Posts
  • 2Oplossingen
  • 8Likes

H, ik was zoekende naar probleem wat ik aantal weken ervaar. Bamelijk mijn downstream die enorm gekelderd is. Nu lees ik dit draadje en bij mij zit het modem ook achter de versterker geplaatst, zo door de monteur aangesloten trouwens jaar geleden. 

Blijkbaar kan dit de problemen dus veroorzaken?

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75174Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21922Likes

@EagleForce Al jaren geleden is dit ontdekt en is de standaard aansluitwijze gewijzigd in AOP => splitter uitgang 1 -> modem => splitter uitgang 2 -> versterker of coax kabel naar TV.

Daarom kan Ziggo je gratis een splitter + passende kabel naar je modem toesturen.

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31062Posts
  • 2181Oplossingen
  • 15501Likes

@EagleForce Als het modem via een versterker is aangesloten, maar de Rx power (vermogen downstream) desondanks te laag is (< -8 dBmV), dan is mogelijk de versterker defect of speelt een probleem buitenshuis c.q. tussen AOP en EV (straatkast). Omdat de monteur dit pas een jaar geleden zo aangesloten heeft, terwijl de normale aansluitwijze toen al modem op splitter i.p.v. versterker was, kan het zijn dat de Rx power op het AOP toen al (te) laag was en de monteur dit heeft omzeild door het modem op de versterker aan te sluiten. Een goede test is het modem tijdelijk direct op het AOP aansluiten en opnieuw de Rx power controleren, je hebt hiervoor wel een IEC/F-kabel (groen/rood) nodig.

David
Community Testspecialist
Community Testspecialist
  • 3329Posts
  • 321Oplossingen
  • 1527Likes

@EagleForce Een versterker hoeft niet per se problemen te veroorzaken maar is wel iets om uit te sluiten als er problemen zijn. Controleer of het ledje nog brandt op de versterker en probeer anders een andere 12 Volt adapter. 

Tobiastheebe heeft al een aantal goede suggesties gegeven. Mocht het niet lukken of helpen, voeg dan even een foto toe van hoe het nu aangesloten is. Voeg bij voorkeur ook je postcode en huisnummer toe aan je profiel, dan kan ik je modem controleren. 

Uitgelicht topic