MR_CHIP

Level 19
  • 11498Posts
  • 131Oplossingen
  • 3968Likes

docsis 3.1 upstream IUC's

dit is de inhoud van een privebericht vanuit mij naar Mariska 

 

zij raaddee mij aan toch een topic te openen al kan er waarschijnelijk niks aan gedaan worden vanwege dat docsis 3.1 nog niet volledig is uitgerold en verplaatst

 

@Paul zou jij misschien weer met mij meekunnen kijken 

 

inhoud

IUC's meldingen zijn nog niet minder geworden helaas en vooral tijdens gamen merk ik er soms wat van al is dat moeilijk te meten

 

dit antwoord kreeg ik van Tobias op bepaalde vragen die ik hem over mijn modem had gesteld 

Echter kan OFDMA ook latency spikes (als de IUC bijvoorbeeld naar 12 13 of 13 terugvalt) of uitval (bijvoorbeeld T2 timeouts of mislukkende ranging) veroorzaken.

 

mij vraag is aangezien mijn OFDMA upstream kanaal IUC idd vaak terugvalt tot de laatste 12/13 getal

 

of hier toch nog op een andere niveau naar gekeken kan worden (liefst zonder monteur aangezien hier alles qua waardes echt ok is en ook tijdje geleden is doorgemeten door een netwerkmonteur) of eventueel navragen

bij Paul of bij dat TOP team geen idee of jullie dat zelf kunnen

 

 

ik hoor graag de mogelijkheden van je, sorry als ik dit niet via deze weg mag vragen maar heb al best wat topics gehad en die draaien toch vaak uit op een monteur nu sta ik daar gerust voor open alleen dat veranderen van IUC's gebeurt op random momenten

Uitgelicht
Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19165Reacties
  • 1373Oplossingen
  • 7273Likes

Goedemiddag allemaal,

Op verzoek van de topicstarter sluiten we dit topic. Een groot deel van de gebruikers in dit topic heeft ook een eigen topic waarmee zijn of haar vraag/probleem verder door ons opgepakt wordt. Ervaar je wel problemen, en heb je nog geen eigen topic? Dan is het verzoek alsnog een eigen topic te starten zodat je vraag de volledige aandacht heeft en zaken niet door elkaar gaan lopen. 

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19165Reacties
  • 1373Oplossingen
  • 7273Likes

Goedemiddag allemaal,

Op dit moment zijn ons netwerkengineers nog druk bezig met het testen t.b.v. het onderzoek. Ik heb helaas nog niet meer informatie maar we houden jullie op de hoogte zodra er een concrete ontwikkeling is. 

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19165Reacties
  • 1373Oplossingen
  • 7273Likes

@MR_CHIP Helaas is er nog geen termijn te geven. Het onderzoek loopt op dit moment en zodra er meer duidelijk is verwacht ik dat hier meer over te zeggen valt. Daar is het op dit moment nog te vroeg voor. Zodra we meer weten horen jullie het uiteraard van ons. 

487 Reacties 487
Pasi

Level 18
  • 9855Posts
  • 493Oplossingen
  • 5477Likes

@MR_CHIP : misschien als TS een logje maken met welke tools ( linkjes en hoe ) hier allemaal gebruikt worden.

Zo gebruiken we allemaal dezelfde tools, hebben allemaal dezelfde soort rapportages met direct vergelijkbare inhoud.

En dat maakt het voor de lezers hier in dit draadje, gemakkelijker om hun logs ook hier te plaatsen ( en zo misschien nog meer info te krijgen ).

 

MR_CHIP
Topicstarter
Level 19
  • 11498Posts
  • 131Oplossingen
  • 3968Likes

het modem log is bij elk modem hetzelfde

 

alleen de weg ernaar toe is soms verschillende per modem maar ik kan wel effe een stappen plan maken hoe het bij de connectboxen gaat 

Maximiliaan

Level 5
  • 54Posts
  • 1Oplossingen
  • 12Likes

Klopt, ik heb sowieso problemen met hoge latentie.

miker89

Level 7
  • 141Posts
  • 1Oplossingen
  • 54Likes

Helemaal niet zo’n gek idee. Ik stel voor om inderdaad even de verschillende manieren om het event log te benaderen te plaatsen op dit forum.

 

De tools die in mijn ogen verder van waarde kunnen zijn, zijn de volgende:

 

Pingplotter:

https://www.pingplotter.com

Hiermee is goed te zien wat er op het netwerk allemaal afspeelt.

 

Puma 6 test:

http://www.dslreports.com/tools/puma6

Dit is volgens mij de eerste “officiële” test. Niet de kloon van ayufan. Het makkelijkste is denk ik dan ook dat er van deze gebruik gemaakt wordt.

 

Bedankt alvast aan iedereen die hier aan meewerkt! 

 

@MR_CHIP  Ik ben op dit moment even niet in staat om de verschillende manieren op te zoeken maar kan daar vanavond wel mee helpen mocht het jou ook niet eerder lukken.

MR_CHIP
Topicstarter
Level 19
  • 11498Posts
  • 131Oplossingen
  • 3968Likes

wordt gewaardeerd kan het zelf niet doen ben voorlopig aan het werk 😉

MR_CHIP
Topicstarter
Level 19
  • 11498Posts
  • 131Oplossingen
  • 3968Likes

Stappenplan modem log delen tbv onderzoek

stap1

ga naar 192.168.178.1

login op het modem met wachtwoord

stap2

robinjoo19_0-1668007498123.png

druk hier op geavanceerd

dan hulpmiddelen

dan netwerkstatus

 

en daar zie je verschillende dingen staan

robinjoo19_1-1668007542334.png

ga dan naar netwerk historie

en kopieer alle regels die je daar zien, vooral als het zoals je hierboven kunt zien""US profile assignment change" meldingen zijn

 

Verwijderd account
Niet van toepassing

Hierbij ook nog de Puma 6 test waarbij het netwerk idle is(wifi uitgezet en maar 1 ethernet(cat6) kabel verbonden):

Visser__0-1668008556264.png

Bij de vorige test was ik niet zeker of het netwerk wel idle was.

miker89

Level 7
  • 141Posts
  • 1Oplossingen
  • 54Likes

Ook niet echt top. Zou het mogelijk te maken kunnen hebben of je in voormalig upc gebied zit of niet? Zelf zit ik in voormalig upc gebied.

Verwijderd account
Niet van toepassing

Dat lijkt me niet.Maar ik woon wel in Fupc.

 

MR_CHIP
Topicstarter
Level 19
  • 11498Posts
  • 131Oplossingen
  • 3968Likes

ik zit zelf in voormalig upc gebied 

maar dit zou niet meer mogen uitmaken, het heeft er denk ik deels mee te maken of je een docsis 3.1 modem heb met als toevoeging ofdma

 

als het goed is zijn nu alle kanalen set's gelijk aan elkaar toch @tobiastheebe ?

Verwijderd account
Niet van toepassing

@MR_CHIP,

Maar hoe zit het dan met de 4 of 6 upstream kanalen, is dat dan niet meer afhankelijk van Fziggo of Fupc?Is het dan beide nu 6?

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31061Posts
  • 2181Oplossingen
  • 15501Likes

In fUPC is de US-configuratie nu inderdaad gelijk aan fZiggo, bij de introductie van OFDMA zijn de 'onderste' twee ATDMA-kanalen (meestal 3,2 MHz en 2,56 Msps) geschrapt waaraan fUPC altijd herkend kon worden. Zowel in fUPC als fZiggo is de configuratie nu 1× OFDMA + 4× ATDMA.

miker89

Level 7
  • 141Posts
  • 1Oplossingen
  • 54Likes

Mijn puma testen zijn altijd slecht geweest. Lang voordat het ofdma kanaal erbij kwam.

MR_CHIP
Topicstarter
Level 19
  • 11498Posts
  • 131Oplossingen
  • 3968Likes

bij mij zijn die puma testen zeker bedraad altijd strak groen geweest nu is het allemaal wat wisselend geweest

miker89

Level 7
  • 141Posts
  • 1Oplossingen
  • 54Likes

Oké duidelijk. Het kwam ineens in me op dus dacht vraag het even na.

MR_CHIP
Topicstarter
Level 19
  • 11498Posts
  • 131Oplossingen
  • 3968Likes

@Paul er is zeker geen termijn al te geven met wanneer het gehele probleem opgelost is ?

 

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19165Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7273Likes

@MR_CHIP Helaas is er nog geen termijn te geven. Het onderzoek loopt op dit moment en zodra er meer duidelijk is verwacht ik dat hier meer over te zeggen valt. Daar is het op dit moment nog te vroeg voor. Zodra we meer weten horen jullie het uiteraard van ons. 

miker89

Level 7
  • 141Posts
  • 1Oplossingen
  • 54Likes

Ik ben bang dat er nog helemaal geen duidelijkheid is waardoor wij deze problemen ervaren. Hoop dat ik het mis heb maar verwacht zo 123 nog geen oplossing.

MR_CHIP
Topicstarter
Level 19
  • 11498Posts
  • 131Oplossingen
  • 3968Likes

dat dacht ik al helaas naja hopen dat we snel meer weten

 

naja ben in ieder geval blij dat hier actief naar gekeken wordt en niet wordt afgedaan met een storingsmonteur oid  🙂

PatrickDB1

Level 7
  • 133Posts
  • 1Oplossingen
  • 60Likes

Wellicht treed er bij willekeurige mensen problemen op na de uitrol van 3.1
Ofwel zij krijgen een fenomeen op hun internetgebruik wat wel of niet te achterhalen valt door Ziggo.

Uiteraard is het bedrijf in een rap tempo aan het innoveren met hun netwerk om klanten verlies tegen te gaan vanwege uitrol van glasvezel.

Daarom juist goed om aan de bel te trekken en hun hier over in te lichten.
Ookal lijken de problemen vaag en dat komt ook vaag over.
Zoals bij mij haperend internet, Zie in mijn log dat de ping prima is, maar daarin tegen de jitter heeft pieken en dalen.

Vermoedelijk kunnen zij je ook niet binnen een aantal dagen of weken antwoord geven.
Ook vanwege protocollen. 

Uitgelicht topic