Vraag
Reacties
Oplossing
zpj
Level 2

dhsp reservation op router Cisco EPC 3928 Wi-Fi

Hallo,

T.b.v. SmartHome wil ik een aantal IP adressen van mijn Smart apparaten in mijn router "vastzetten" (dhcp reservation). Ik heb Ziggo router Cisco EPC 3928 Wi-Fi. 

Mijn vraag:

Hebben jullie een instructie voor het "vastzetten" van IP adressen in mijn router?

Met vriendelijke groeten,

zpj

0 Kudos
e-mail meldingen
Aan Uit
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
tobiastheebe
Level 20
T.E.A.M.
  1. Log in op de webinterface van het modem via 192.168.178.1, de standaard geconfigureerde gebruikersnaam en wachtwoord zijn resp. ziggo en draadloos.
  2. Klik op Geavanceerde instellingen, ga vervolgens naar de pagina Setup, tabblad Lan Setup en klik op Pre-Assigned DHCP IP Addresses.
  3. Voer het MAC-adres van het apparaat en het gewenste IP-adres voor de statische lease in en klik op Add Static IP. Verbindt het apparaat opnieuw of laat het een nieuwe DHCP-lease ophalen. Let op: als het apparaat beschikt over meerdere interfaces (ethernet en Wi-Fi), dan zijn er ook meerdere MAC-adressen. Het MAC-adres kan worden opgezocht na klikken op Connected Devices Summary en wordt meestal ook vermeld op een label op het apparaat.

Bekijk in context

6 Reacties 6
tobiastheebe
Level 20
T.E.A.M.
  1. Log in op de webinterface van het modem via 192.168.178.1, de standaard geconfigureerde gebruikersnaam en wachtwoord zijn resp. ziggo en draadloos.
  2. Klik op Geavanceerde instellingen, ga vervolgens naar de pagina Setup, tabblad Lan Setup en klik op Pre-Assigned DHCP IP Addresses.
  3. Voer het MAC-adres van het apparaat en het gewenste IP-adres voor de statische lease in en klik op Add Static IP. Verbindt het apparaat opnieuw of laat het een nieuwe DHCP-lease ophalen. Let op: als het apparaat beschikt over meerdere interfaces (ethernet en Wi-Fi), dan zijn er ook meerdere MAC-adressen. Het MAC-adres kan worden opgezocht na klikken op Connected Devices Summary en wordt meestal ook vermeld op een label op het apparaat.
Richard G.
Level 16

Ik zou eens vragen of dat modem inmiddels niet aan vervanging toe is.

Temeer daar je maar beperkt reserveringen kunt opgeven bij de Cisco 3925 en 3928.

De ervaring hier is dat als je er net een paar teveel doet dan willen die nog wel eens graag spontaan hun instelling van te reserveren ip adressen verliezen.

Met een TC of een Connectbox is dat probleem er niet.

tobiastheebe
Level 20
T.E.A.M.

De EPC3928AD wordt als 8×4-modem binnen afzienbare tijd hoe dan ook automatisch vervangen.

zpj
Level 2
Topicstarter

Dank je wel = het werk zeer goed :):):). Ik had het nooit gevonden.

groeten,

zpj

zpj
Level 2
Topicstarter

Dank je wel voor reactie => ik wacht voor Ziggo actie.

groeten,

zpj

0 Kudos
zpj
Level 2
Topicstarter

Dank je wel voor reactie :):)

groeten,

zpj

0 Kudos