1
Vraag
2
Reageer en help mee
Boiter

Level 2
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

dhcp door C7 booster (???)

Goedemorgen,  ik had meerdere (5) tp link deco schotels maar had veel problemen hiermee. Deze allemaal losgekoppelt en de ziggo router eerst maar weer alleen aangesloten. Wifi dekking was te gering dus de Booster C7 (die ooit geleverd is) weer eens aangesloten. Als de ziggo modem alleen draait gaat alles goed met dhcp, beginnend met 192.168.1.x . Apparatuur in huis valt binnen deze range. ( ivm mac adres gekoppeld aan ipadres in modem ivm camera's, nas etc) Nadat de C7 is aangesloten heb ik ineens na enkele aanpassingen gedaan te hebben ineens geen toegang meer tot de modem op 192.168.1.1 en krijg ik op wifi een ip adres beginnend met 169.254.71.xx.  Hierdoor werkt er vanalles niet in huis. Het lijkt erop alsof de C7 ineens als dhcp server gaat werken, maar die instelling is niet te vinden. Ook is het daarna onmogelijk nog bij de instellingen van de C7 te komen middels http://ziggo-ap.

Waar gaat dit mis? En kunnen jullie helpen. De telefonische helpdesk lukte dit niet.

4 Reacties 4
tobiastheebe

Level 20
Super Expert
  • 19793Posts
  • 1315Oplossingen
  • 9371Likes

Een APIPA-adres (169.254) geeft aan dat geen DHCP-server bereikt kan worden of de betreffende DHCP-server niet (correct) reageert.

Op de C7 zou je een van de gele 'LAN'-poorten moeten gebruiken, ook al fungeert de C7 puur als access point.

Bert

Level 21
Super Expert
  • 66759Posts
  • 4688Oplossingen
  • 18466Likes

Het wil wel eens helpen om de resetknop achterop de C7 30 seconden ingedrukt te houden voor een volledig verse netwerk start.

Boiter
Topicstarter
Level 2
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Hallo Tobias, bedankt voor je reactie, ik wist dat niet. Ik zal die gele poort dan ook eens gaan gebruiken ipv de blauwe en kijken of dat verschil maakt.  Nogmaals bedankt.

Boiter
Topicstarter
Level 2
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Dag Bert, jij ook bedankt voor je reactie. Ik heb dat idd meerdere keren gedaan en laat nu standaard alles staan zoals het standaard is ingevuld, behalve de inlog voor de admin/ziggo. Nu draait het gelukkig en ook stabiel. Als ik meer wijzig, zoals ssid, gaat het mis, maar ik heb dat nog niet met bovenstaande tip geprobeert van tobias. 

Nogmaals bedankt!

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Polls
Wat is je favoriete seizoen?

Uitgelicht topic