1
Vraag
2
Reacties
SE545763

Level 2
  • 3Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes

deco m4 & spotify

Sinds twee weken kan ik  de spotify app ( op ipad en op androis mobiel) niet direct verbinden met mijn muziekstreamer cambridge audio streammagic 6. Daarvoor nooit problemen. Ik krijg pas verbinding nadat ik een van de deco's heb herstart. Of als ik mijn NAS, synology 212j, aanzet. Ik begrijp daar niets van . alles al geprobeerd. modem opnieuw ingesteld, deco's geupdated, streamer geupdate, spotify app geupdate. niets helpt. Wie weet de oplossing?

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
SE545763
Topicstarter
Level 2
  • 3Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes

Muziekstreamer draadloos verbonden met deco (was bedraad ), nu doet i het wel. 

Bekijk in context

Uitgelicht
Pasi

Level 19
  • 10386Reacties
  • 505Oplossingen
  • 5793Likes

@SE545763  schreef:

....Daarvoor nooit problemen. Ik krijg pas verbinding nadat ik een van de deco's heb herstart. Of als ik mijn NAS, synology 212j, aanzet...


Dat is inderdaad vreemd. Misschien heeft een onderdeel van de keten een update gehad, waardoor dit probleem is ontstaan.

 

Probeert u eens één ( of een mix ) van de onderstaande opties :

Controleer of de Deco set de laatst firmware heeft:
-Start de Deco app op uw smartphone
-Kies “Meer” ( vierkantje van 9 puntjes rechts onderin )
-Kies “Voer een update uit voor Deco”

Voor op het apparaat zelf:
-Verwijder/vergeet/reset de oude wifi verbindingen/instellingen.
-Herstart apparaat
-Nu proberen in te loggen op wifi.

Alleen voor het betreffende apparaat:
-Zet het apparaat aan
-Start de Deco app op uw smartphone
-Staat het apparaat in de lijst ? Zo nee, stop dan met deze optie.
-Selecteer het apparaat
-Klik op tandwieltje bovenin
-”Mesh Technologie” > uitzetten
-Nu proberen in te loggen op wifi.

Voor het gehele systeem:
-Tijdelijk de 5 Ghz band uitzetten
-Nu proberen in te loggen op wifi.
-Zet 5 GHz wifi weer aan, blijft wifi verbinding werken?

Voor het gehele systeem:
-Start Deco app
-Kies “Meer” ( vierkantje van 9 puntjes rechts onderin )
-Kies “Geavanceerd”
-“Snelle roaming” > uitzetten
-Nu proberen in te loggen op wifi.
-Daarna “Snelle roaming” weer aanzetten, blijft wifi verbinding werken? Zo niet, dan deze optie gewoon uitlaten.

Voor het gehele systeem:
-Het gastnetwerk aanzetten
- Nu proberen in te loggen op het gast wifi netwerk

5 Reacties 5
Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 24014Posts
  • 1060Oplossingen
  • 7678Likes

Ik zie dat je de TP Link Deco's gebruikt en die hebt ik zelf ook, hoe heb je de instelling staan: 

 

IMG_7359.jpgIMG_4185.jpgIMG_4186.jpg

Anders kan je eventueel dit topic nog even lezen, hier in wordt een mooie uitleg gegeven.

 

Als je meer wilt weten over de TP-Link Deco M4 dan kan je ook deze Leidraad lezen.
Leidraad voor TP Link DECO

SE545763
Topicstarter
Level 2
  • 3Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes

Leidraad had ik al gelezen, deco staat al in accessoires point mode. Telefonisch al contact gehad met ziggo medewerker, spitify medewerker en cambridgw audio medewerker.  Geen oplossing

Pasi

Level 19
  • 10386Posts
  • 505Oplossingen
  • 5793Likes

@SE545763  schreef:

....Daarvoor nooit problemen. Ik krijg pas verbinding nadat ik een van de deco's heb herstart. Of als ik mijn NAS, synology 212j, aanzet...


Dat is inderdaad vreemd. Misschien heeft een onderdeel van de keten een update gehad, waardoor dit probleem is ontstaan.

 

Probeert u eens één ( of een mix ) van de onderstaande opties :

Controleer of de Deco set de laatst firmware heeft:
-Start de Deco app op uw smartphone
-Kies “Meer” ( vierkantje van 9 puntjes rechts onderin )
-Kies “Voer een update uit voor Deco”

Voor op het apparaat zelf:
-Verwijder/vergeet/reset de oude wifi verbindingen/instellingen.
-Herstart apparaat
-Nu proberen in te loggen op wifi.

Alleen voor het betreffende apparaat:
-Zet het apparaat aan
-Start de Deco app op uw smartphone
-Staat het apparaat in de lijst ? Zo nee, stop dan met deze optie.
-Selecteer het apparaat
-Klik op tandwieltje bovenin
-”Mesh Technologie” > uitzetten
-Nu proberen in te loggen op wifi.

Voor het gehele systeem:
-Tijdelijk de 5 Ghz band uitzetten
-Nu proberen in te loggen op wifi.
-Zet 5 GHz wifi weer aan, blijft wifi verbinding werken?

Voor het gehele systeem:
-Start Deco app
-Kies “Meer” ( vierkantje van 9 puntjes rechts onderin )
-Kies “Geavanceerd”
-“Snelle roaming” > uitzetten
-Nu proberen in te loggen op wifi.
-Daarna “Snelle roaming” weer aanzetten, blijft wifi verbinding werken? Zo niet, dan deze optie gewoon uitlaten.

Voor het gehele systeem:
-Het gastnetwerk aanzetten
- Nu proberen in te loggen op het gast wifi netwerk

BAM

Level 13
  • 844Posts
  • 54Oplossingen
  • 219Likes

@SE545763 

 

Mogelijk hier ten overvloede de Cambridge uitleg

 

Verder lijkt mij de uitleg van @Pasi ook duidelijk.

Ik zou alles even aan apparatuur eens uitzetten, daarna de Connectbox 5 minuten uitzetten.

Na het volledig starten van de Connectbox alles 1 voor 1 aanzetten en volledig laten starten.

 

 

Succes,

 

Bam

SE545763
Topicstarter
Level 2
  • 3Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes

Muziekstreamer draadloos verbonden met deco (was bedraad ), nu doet i het wel. 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic