1
Vraag
2
Reacties
Charlesawkuiper

Level 1
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

continue wijzigend IP adres

Ik werk vanuit huis en log in remote middels mijn IP adres thuis. Nu is mijn IP adres thuis de afgelopen twee maanden VIER keer gewijzigd.  Waarom?  Het gebeurt van se ene op andere dag, s nachts.

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
privateer

Level 9
  • 302Posts
  • 11Oplossingen
  • 65Likes

Er van uitgaande dat je modem gewoon functioneert.

 

Waarom wijzigt je IP adres nog meer:

  • Ziggo modem wisselt tussen router en bridge mode (dat moet je dan wel hebben gevraagd).
  • Je sluit intern een andere router aan.
  • Je doet je PC direct aan de modem als deze in Bridge mode staat.

 

Zo maar een stelling:

Iemand die stroom wil besparen zet elke avond het modem uit. Aangezien de lease van het IP adres een aantal dagen is duurt het een tijdje voordat de vernieuwing plaatsvind.

Als die modem dus elke dag 10 uur uit is kan het ook gebeuren dat je IP adres verloopt als je modem uit is en dus veranderd het.

 

Bekijk in context

16 Reacties 16
Jan F.

Level 20
  • 17046Posts
  • 1330Oplossingen
  • 2617Likes

U heeft als particulier een dynamisch IP-adres. Volgens de algemene voorwaarden kan Ziggo dat onaangekondigd wijzigen. Overigens is 4x in twee maanden een uitzondering, meestal is het adres lange tijd hetzelfde.

Charlesawkuiper
Topicstarter
Level 1
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes
Jan F. wrote:

U heeft als particulier een dynamisch IP-adres. Volgens de algemene voorwaarden kan Ziggo dat onaangekondigd wijzigen. Overigens is 4x in twee maanden een uitzondering, meestal is het adres lange tijd hetzelfde.

Dank.  Ik vraag me alleen af WAAROM het wijzigt.

dat ze het mogen geloof ik.  WAAROM?

Jan F.

Level 20
  • 17046Posts
  • 1330Oplossingen
  • 2617Likes

Mogelijk door wijzigingen en/of onderhoud van het Ziggo netwerk.

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

@Charlesawkuipers maak je gebruik van een VPN dan ligt daar mogelijk het antwoord, ik verwacht eerlijk gezegd niet dat het publieks IP van Ziggo zo vaak veranderd, zeker niet met de redelijke schaarste aan ipv4 adressen.

De verklaring die JanF geeft, werkzaamheden kan maar dat is dan wel heel uitzonderlijk.

DennyW

Level 17
  • 3150Posts
  • 251Oplossingen
  • 921Likes

Waarschijnlijk DS Lite

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19178Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7279Likes

Goedemiddag @Charlesawkuipers en welkom op de Community,

Goed dat je hiermee even aan de bel trekt! Ik begrijp dan je hinder ondervindt met je verbinding vanwege een steeds wijzigend IP adres. Ik kijk graag voor je na wat er precies loos is.
Kun je jouw postcode en huisnummer in de Community profielgegevens zetten? Dan kijk ik het voor je na. 

Als het om een VPN connectie gaat raad ik aan ook deze stappen te volgen. 

Charlesawkuiper
Topicstarter
Level 1
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Dank je,  gedaan.

De VPN verbinding zal ik forwarden naar systeembeheer van m’n werkgever, maar hij geeft aan dat veelvuldig wisselen van mijn thuis IP adres het probleem is

 

anoniemforum

Level 18
T.E.A.M.
  • 9762Posts
  • 581Oplossingen
  • 2657Likes

kun je een in de connectbox kijken bij configuratie welk profiel je modem heeft dslite of full dual stack of ipv4 only

https://community.ziggo.nl/deel-je-tips-en-suggesties-91/waar-vind-ik-de-up-en-downstreamwaarden-van...

 

https://ipv6-test.com

Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 14027Posts
  • 1177Oplossingen
  • 6122Likes

Kunnen we je nog helpen, @Charlesawkuipers ? 🙂 

Charlesawkuiper
Topicstarter
Level 1
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

De laatste reactie vroeg me in het modem te kijken.  Ik ben daar niet technisch genoeg coor dus ik accepteer de wekelijkse IP wijziging die ziggo doorvoert.

iedereen bedankt

 

privateer

Level 9
  • 302Posts
  • 11Oplossingen
  • 65Likes

Er van uitgaande dat je modem gewoon functioneert.

 

Waarom wijzigt je IP adres nog meer:

  • Ziggo modem wisselt tussen router en bridge mode (dat moet je dan wel hebben gevraagd).
  • Je sluit intern een andere router aan.
  • Je doet je PC direct aan de modem als deze in Bridge mode staat.

 

Zo maar een stelling:

Iemand die stroom wil besparen zet elke avond het modem uit. Aangezien de lease van het IP adres een aantal dagen is duurt het een tijdje voordat de vernieuwing plaatsvind.

Als die modem dus elke dag 10 uur uit is kan het ook gebeuren dat je IP adres verloopt als je modem uit is en dus veranderd het.

 

Charlesawkuiper
Topicstarter
Level 1
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Dank voor deze laatste tip.

Om sluimer stroom te besparen gaat soms bij een afwezig weekend het modem van het stroom af, samen met andere standby apparaten.

Dat zou inderdaad de oorzaak kunnen zijn dat er een nieuw IP wordt toegewezen, begrijp ik. Goeie tip!

 

LeonieSm

Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Beste Ziggo. Mijn Ip-adres wisselt ook extreem vaak, waardoor ik nu met het vele thuiswerken niet op bepaalde beveiligde omgevingen kan komen.
Is het mogelijk om mijn ip-adres langer vast te zetten?

 

Steefb

Level 20
  • 15868Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7264Likes

@LeonieSm Je hebt waarschijnlijk ds-lite toegewezen vanuit ziggo.

Vraag de helpdesk om ipv4 only, De ipv6 functionaliteit ben je dan wel kwijt.

 

Overigens krijg je bij ziggo ook bij ipv4 only een dynamisch ip adres, in de praktijk wijzigt zich dat echter zelden .

LeonieSm

Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Dank je wel @Steefb .
kun jij mij ook uitleggen wat eigenlijk het verschil is tussen ipv4 en ipv 6?

Steefb

Level 20
  • 15868Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7264Likes

IPv6 bij Ziggo | Klantenservice | Ziggo

 

Waarom naar IPv6?

Apparaten op het internet gebruiken ieder hun eigen IP adres. Een soort unieke postcode waarmee we de boel uit elkaar kunnen houden. De belangrijkste reden voor de overstap naar het nieuwe IPv6 is dat de huidige IPv4 adressen bijna op zijn. Met IPv4 kunnen 3,7 miljard adressen gemaakt worden. Dat leek altijd ruim voldoende. Er werd geen rekening gehouden met de enorme groei van het aantal apparaten dat met internet verbonden is zoals telefoons, tablets en televisies. Als de IPv4 adressen opraken betekent het dat nieuwe apparaten die worden aangesloten op internet geen verbinding meer kunnen krijgen. Om dat te voorkomen is IPv6 ontworpen.

 

 

Die overgang is nog volop in ontwikkeling, vooralsnog kun je prima zonder ipv6

 

 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic