1
Vraag
2
Reacties
Ray_Vers_1961

Level 2
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

‘connection lost’ verbreekt Avaya call

Op mijn thuiswerkplek (met de SmartWifi Pods) gebruik ik Avaya (software) in Windows, binnen een Citrix omgeving. Tijdens een call, verlies ik regelmatig toon of gehoor (audio headset werkt goed), soms met de melding ‘connection lost’ maar vaker zonder enig melding. 

Ik denk dat het iets te maken heeft met de (security) configuratie Citrix & Windows, maar ‘your guess is as good as mine’.

 

Wie herkent dit en weet een oplossing? 

NB: De kwaliteit van de internetverbinding heb ik gecheckt: goede, stabiele snelheid / bandbreedte (up 30MBs down 200MBs) maar de ping laat vreemde waarden zien (vaak 10 tot 20 ms met tussendoor 200-300 ms) binnen 60 seconden. Ik weet niet of dit een oorzaak kan zijn maar goed om te weten lijkt me. 

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Vincent
Community Moderator
Community Moderator
  • 4349Posts
  • 574Oplossingen
  • 2124Likes

@Ray_Vers_1961 Dank voor het doorgeven van deze periode. Als ik inzoom op dit tijdsblok verspreid over deze dagen zie ik helaas geen bijzonderheden. Wellicht is het een idee om je modem te vervangen voor een Ubee 1318ZG. Dit modem wordt ingezet bij VPN/torrent issues. Wellicht heeft het ook effect op de Citrix omgeving. 

Dit modem heeft overigens geen wifi aan boord. Volgens mijn gegevens heb je ook 3 Deco M4 units in huis. Gebruik je deze ook en zo niet, ben je bereid om deze te gebruiken voor je wifi? Laat me gerust weten als je gebruik wil maken van het ruilaanbod.

Bekijk in context

18 Reacties 18
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75174Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21922Likes

Om je binnenkomend en uitgaand signaal te kunnen beoordelen, kun je hier uit je modem de volledige pagina's van downstream en upstream waarden plaatsen met een schermafbeelding en de laatste dagen Netwerk historie?

Waar vind ik de up- en downstreamwaardes van mijn modem?

https://community.ziggo.nl/t5/Tips-van-Ziggo/Waar-vind-ik-de-up-en-downstreamwaarden-van-mijn-modem/...

En kun je een foto hier plaatsen van de eerste plaats waar Ziggo je huis binnenkomt met eventuele splitters, versterkers en het modem op de foto?

Ray_Vers_1961
Topicstarter
Level 2
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Goedemorgen Bert,

 

Dankjewel voor je reactie. Ga ik vanmiddag doen. Het 

Ray_Vers_1961
Topicstarter
Level 2
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Hallo Bert, 

 

Aldus bij deze. Ben benieuwd wat je eruit haalt. 

EC94CF80-F96F-4625-9D76-E77CB4EC0E21.jpeg

FE92753B-F219-4096-AEB7-152BCF6A842C.png

EB50B2BB-6CF6-4E6C-8145-360845952B34.png

7E28582F-AA39-4263-91F6-2D4D6352DDEB.png

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75174Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21922Likes

Zet in je modem in de Instellingen de Firewall als volgt, de andere instellingen kunnen stream data blokkeringen veroorzaken.

 

Bert_1-1677963418311.png

 

 

Ik zie verder weinig problemen, maar hier kan het fout gaan.

Je ziet een aantal niet corrigeerbare pakketten in het blok rechts onderin en dat geeft haperingen, mogelijk kan een Ziggo moderator meer zien in de achtergrond en de nodige stappen nemen.

 

Bert_0-1677962780870.png

Ray_Vers_1961
Topicstarter
Level 2
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Hoi Bert,

 

Thnx voor de feedback. 

Ik heb de firewall-instellingen aangepast zoals je voorstelde: in mijn instellingen stond IP flood detectie ook aan, die heb ik dus uitgezet; alleen de Firewall-beveiliging staat nu aan. 

Of het mijn probleem oplost met Avaya, zal ik donderdag merken, dan ga ik het weer actief gebruiken. 

Hoe breng ik een Ziggo moderator hier mijn up-/download-overzichten onder aandacht opdat hij/zij er even naar kan kijken? 

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75174Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21922Likes

Ziggo moderators komen in alle topics langs en kijken mee op verzoek of, als ze een bijdrage kunnen leveren, ondernemen ze zelf actie.

Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 14026Posts
  • 1177Oplossingen
  • 6122Likes

Hey @Ray_Vers_1961 . Welkom hier! 

Kijk, zo te zien ben je al een goed eind op weg geholpen hier. Helemaal top! Ik ben enorm benieuwd hoe het vandaag gaat met je Avaya verbinding. 

Ray_Vers_1961
Topicstarter
Level 2
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Hoi Lycke,

 

Jammer genoeg is er niets veranderd aan de performance van Avaya binnen de Retriever for Windows Citrix Workspace: nog steeds drops van calls, of geen toon/geen gehoor. 

Ik ben bang dat het aan de combinatie Avaya en Citrix ligt in de specifieke configuratie. 

Specialisten van beide zijn ermee bezig.

 

Wellicht dat ik op de communities van Avaya en Citrix verder kom, alhoewel het technische fora betreft waar ik niet zoveel te zoeken heb.

 

Dus ik wacht op de oplossing van de specialisten. 

Mocht jij nog een advies hebben, dan hou ik me aanbevolen. 

Vincent
Community Moderator
Community Moderator
  • 4349Posts
  • 574Oplossingen
  • 2124Likes

@Ray_Vers_1961 Spijtig dat je tot voor kort nog problemen ervoer met deze combinatie. Heeft het onderzoek van Avaya en/of Citrix nog iets opgeleverd? Is Citrix vereist om Avaya op te kunnen starten of heb je buiten de Citrix ook de mogelijkheid om Avaya te starten i.c.m. een VPN verbinding?

Ray_Vers_1961
Topicstarter
Level 2
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Hallo Vincent,

 

Nee. We hebben nog geen oplossing gevonden. 

Avaya kan ik alleen gebruiken binnen de VDI van Citrix. 

Het lijkt erop dat Citrix willekeurig uitlogt waardoor de connectie met Avaya wordt verbroken. 

De laatste week is het wel minder geworden: 3 keer ipv 8 keer in een periode van 5 uur op een dag. 

Ik neem aan dat alles in mijn modem en met mijn verbinding oké is?

 

Heb jij nog gekeken naar onregelmatigheden in mijn up/download overzichten? 

 

 

Vincent
Community Moderator
Community Moderator
  • 4349Posts
  • 574Oplossingen
  • 2124Likes

@Ray_Vers_1961 Jammer dat de boosdoener nog niet is gevonden. Vanuit mijn stoel heb ik je verbinding nagelopen, maar ik zie op dit moment geen gekkigheden. Zekerheidshalve heb ik een nauwkeurige meting voor de komende 3 dagen opgestart. Wil je de komende 3 dagen noteren de dag en tijdstip noteren waarop je uitval ondervindt? Wellicht komt er iets boven drijven wat de uitval doet verklaren.

Ray_Vers_1961
Topicstarter
Level 2
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Hé dat is tof! 

Zou je de nauwkeurige meting vanaf donderdag willen doen, tot en met zaterdag? Dan maak ik er intensief gebruik van…thnx! 

Vincent
Community Moderator
Community Moderator
  • 4349Posts
  • 574Oplossingen
  • 2124Likes

Hi @Ray_Vers_1961,

Tot mijn grote spijt kom ik je bericht nu pas onder ogen. De nauwkeurige meting heb ik daardoor niet meer op jouw verzoek aan kunnen passen. Ik start hem nu voor een week op. Kun je in die periode er gebruik van maken en je uitval/instabiliteit noteren? 

Ray_Vers_1961
Topicstarter
Level 2
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Top. Ik werk er van donderdag tot en met zaterdag intensiever mee. De uitval zal ik bijhouden. Was vorige week 5 tot 8 keer per dag in een periode van 6 uur, van 10.00 tot 16.00 uur. 

Vincent
Community Moderator
Community Moderator
  • 4349Posts
  • 574Oplossingen
  • 2124Likes

@Ray_Vers_1961 Hoe is het gegaan? Heb je de momenten bijgehouden waarop het voor is gekomen en zo ja: zou je die hier kunnen delen? Dan sla ik de data hier even op na. 

Ray_Vers_1961
Topicstarter
Level 2
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Hi Vincent,

 

Op 30.03 t/m 1.04 heb ik gewerkt van 10.00 tot 16.00 uur. Op die dagen heb ik elke dag uitval (2 tot 3 keer per dag verspreid over het tijdsblok) van Avaya gehad. 


Kan je hier iets mee? 

Vincent
Community Moderator
Community Moderator
  • 4349Posts
  • 574Oplossingen
  • 2124Likes

@Ray_Vers_1961 Dank voor het doorgeven van deze periode. Als ik inzoom op dit tijdsblok verspreid over deze dagen zie ik helaas geen bijzonderheden. Wellicht is het een idee om je modem te vervangen voor een Ubee 1318ZG. Dit modem wordt ingezet bij VPN/torrent issues. Wellicht heeft het ook effect op de Citrix omgeving. 

Dit modem heeft overigens geen wifi aan boord. Volgens mijn gegevens heb je ook 3 Deco M4 units in huis. Gebruik je deze ook en zo niet, ben je bereid om deze te gebruiken voor je wifi? Laat me gerust weten als je gebruik wil maken van het ruilaanbod.

Ray_Vers_1961
Topicstarter
Level 2
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Hoi Vincent,

 

Goed om te horen dat er in ieder geval op de Ziggo verbinding geen issues zijn gespot. 

Ik heb inderdaad 3 Deco M4 units in huis. 

Ik denk nog even na over de modem swap.

 

in ieder geval bedankt voor de support. 

 

 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic