Zacht&Sterk

Level 1
  • 36Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Connectbox Giga: Ik haal niet mijn volledige snelheid

Ik heb met de Giga Connectbox een een download snelheid van 60MB via wifi en bekabeld 140 MB/s.

Monteur geweest ; het zou allemaal aan mijn apparatuur liggen. Klop dit? Ik kan mij dit niet goed voorstellen.

 

60 Reacties 60
Pasi

Level 18
  • 9855Posts
  • 493Oplossingen
  • 5477Likes

Hallo,

Dit is een openbaar klant helpt klant forum. Waar Ziggo Moderators ( die met [Z]iggo voor hun naam ) doordeweeks vaak binnen 1 werkdag langskomen in ieder nieuw topic. Zij hebben t.o.v. de Helpdesk meer kennis, meer mogelijkheden, meer rechten, kunnen 'dieper' het Ziggo-systeem inkijken, waardoor ze u beslist beter kunnen helpen dan de Helpdesk.
Als u wilt dat een Ziggo mod direct uw gegevens kan achterhalen, zet dan uw postcode en huisnummer in uw Ziggo profiel. Deze gegevens zijn alleen voor hun zichtbaar.


Misschien moet u dan als eerste uitleggen hoe uw netwerk er uitziet en welke apparatuur uw daarvoor gebruikt. Pas dan kan iemand er wat zinnigs over zeggen.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75173Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21922Likes

Met wat voor apparaten precies maak je via wifi verbinding met het modem en met welk apparaat precies maak je bedraad verbinding met het modem?

 

Om je binnenkomend en uitgaand signaal te kunnen beoordelen, kun je hier uit je modem de volledige pagina's van downstream en upstream waarden plaatsen met een schermafbeelding en de laatste dagen Netwerk historie?

Waar vind ik de up- en downstreamwaardes van mijn modem?

https://community.ziggo.nl/t5/Tips-van-Ziggo/Waar-vind-ik-de-up-en-downstreamwaarden-van-mijn-modem/...

En kun je een foto hier plaatsen van de eerste plaats waar Ziggo je huis binnenkomt met eventuele splitters, versterkers en het modem op de foto?

Zacht&Sterk
Topicstarter
Level 1
  • 36Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

ik heb o.a een gigaset gs190 Samsung tablet Tab A op wifi en een HP desktop pro slimline windows 10 pro bedraad.aansluiting.jpgmodem.jpg

bburgg

Level 14
  • 915Posts
  • 99Oplossingen
  • 225Likes

Waarmee meet je? Ziggo speedtest?

Je abonnement staat wel goed? Welk pakket heb je?

Zacht&Sterk
Topicstarter
Level 1
  • 36Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Speedtest.net is gebruikt. p[akket weet ik niet als ik inlog op mijn Ziggo. Krijg ik:

We kunnen op dit moment jouw gegevens niet ophalen. Probeer het later nog een keer.

Fout code: -1. Ik betaal 78 € per maand

Zacht&Sterk
Topicstarter
Level 1
  • 36Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

de kabel die bij mij door de muur komt is ca. 7 cm lang en was eigenlijk te kort om de doos goed vast te zetten.

De gigabox wordt erg warm meer dan 30 graden. (thermometer gaat niet hoger)

Zacht&Sterk
Topicstarter
Level 1
  • 36Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Als ik inlog op mijn modem en kijk op verbonden apparaten zie ik voor mijn desktop 1000mb staan alle wifi ligt rond de 60mb.

bburgg

Level 14
  • 915Posts
  • 99Oplossingen
  • 225Likes

@Zacht&Sterk  schreef:

Als ik inlog op mijn modem en kijk op verbonden apparaten zie ik voor mijn desktop 1000mb staan alle wifi ligt rond de 60mb.


De desktop had je bedraad aangesloten? Dan is de 1000 Mb waarschijnlijk de snelheid tussen modem en desktop. Dat zegt dus niets over je intersnelheid. 

Zacht&Sterk
Topicstarter
Level 1
  • 36Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Hoe dan ook de snelheid is gewoon te laag. Die is lager geworden nadat de straat twee weken opengebroken is geweest. Mijn beveiligingscamera gaat sinds die tijd niet meer online

Zacht&Sterk
Topicstarter
Level 1
  • 36Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

De monteur heeft twee stekkers aan de coax kabel van de tv gezet. Kostte 50€ en heeft niks opgelost. De snelheid is lager dan ooit , mijn beveiligingscamera gaat niet eens meer online vanwege het zwakke signaal.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75173Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21922Likes

Om je binnenkomend en uitgaand signaal te kunnen beoordelen, kun je hier uit je modem de volledige pagina's van downstream en upstream waarden plaatsen met een schermafbeelding en de laatste dagen Netwerk historie?

Waar vind ik de up- en downstreamwaardes van mijn modem?

https://community.ziggo.nl/t5/Tips-van-Ziggo/Waar-vind-ik-de-up-en-downstreamwaarden-van-mijn-modem/...

Pasi

Level 18
  • 9855Posts
  • 493Oplossingen
  • 5477Likes

@Bert  schreef:

Om je binnenkomend en uitgaand signaal te kunnen beoordelen....


Inderdaad, maar weer vragen om gegevens.....


Algemeen : Mijn kristallen bol is sinds de laatste wijziging in de AVG werkeloos geworden, want die mag beslist niet meer gebruikt worden. Dus zonder extra gegevens van de TS ( Topic Starter ) blijft het zelfs voor experts als @Bert onoplosbaar.

Zacht&Sterk
Topicstarter
Level 1
  • 36Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ik weet ook niet wat voor gegevens je wil hebben en hoe ik daar aan moet komen

Zacht&Sterk
Topicstarter
Level 1
  • 36Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Wat is Netwerk historie en waar kan ik dat vinden ?

Mijn modem wordt erg warm en staat te zoemen.

Zacht&Sterk
Topicstarter
Level 1
  • 36Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ik constateer dat ik sinds ik de  SmartWifi modem Giga heb het internet  stukken slechter is geworden dan toen ik de Cisco EPC3928 had. Ik heb een bedrade desktop aangesloten op de modem en als ik thuis ben mijn smartphone op de wifi dat is mijn hele netwerk.

 

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75173Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21922Likes

@Zacht&Sterk Om je binnenkomend en uitgaand signaal te kunnen beoordelen, kun je hier uit je modem de volledige pagina's van downstream en upstream waarden plaatsen met een schermafbeelding en de laatste dagen Netwerk historie?

Waar vind ik de up- en downstreamwaardes van mijn modem?

Klik hier voor waar je wat kan vinden: https://community.ziggo.nl/t5/Tips-van-Ziggo/Waar-vind-ik-de-...

En kun je een foto hier plaatsen van de eerste plaats waar Ziggo je huis binnenkomt met eventuele splitters, versterkers en het modem op de foto?

Zacht&Sterk
Topicstarter
Level 1
  • 36Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

aansluiting.jpg

Zacht&Sterk
Topicstarter
Level 1
  • 36Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Die foto had ik al geüpload maar komt dus blijkbaar niet aan. Ik had een TP-lonk ziggo booster aangesloten maar dat doet ook helemaal niks. 

Zacht&Sterk
Topicstarter
Level 1
  • 36Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

modem.jpgmodem1.jpgEthernet.jpg

Uitgelicht topic