1
Vraag
2
Reageer en help mee
Hosss

Level 1
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 8Likes

connectbox met knipperende pijltjes + US ranging

Hi Forumleden,

 

Ik heb een gek probleem, sinds 5 dagen nu geen internet en meerdere keren met de klantenservice aan de telefoon gezeten, maar nog steeds niet opgelost en moet helaas (door een fout) een week wachten op de monteur.

Het volgende is aan de hand.

 

Modem heeft knipperende groene pijltjes, wifi lampje brand en groene balk onder in de modem brand ook constant. Als ik inlog op de modem dan staat er in het rood US-ranging. 

 

wat heb ik inmiddels gedaan.

  • nieuwe coax kabels (2 verschillende) 
  • nieuwe aop splitter
  • modem rechtstreeks zonder splitter aangesloten
  • modem vele malen aan/uit gedaan en ook hard reset
  • 2uur gewacht (werd aangeraden door klantenservice na reset )  😉
  • tv signaal komt wel gewoon kraakhelder binnen, zowel met als zonder splitter
  • vandaag ook een nieuwe modem gekregen van de ziggo store na veel moeite en dacht daar moet het wel aan liggen gezien tv wel gewoon signaal krijgt, maar ook dat helpt niet.

Waar kan het nu nog aan liggen, letterlijk alles nagelopen en vervangen

Dit probleem is in 1x zomaar ontstaan, er is geen storing in de wijk, voor zover ik weet heeft iedereen met ziggo in mijn wijk gewoon internet.

 

HELP!

18 Reacties 18
anoniemforum

Level 18
T.E.A.M.
  • 9762Posts
  • 581Oplossingen
  • 2657Likes

kun je een foto van de hoofdaansluiting het aop (abonnee overname punt) maken

Hosss
Topicstarter
Level 1
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 8Likes

heb beide splitters gebruikt, beide werken niet. De braun splitter is hagelnieuw. Overigens kabel direct in de muur werkt ook niet. Alleen de tv doet het.

anoniemforum

Level 18
T.E.A.M.
  • 9762Posts
  • 581Oplossingen
  • 2657Likes
Hosss wrote:

heb beide splitters gebruikt, beide werken niet. De braun splitter is hagelnieuw. Overigens kabel direct in de muur werkt ook niet. Alleen de tv doet het.

de kabel van het modem kan alleen op een f-connector dus rechtstreeks op de muur lukt idd niet

een moderator kan jou een nieuw modemkabel + poa-01-b opsturen

zet wel even je postcode en huisnummer in je profielinstellingen

anders lijkt het mijn een goed plan om een monteur er naar te laten kijken die kan dan ook gelijk het aop vervangen

Hosss
Topicstarter
Level 1
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 8Likes

Hi,

 

Die rechter (poa 3iec) is een nieuwe splitter en die doet het dus niet, is dat niet de juiste vervanger van de linker (oude) splitter)

 

Ook heb ik nieuwe kabels met f-connectoren gebruikt van de modem naar de beide splitters

Ook heb ik een kabel met aan de ene kant f-connector en aan de andere kant een normaal coax kopje (nieuw) en die gebruikt van modem (f-connector) naar de muur (zonder splitter)

 

Het past allemaal, hoezo zou dit technisch niet kunnen?

 

 

 

 

anoniemforum

Level 18
T.E.A.M.
  • 9762Posts
  • 581Oplossingen
  • 2657Likes
Hosss wrote:

Hi,

 

Die rechter (poa 3iec) is een nieuwe splitter en die doet het dus niet, is dat niet de juiste vervanger van de linker (oude) splitter)

 

Ook heb ik nieuwe kabels met f-connectoren gebruikt van de modem naar de beide splitters

Ook heb ik een kabel met aan de ene kant f-connector en aan de andere kant een normaal coax kopje (nieuw) en die gebruikt van modem (f-connector) naar de muur (zonder splitter)

 

Het past allemaal, hoezo zou dit technisch niet kunnen?

 

 

 

 

technische gezien kan het wel

maar gezien je geen radio heb aangesloten  is er een port open langs die open poort kan straling van buiten af zoals 4g je coax netwerk in wat kan lijden tot storingen 

de poa-3IE-nl is bedoeld voor als je zowel radio tv als data gebruikt de poa-01-b is voor als je alleen tv en internet gebruikt

Hosss
Topicstarter
Level 1
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 8Likes

Oke.

 

Maar dan vind ik het nog steeds uiterst vreemd dat na 10 jaar nu ineens internet eruit klapt. Met die us-ranging foutmelding en knipperende groen pijltjes ineens.

Volgend de klantenservice krijgt de modem geen signaal. Ik zal morgen een andere splitter halen, maar betwijfel dat dit het probleem gaat oplossen.

 

Maar thx voor de uitleg.

anoniemforum

Level 18
T.E.A.M.
  • 9762Posts
  • 581Oplossingen
  • 2657Likes
Hosss wrote:

Oke.

 

Maar dan vind ik het nog steeds uiterst vreemd dat na 10 jaar nu ineens internet eruit klapt. Met die us-ranging foutmelding en knipperende groen pijltjes ineens.

Volgend de klantenservice krijgt de modem geen signaal. Ik zal morgen een andere splitter halen, maar betwijfel dat dit het probleem gaat oplossen.

 

Maar thx voor de uitleg.

dat is niet de oorzaak 

maar de eisen voor coax zijn nu anders dan 10 jaar geleden

als je modem al 10 jaar oud is dan is waarschijnlijk je modem kapot  welk modem heb je?

het zou ook een defect aop kunnen zijn of iets in de straatkast maar dat zou een monteur moeten uitzoeken 

straling van buitenaf had je vroeger minder last van om dat toen 4g nog niet bestond

Alex
Community Moderator
Community Moderator
  • 8992Posts
  • 1059Oplossingen
  • 4003Likes

Hi @Hosss, goed dat je je hier meldt, welkom!

Ik zie dat je ook al enkele keren contact hebt gehad met een collega hierover en er inmiddels een monteur staat ingepland, helaas wel pas voor volgende week. Administratief staat hier alles goed, je nieuw modem is actief en ik zie verder geen bijzonderheden terug. Ook het feit dat TV werkt, betekent dat je nog ‘gewoon’ signaal binnenkrijgt. Werkt TV probleemloos?

Ik zie in het verleden van je signaal wel af en toe een flinke dip terug, totdat hij er helemaal mee is gestopt. Waar het precies vandaan komt, durf ik je niet te zeggen. Is het aansluitpunt op de foto ook de plek waar de groene kabel binnenkomt of heb je nog een ander punt?

Hosss
Topicstarter
Level 1
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 8Likes

Hi @Alex Ziggo 

 

klopt ik heb inmiddels zeker 6x met de klantenservice gesproken. Elke keer iets proberen uit te sluiten.

 

tv werk probleemloos en voor zover ik weet heb ik maar 1 aansluitpunt.

 

@anoniemforum

ik had een relatief nieuwe connectbox en sinds gister een splinternieuwe, dus hier ligt het ook niet aan. Ook gaat het om een nieuwe aop. 
 

zo te zien is het enige wat ik nog niet vervangen of uitgesloten heb iets van buiten.

 

Maar mijn vraag is dan hoezo treft de storing alleen bij mij? Niemand anders in mijn wijk met ziggo kampt met een storing namelijk.


p.s 

Voor dat iemand het vraagt, ja de nieuwe connectbox modem staat geregistreerd bij Ziggo. 

 

Alex
Community Moderator
Community Moderator
  • 8992Posts
  • 1059Oplossingen
  • 4003Likes

Maar mijn vraag is dan hoezo treft de storing alleen bij mij? Niemand anders in mijn wijk met ziggo kampt met een storing namelijk.

Terechte vraag waar ik 't antwoord niet op weet. Het eerste wat ik inderdaad heb gecheckt is of er nog anderen op jouw aansluiting (in de wijkkast) offline waren, maar helaas, dat was niet het geval.

Overigens zou geen signaal dan ook ervoor zorgen dat je geen TV meer hebt, dat maakt de hele situatie nog wat gekker.

Voor dat iemand het vraagt, ja de nieuwe connectbox modem staat geregistreerd bij Ziggo. 

Goede om altijd te checken, maar al gedaan dus. Voor de volledigheid: Je kunt ook altijd in Mijn Ziggo het serienummer controleren.

 

Je geeft aan dat je ook al rechtstreeks op het AOP hebt getest, ik begrijp daaruit dat je dus ook een andere coaxkabel hebt voor je modem?

Hosss
Topicstarter
Level 1
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 8Likes

Hi @Alex Ziggo 

 

Ja dit is z’on gek probleem. Zoveel mensen gesproken en niemand weer het gewoon.

 

ja klopt heb meerdere soorten kabels geprobeerd. Indd ook eentje die van de modem rechtsreeks op de aansluiting kan zonder tussenkomst van de splitter.

 

Ben echt benieuwd wat de monteur kan gaan doen binnenshuis, want heb zelf eigenlijk alles al gedaan/vervangen.

 

Toch bedankt voor je aandacht Alex. ?

anoniemforum

Level 18
T.E.A.M.
  • 9762Posts
  • 581Oplossingen
  • 2657Likes
Hosss wrote:

Hi @Alex Ziggo 

 

Ja dit is z’on gek probleem. Zoveel mensen gesproken en niemand weer het gewoon.

 

ja klopt heb meerdere soorten kabels geprobeerd. Indd ook eentje die van de modem rechtsreeks op de aansluiting kan zonder tussenkomst van de splitter.

 

Ben echt benieuwd wat de monteur kan gaan doen binnenshuis, want heb zelf eigenlijk alles al gedaan/vervangen.

 

Toch bedankt voor je aandacht Alex. ?

de monteur kan vast nog wel iets doen

anoniemforum wrote:
Hosss wrote:

 

 

 

je aop is ook niet nieuwe maar al wel een paar jaar oud

tegenwoordig gebruiken ze een BTV 1-IEC-NL-SET

dat is dan wel iets wat als eerste vervangen zou kunnen woorden

Hosss
Topicstarter
Level 1
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 8Likes

@anoniemforum 

Ja ik hoop dan ook dat daar het probleem ligt. Alleen het blijft vreemd dat Tv het wel gwn doet. Zelfs 2 Ziggo medewerkers in de winkel vandaag vonden dat heel gek en hadden dit probleem nooit eerder meegemaakt/gehoord.

 

Donderdag weten we hopelijk meer ? 

anoniemforum

Level 18
T.E.A.M.
  • 9762Posts
  • 581Oplossingen
  • 2657Likes
Hosss wrote:

@anoniemforum

Ja ik hoop dan ook dat daar het probleem ligt. Alleen het blijft vreemd dat Tv het wel gwn doet. Zelfs 2 Ziggo medewerkers in de winkel vandaag vonden dat heel gek en hadden dit probleem nooit eerder meegemaakt/gehoord.

 

Donderdag weten we hopelijk meer ? 

tv gebruikt andere frequenties daarom kan het dat de tv geen problemen heeft met een defect in het aop

ook kan het dat de modem zelf stuk is zelfs bij een vrij nieuw modem zou dat kunnen 

Hosss
Topicstarter
Level 1
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 8Likes

@anoniemforum 

Heb net een nieuw modem meegekregen gister, dus daar kan het niet aanliggen.

 

Echt hopen dat het aan het aansluitpunt ligt.

 

fijne avond.

Netforce

Level 2
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

Heb sinds vannacht 0230 helaas eenzelfde probleem. Knipperende pijltjes op modem en melding US-ranging. Heb al een paar keer stroom eraf gehad, maar helpt niet. Hiervoor eigenlijk nooit een probleem gehad… wat nu te doen?

Netforce

Level 2
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

Om half zes deed alles het weer. Zal wel storing zijn geweest. Veel succes aan starter en excuus voor het gebruiken van je post.

Hosss
Topicstarter
Level 1
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 8Likes

UPDATE:

 

Probleem eindelijk opgelost! Probleem lag buiten de woning, daar heeft de monteur in de kast de kabel erin en eruit gehaald en toen deed alles het weer. 

 

 

Grt

 

 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic