Dag, ik probeer in een connectbox Giga de IP range te veranderen van 192.168.178.X naar 192.168.0.X maar krijg de melding: Het start IP-adres dat je hebt gekozen, kan niet gebruikt worden. Kies een ander.
Dit krijg ik trouwens ook als ik andere getallen probeer.
Is dit een bug oid? of heb ik hier niet voldoende rechten voor?
Vr.gr. Osman
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
In de basis is dit niet mogelijk in je modem.
Mogelijk kan een Ziggo moderator je configuratie wijzigen.
Dit is een klant helpt klant forum waar Ziggo moderators/medewerkers, zij hebben Ziggo voor hun naam staan, meestal binnen een werkdag (ma-vr) langskomen in ieder topic.
Zorg dat je postcode en huisnummer in je Ziggo community profiel staan, deze zijn niet openbaar te zien, dan kunnen gelijk de juiste gegevens erbij gepakt worden.
Na klik op onderstaande link, op de volgende pagina naar beneden scrollen:
https://community.ziggo.nl/t5/user/myprofilepage/tab/personal-profile:personal-info
Goedemorgen @osmandurmus en een warm welkom op de Community,
Goed dat je met deze vraag een topic bent gestart op dit forum! Ik begrijp uit je bericht dat je graat de octetten van de DHCP Range op je Giga Connectbox (SmartWifi) modem wilt aanpassen. We kijken graag wat wij voor jou hierin kunnen betekenen. Kun je jouw postcode en huisnummer toevoegen aan jouw Community profiel? Dan kijk ik voor je na of de configuratie van jouw modem op afstand te wijzigen is waardoor je de laatste octetten van de DHCP Range kunt aanpassen.
*** Mod -edit adresgegevens verwijderd uit openbaar bericht ***
@osmandurmus Hartelijk dank voor het aanvullen van de adresgegevens. Ik zie dat je dit aanvankelijk in een openbaar bericht had doorgegeven. Dit heb ik omwille van de privacy voor jou verwijderd.Wat betreft je vraag over het aanpassen van de DHCP range; hiervoor heb ik een verzoek ingediend bij een van onze specialisten. Binnen nu en uiterlijk 48 uur wordt het modemprofiel aangepast zodat je de laatste octetten van de DHCP Server range kunt wijzigen. Het kan zijn dat je het modem even moet herstarten indien het na 48 uur nog niet werkt. Laat ja onder dit topic weten of het gelukt is?
@osmandurmus De configuratie op het modem is inmiddels aangepast. Als het goed is kun je nu de laatste octetten van de DHCP server instellingen wijzigen. Mocht het nog niet lukken herstart dan even het modem. Laat maar weten of het lukt.
@osmandurmus We zijn erg benieuwd of het gelukt is om de laatste twee octetten v.d. DHCP range op het Giga Connecbox modem aan te passen nadat de configuratie op het modem is gewijzigd. Mocht je nog hulp nodig hebben dan horen wij het graag.
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.